کارایی ابزار PageSpeed Insights

کارایی ابزار PageSpeed Insights

PageSpeed Insights ابزاری است. که با ارزیابی سایت در کم‌ ترین زمان کمک بسیاری به کاهش سرعت لود سایت می‌کند. طبق بررسی آمار و تحقیقات  سرعت سایت، رابطه‌ مستقیمی با نرخ تبدیل دارد.

درباره ابزار PageSpeed Insights

ابزار PageSpeed Insights  گوگل، از لحاظ سرعت سایت‌ها را به سه دسته‌ی خوب، متوسط و ضعیف تقسیم‌بندی می‌کند و از اعداد ۰ تا ۱۰۰ به سرعت لود سایت شما امتیاز می‌دهد. گوگل به صورت مداوم در حال بهبود روش‌های بررسی عملکرد سایت برای کاربر می‌باشد. گوگل ابزاری ساده را برای ارزیابی عملکرد سایت عرضه می‌کند. از آنجاکه این ابزار توسط گوگل ارائه شده، از امتیاز ابزارPageSpeed Insights به عنوان معیاری برای سنجش سرعت سایت استفاده می‌شود. از این ابزار برای سایت‌های وردپرسی، جوملا و سایت‌هایی که از CMS‌های رایج استفاده می‌کنند، استفاده میشود.

نحوه کارایی PageSpeed Insights

اول کار، با جستجو عبارت Google PageSpeed Insights در گوگل، اولین سایت را باز کنید. و آدرس سایت را درون کادر آبی رنگ تایپ کرده. وآنالیز را انجام دهید. در دو نسخه موبایل و ویندوز نتایج به نمایش درخواهد آمد. و نتایج آنالیز سرعت سایت را در سه رنج قرمز (۰ تا ۴۹)، نارنجی (۵۰ تا ۸۹) و سبز (۹۰ تا ۱۰۰) مشاهده خواهید کرد. این ابزار شش معیار را برای اندازه‌گیری سرعت سایت بیان می‌کند. این الگوریتم‌های ارزیابی دائم در حال آپدیت شدن هستند.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن ثابت آسیاتک ” استفاده کنید.

شاخص‌ های اندازه‌گیری سرعت سایت

ابزار PageSpeed Insights شش معیار را برای اندازه‌گیری سرعت سایت بیان می‌کند. که عبارتنداز:

1- FCP

معمولا هدر، اسلایدر تصاویر و یا اولین هدینگ صفحه بوده. برای کاهش پارامتر FCP بهتر است. حجم فایل‌ های عکس و متن صفحه را کاهش دهیم.

2- Time to Interactive یا TTI

این معیار در ابزار PageSpeed Insights نشانگر مدت زمانیست. که سایت می‌تواند برای مخاطبان امکان تعامل را ایجاد کند. ماکسیموم مقداری که Time to Interactive می‌تواند داشته باشد. 8/3 ثانیه است. اگر این حد رعایت شود. فیلد چراغ سبز را خواهید گرفت.

3- Speed Index

این پارامتر مدت زمانی است. که طول می‌کشد. محتوای کلی سایت برای کاربران نمایش داده شود. هر چه سرعت ایندکس بالاتر باشد. بازدیدکنندگان سریع‌تر می‌توانند دسترسی به صفحات را داشته باشند. 3/4 ثانیه بیشترین حالت این پارامتر بوده است.

4- Total Blocking Time یا TBT

برای بیان مدت زمان بین بارگذاری اولین بخش محتوایی صفحه تا اولین تعامل کاربر، میباشد.

5- Largest Contentful Paint یا LCP

این شاخص مدت زمانی را اندازه می‌گیرد. که بزرگترین عکس یا فونت یا هر المنت بزرگ موجود در صفحه لود شود. برای کاهش این زمان لازم بوده. تا حجم عکس‌های آپلودی را کاهش و یا به فرمت دیگری ذخیره کنیم.

6- Cumulative Layout Shift یا CLS

برای اندازه‌گیری مدت زمانی که طول می‌کشد. تا المنت‌های مختلف صفحه جابجا شوند. تا صفحه بطور کامل لود شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

✅برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا