کامیلیو (Kamailio) غول ویپ سرورها!

کامیلیو (Kamailio) غول ویپ سرورها!

این مقاله؛ در خصوص کامیلیو (Kamailio) غول ویپ سرورها! میباشد. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.
“همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن ثابت آسیاتک ” استفاده کنید.”📞🌐


کامیلیو (Kamailio) SIP Server رایگان است. و میتواند در مقیاس یک ثانیه هزاران تماس را مدیریت و هدایت کند. این جزء خصوصیات این SIP Proxy بوده.

⭐برای کد تخفیف اسکای روم به این صفحه مراجعه کنید.⭐

کامیلیو (Kamailio) غول ویپ سرورها!

تفاوت استریسک و کامیلیو

استریسک (Asterisk) B2BUA است. یعنی که؛ مکالمات ویپ از دل سرور استریسک عبور می کند. این معماری B2BUA چند خصوصیت را برای سیستم همراه دارد. مثل، ضبط مکالمه، امکان دریافت DTMF، شنود مکالمه و…

اما کامیلیو (Kamailio) یک SIP Proxy است. یعنی فقط بحث مدیریت بر روی بسته ها را به عهده دارد. و بسته های Media از داخل سرور عبور نمی کنند. به همین دلیل این نوع سرور ها قابلیت مدیریت هزاران مکالمه در ثانیه را دارند.

❌معایب کامیلیو

  • نمیتواند بر روی بسته های صوتی یا همان داده های روی پروتکل RTP نظارتی داشته باشد.
  • نمیتواند از سوی کاربران عددی دریافت کند.
  • Kamailio نمی تواند، پروتکل ها را به یکدیگر تبدیل کند.
  • چیزی به عنوان انتظار پشت خط نخواهید داشت.
  • امکان برقراری کنفرانس وجود ندارد.
  • امکان ضبط مکالمه را نیز ندارد.

کامیلیو (Kamailio) غول ویپ سرورها!

✔امکانات کامیلیو (Kamailio)

در ادامه به امکانات و مزایای این سیستم تلفنی میپردازیم.

+SIP Server:

کامیلیو (Kamailio) میتواند به تنهایی یک Sip Server برای ارتباط هزاران داخلی باشد.

+NAT Traversal:

اگر ویپ کار هستید پس حتما با مشکل صدای یک طرفه آشنایی کامل دارید ! بله Kamailio می تواند مشکل NAT پروتکل SIP و RTP را بر طرف کند، قرار گیری Kamailio کنار استریسک خیال شما را از بابت مشکل NAT راحت خواهد کرد. این کار را به واسطه داشتن STUN و RTP Proxy در دل خود انجام می دهد.

+Load Balancing:

Kamailio می تواند ورودی تماس های ویپ شما باشد و این تماس ها را بین چندین سرور استریسک پخش نماید.

+Routing Failover:

به واسطه ماژول Dispatch می توان در صورتی که یک سرور استریسک از کار افتاد بلافاصله تماس های ورودی را به سرور دوم مسیر دهی کرد، با این کار سیستمی با قابلیت HA خواهید داشت که هیچگاه از کار نمی افتد.

+Registrar Server:

کامیلیو (Kamailio) تنها با 4 گیک رم و یک سیستم متوسط می تواند 5000 تماس همزمان را در یک ثانیه مدیریت کند ! حال اگر می خواهید بر روی سیستم تلفنی خود مکالمات زیادی داشته باشید بهترین راه استفاده از کامیلیو (Kamailio) به عنوان Registrar Server است، در این حالت وظیفه بررسی و احراز هویت داخلی های با کامیلیو (Kamailio) خواهد بود و تمامی گوشی ها به جای رجیستر شدن به روی استریسک، به روی کامیلیو (Kamailio) رجیستر می شوند. این امر از طرفی باعث بالا رفتن ظرفیت سیستم شما می شود و از طرفی امنیت شما را نیز بسیار بالا خواهد برد چون جلوی بسیاری از حملات همانند DDOS و Fraud Attack ها گرفته می شود و خطری استریسک شما را تهدید نخواهد کرد.

+Application Server:

 کامیلیو این امکان را می دهد تا به راحتی بر روی آن برنامه نویسی کرده و ماژول های خاص خود را بنویسید، در حال حاضر بیش از 100 ماژول برای این SIP Server وجود دارد، کامیلیو (Kamailio) از زبان های LUA, JAVA, PYTHON برای ماژول نویسی پشتیبانی می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا