کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ چیست؟

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌼 همراه شما هستیم، با آموزشی جدید و همچنین پاسخ به سوالات؛ کامنت مارکتینگ چیست؟ همراه ماباشید.

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


کامنت مارکتینگ چیست؟

 کامنت مارکتینگ کمک گرفتن از نظر کاربران در سایت خود و استفاده از قابلیت نظر دادن در سایت دیگران، برای معرفی برند، تعامل، ایجاد رابطه و افزایش اعتماد کاربران است. که در نهایت منجر به افزایش ترافیک و فروش می‌شود.

کامنت مارکتینگ چیست؟

اشتباهی که خیلی‌ها مرتکب می‌شوند چیست؟

خیلی‌ها فکر می‌کنند، همین که لینک سایتشان را در سایت‌های دیگر به عنوان کامنت بگذارند، یا نه خیلی زحمت بکشند. و یک معرفی بی‌ربط به مقاله هم از خودشان داشته باشند، بازاریابی کامنتی انجام داده‌اند! اما اصلاً ماهیت کامنت مارکتینگ این نیست. خواندن نظر اسپم شما که هیچ کمکی به خوانندگان آن مطلب یا سایت نمی‌کند. و هیچ بار معنایی خاصی ندارد، فقط باعث می‌شود که نظرتان تایید نشود. و به زباله‌دان فرستاده شود.

کامنت مارکتینگ چیست؟

پس قبل از هر حرکتی در بازاریابی دیدگاه، از خودتان بپرسید که آیا این نظر من تاثیر مثبتی دارد؟ آیا کمکی به خوانندگان مطلب می‌کند؟ آیا حاوی اطلاعات مفیدی است؟ اگر جوابتان مثبت بود، یعنی راه را درست آمده‌اید.


کامنت مارکتینگ درست چه تاثیرات مثبتی دارد؟

کامنت مارکتینگ چیست؟

بعضی وقت‌ها رقابت در رتبه‌بندی‌های گوگل آنقدر نزدیک می‌شود، که حتی چندتا کامنت ساده هم می‌تواند؛ تعیین‌کننده باشد. اما چطور و چگونه کامنت‌ها این تاثیر را می‌گذارند؟ در ادامه می‌خوانیم.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

گرفتن بک لینک

کامنت مارکتینگ چیست؟اسم کامنت مارکتینگ که می‌آید، اول یاد لینک دادن در کامنت می‌افتیم، چون روی سئوی سایت تاثیر دارد. اگر بتوانید در سایت‌ها کامنت گذاشته و لینک خود را قرار دهید، باید کمی امیدوار باشید، که در آینده رتبه بهتری در سئو پیدا می‌کنید. چرا کمی؟

چون گوگل چند سالی است. که قدرت لینک‌های درون کامنت را کاهش داده. با این حال باز هم ارزش دارد. با هدف دریافت لینک کامنت مارکتینگ کنیم؟

در حقیقت اگر لینک خود را در وب‌سایت‌های معتبری قرار دهید، ارزش نسبتاً خوبی دریافت می‌کنید. اما در کل پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر هدفتان هم ساخت لینک است، کامنت‌‌های با ارزشی ارسال کنید. نه اینکه صرفاً به دنبال گرفتن یک رتبه سئو باشید.

✅منشن بدون لینککامنت مارکتینگ چیست؟

گوگل در مقابل کاهش اهمیت بک‌لینک‌ها، یک روش دیگر را برای ارزش‌گذاری وب‌سایت‌ها ایجاد کرده، منشن بدون لینک.

به این معنی که؛ اگر نام وب‌سایت شما (برند یا url) در مطالب مرتبط با کسب و کار شما، بدون لینک آورده شود، اعتباری را برایتان در نظر می‌گیرد.

در حال حاضر، بهترین جایی که می‌توانید در آن با خیال راحت و کمترین زمان و هزینه ، اسم سایت‌تان را بیاورید، بخش کامنت‌ سایت‌های دیگر است. پس از این فرصت استفاده کنید.

✅افزایش جستجو نام برندکامنت مارکتینگ چیست؟

اگر در چند انجمن و شبکه اجتماعی پرمخاطب عضو شوید، و بتوانید به بهانه‌های مختلف (و مرتبط!)، در کامنت‌ها خودتان را به کاربران معرفی کنید، شاید نام شما در خاطرشان بماند. و دفعه بعد، آن‌ها برای ورود به سایت شما، نام برندتان را در گوگل سرچ کنند.

به طور کلی افزایش جستجو نام برند، یکی از انواع راهکارهایی است. که موتور جستجو می‌تواند، به کمک آن یک وب‌سایت معتبر را شناسایی کند. علاوه بر این، اگر کاربران از لینک پروفایل شما یا حتی به صورت مستقیم (وارد کردن آدرس) وارد سایت‌تان شوند باز هم برای گوگل یک فاکتور مثبت محسوب می‌شود.

✅به‌روزرسانی محتواکامنت مارکتینگ چیست؟

گوگل و بقیه موتورهای جستجو عاشق این هستند. که شما دائماً صفحات و محتواهای خودتان را به‌روز کنید. و چیز جدیدی به آن اضافه کنید. اما وب‌سایتی مثل نوین که بیشتر از 400 مقاله آموزشی دارد، چطور می‌تواند دائماً این‌همه محتوا را به‌روز کند؟

مطمئناً زمان ما برای به‌روزرسانی محتوا و همچنین تولید محتوای جدید، بسیار محدود است. اما به‌جای آن یک کار را خوب بلدیم. ما با تولید محتوای ارزشمند کاری می‌کنیم، که مخاطب به خواست خودش، نظرش را ابراز کند. و به تولید محتوای جدید در صفحه کمک کند. هر نظر چندخطی که از طرف مخاطبان در یکی از صفحات سایت منتشر شود، باعث افزایش طول محتوا و به‌روزرسانی آن خواهد شد. البته ناگفته نماند که نظرات تک کلمه‌ای مثل تشکر، نظرات بی‌ربط و اسپم کمکی به سئو نمی‌کنند.

✅لینک‌سازی داخلیکامنت مارکتینگ چیست؟

احتمالاً خودتان می‌دانید، که لینک‌های داخلی یکی از نکات بسیار مهم در سئو داخلی سایت هستند. اغلب وبمستران تصور می‌کنند. تنها جایی که می‌توان در آن از لینک داخلی استفاده کرد. متن و محتوای سایت است. اما نظرتان چیست زمانی که کاربر در مقاله آموزش سئو، از شما در مورد لینک‌سازی خارجی سوال می‌کند، در جواب، لینک مقاله مربوطه را برای او قرار دهید؟

شما به همین راحتی می‌توانید در کامنت‌های هر مطلب و در جواب به کاربران، لینک‌های داخلی و حتی لینک‌های خارجی به منابع معتبر قرار دهید. تا به این صورت هم سئو محتوا و هم تجربه کاربران‌تان را بهتر کنید.

✅افزایش زمان ماندگاری کاربرکامنت مارکتینگ چیست؟

از دیگر تاثیراتی که کامنت مارکتینگ روی سئو می‌گذارد، افزایش زمان ماندگاری کاربران است. مخصوصاً در مقالات جنجالی یا مقاله‌هایی که موضوع تخصصی دارند، کاربران برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد موضوع به دست بیاورند، به سراغ کامنت‌ها می‌روند و نظرات بقیه را می‌خوانند.

در این بین علاوه بر زمانی که برای مطالعه نظرات صرف می‌شود، ممکن است. با کمک یکی از لینک‌های داخل کامنت به صفحات دیگر سایت هم بروند. و حتی خودشان اقدام به ارسال نظر کنند. توجه کنید که الگوریتم‌‌های گوگل رفتار کاربران را به دقت زیر نظر دارند. و توجه آن‌ها به محتوایتان و میزان ماندن در سایت را روی رتبه‌بندی محتوا در گوگل تاثیر می‌دهند.

✅افزایش بازدید و در نتیجه افزایش فروشکامنت مارکتینگ چیست؟

حتی اگر وب‌سایتی داشته باشید، که نرخ تبدیل آن به شدت پایین است. و از هر هزار بازدیدکننده یک نفرشان به خریدار تبدیل می‌شوند؛ با افزایش بازدید، فروش آن هم افزایش پیدا می‌کند. یعنی؛ تأثیری که بازاریابی دیدگاه روی سئو سایت شما گذاشته، می‌تواند بازدید سایت را چند برابر کند. و در نتیجه، فروش شما هم افزایش می‌یابد.

البته فراموش نکنید، که این افزایش بازدید، خودش نیز باعث افزایش نظرات و در نتیجه افزایش فروش بیشتر خواهد شد. یعنی در مقطعی ممکن است. بازدید فروش شما به جای رشد 20 درصدی همیشگی، به دلیل افزایش نظرات با رشد 60 درصدی و بیشتر روبرو شده و این روند تصاعدی شود.

✅افزایش اعتماد کاربران با کامنت مارکتینگکامنت مارکتینگ چیست؟

به طور کلی اعتماد کردن در دنیای وب برای کاربران کار سختی است. اما مطمئناً اعتماد کردن به وب‌سایتی که مثل؛ یک خانه اشباحِ سرد و تاریک، خلوت باشد، بسیار سخت‌تر از اعتماد به سایتی است. که حداقل ردپای چند نفر در آن دیده می‌شود.

زمانی که در صفحه محصول شما چند نظر مختلف وجود داشته باشد، یکی از کیفیت آن بگوید، دیگری در مورد مدت زمان گارانتی‌اش سوال کند. و نفر بعدی در مورد برندِ مناسبش حرف بزند، کاربر جدید راحت‌تر به شما اعتماد کرده. و با کمک نظرات مخاطبان قبلی برای خرید تصمیم‌گیری می‌کند. شاید بتوان گفت افزایش اعتماد مهم‌ترین تأثیری است. که بازاریابی دیدگاه روی فروش و برندسازی سایت شما دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا