درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ همراه شما هستیم، با آموزش و پاسخ به سوال؛ چگونه سایت خود را برای تبلیغات در گوگل ادز آماده کنیم؟
برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.
چه کارهایی انجام دهیم تا سایت بهتری داشته باشیم؟
قبل از آنکه تبلیغات در گوگل ادز را شروع کنیم، (یا حتی هر روش دیگر تبلیغات)، اول باید مطمئن شویم. که سایت ما آمادۀ فروش است. و کاربران برای نهایی کردن سفارش خود، هیچ مانعی بر سر راه خود نمیبینند.
1. مزایا و خدمات کسب و کارتان را در سایت معرفی کنید.
یکی از مسائلی که تاثیر مستقیمی در افزایش نرخ تبدیل ورودی به مشتری شما دارد، این است. که ورودیهای سایت بتوانند به شما اعتماد کنند. و اینکه بتوانید نظرشان را جلب نمایید. تا از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند.
دقت داشته باشید، که تبلیغات گوگل بهترین ابزار برای جذب هدفمند مشتریان شما است. اما اینکه چه تعداد از این ورودیها قرار است از شما چیزی بخرند، کاملاً؛ بستگی به سایت شما، محتوایی که ارائه میدهید و مهمتر از همۀ اینها، دلیلی است که به کاربر میدهید تا از شما خرید کند. تبلیغات در گوگل ادز
به نظر شما حیف نیست، که این همه مزایا داشته باشیم. اما هیچ اثری از آنها در سایت ما وجود نداشته باشد؟ اگر به مشتری نگوییم که ارسال رایگان داریم، از کجا باید متوجه این مزیت ما بشود؟
بنابراین بهتر است. تا جای ممکن مزایای کسب و کار خود را به همه اعلام کنید. برتری کسب و کار شما، ارزشی که برای کاربر ایجاد میکنید. و امتیازات و خدماتی که به او میدهید، نقش بسیار زیادی در افزایش شانس فروش شما خواهد داشت.
2. در سایت خود فراخوان عمل (call to action) بگذارید.
اگر بخواهم به سادهترین شکل ممکن فراخوان عمل را تعریف کنم، یعنی اینکه چیزی از مخاطبان خود بخواهید. یعنی به آنها بگویید؛ که دوست دارید چه کاری در سایت شما انجام دهند. دلیل این کار هم مشخص است. بدون فراخوان عمل ممکن است کاربران سردرگرم بشوند. ما باید دقیقاً به کاربر سایت بگوییم که چه کاری باید انجام دهد.
3. راههای ارتباطی با خودتان را در معرض دید کاربر قرار دهید.
اگر راههای ارتباطی خود را شفاف نگویید، چه خواهد شد؟ کاربران هیچ راه ارتباطی مناسبی با شما پیدا نمیکنند. و ناامیدانه از سایت شما خارج میشوند. و نتیجه این میشود که برای ورودی هزینه میکنید، اما هیچ خبری از تماس نیست.
بنابراین؛ لازم است. راههای ارتباطی خود را به راحتی در اختیار کاربران قرار دهید. پس اگر به عنوان مثال پشتیبانی تلگرامی دارید، حتماً لینک حساب تلگرام خودتان را در اختیارشان قرار دهید. یا اگر پشتیبانی آنلاین دارید، میتوانید از نرمافزارهای گفتگوی آنلاین استفاده کنید. در هر صورت، لازم است متناسب با هدفی که دارید، بهترین راه ارتباطی را انتخاب کنید.
اگر هم به دنبال این هستید که کاربر با شما تماس بگیرد، شماره تماس خودتان را به شکل کاملاً مشخص و در سریعترین زمان ممکن در اختیارش قرار بدهید. اضافه کردن این جمله در کنار شماره تماس که «با ما تماس بگیرید» هم میتواند؛ موجب افزایش تماسهای شما شود. حتی بد نیست، به کاربران اطلاع بدهید که خدمات مشاوره شما رایگان است. یعنی بگویید: «برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.»
4. نحوۀ هدفگیری محصولات و خدمات در سایت را مشخص کنید.
قبل از شروع تبلیغات بهتر است. برای هدفگیری محصولات و خدماتی که در سایت دارید برنامهریزی کنید. لازم است، تکلیف محصولات یا خدمات خودتان در سایت را مشخص نمایید. دستهبندی محصولات باید مشخص شود. و باید برنامهریزی کنید، که قرار است چگونه محصولات / خدمات خودتان را هدفگیری نمایید.
پیشنهاد ما و خود گوگل این است. که محصولات و خدمات خودتان را در سایت به خوبی تفکیک و تعریف نمایید. و تا جایی که امکان دارد برای هر نوع از محصولات خود، یکه صفحه جداگانه داشته باشید. و کاربران را دقیقاً به همان صفحه هدایت کنید بار دیگر خوب است، یادآوری کنم که کیفیت سایت و تبلیغ شما برای گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد.
البته فایدۀ داشتن ساختار درست فقط افزایش کیفیت تبلیغات شما نیست. بلکه باعث افزایش کیفیت سایت شما و راحتتر شدن کار با آن برای کاربر میشود. و این موضوع تاثیر مستقیمی در میزان فروش سایت شما خواهد داشت. (حالا کاربر از هر کجا جذب شده باشد). پس لازم است. از همان ابتدا خشتهای اول را به درستی در جای خود قرار دهید. در غیر این صورت تا ثریا تبلیغ شما کج خواهد رفت!
5. مطمئن شوید سایت شما سرعت مناسبی دارد.
شاید هیچ چیزی به اندازه سرعت پایین یک سایت اعصاب خوردکن نباشد! البته، یک راهکار بسیار ساده برای جلوگیری از این اعصاب خوردی وجود دارد، آن هم این است. که هرچه سریعتر از سایت خارج شویم! پس دوستان عزیز، اگر میبینید که سایت شما به دلیل مشکلات فنی سرعت پایینی دارد هرچه سریعتر دست به کار شوید. و مشکل را برطرف کنید. زیرا نه خدا از سایت کند خوشش میآید، نه خلق خدا و نه گوگل ادز!
بنابراین؛ اگر کیفیت و سرعت سایت شما خیلی پایین است. یا طراحی آن قدیمی است، پیشنهاد میکنیم که کلاً سایت خودتان را تغییر دهید. اگر هم طراحی یک سایت جدید برای شما دشوار و هزینهبر است، میتوانید از سایتسازها استفاده کنید.
سایتسازها سیستمهای طراحی سایت هستند. که شما بدون نیاز به کدنویسی، میتوانید در عرض چند روز سایت خود را فعال کرده. و تنها کاری که باید انجام دهید، این است. که محتوای محصولات و خدمات را در آن بارگذاری کنید.
6. مطمئن شوید سایت شما نمایش مناسبی در موبایل دارد.
بیشتر کاربران اینترنت امروزه کاربران موبایل هستند. بنابراین؛ گوگل اهمیت بسیار زیادی برای کاربران موبایل قائل است. اگر سایت شما نمایش مناسبی در موبایل ندارد، بهتر است. هرچه سریعتر به فکر چاره باشید. در غیر این صورت ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهید.
البته تا زمانیکه این مشکل برطرف شود، میتوانید نمایش تبلیغ را روی دستگاه موبایل ببندید. در این صورت تبلیغ شما تنها برای کاربرانی نمایش داده میشود که از دستگاههای تبلت و دسکتاپ برای جستجو در گوگل استفاده میکنند.
7. استفاده از گواهی SSL هم توصیه میشود.
با استفاده از این گواهی (که از سرویس هاستینگ خود میتوانید آن را دریافت کنید)، دامنۀ سایت شما از http به https تغییر میکند. البته بدون داشتن این گواهی همچنان میتوانید، در گوگل تبلیغ کنید. اما گوگل ادز توصیه میکند که تبلیغدهندگان حتماً گواهی ssl را دریافت کنند. و به سایتهایی که فاقد این گواهی هستند، اخطار میدهد.
8. تا جایی که ممکن است از پاپ-آپها استفاده نکنید!
بالای 99% درصد پاپ آپها نتیجهای جز پرت کردن حواس کاربران ندارند! شخص من از اینکه وارد سایتی شوم. و پنجرۀ بزرگی، ناگهانی و ناخواسته در وسط صفحه برایم باز شود، احساس ناخوشایندی پیدا میکنم. بخصوص که دکمۀ بستن خیلی از ازن پاپ-آپها به سختی پیدا میشود! گوگل ادز هم توصیه میکند که تا حد ممکن، از این ترفند بازاریابی استفاده نکنیم. زیرا؛ تاثیر مستقیمی روی رضایت کاربر از صفحۀ فرود دارد. و میتواند به راحتی او را از اهداف اصلی شما دور کند.
9. سایت خودتان را از نظر محتوا درست کنید.
حتماً برای شما هم پیش آمده که بلافاصله پس از ورود به یک سایت، از آن خارج شوید. چرا؟ چون در آن سایت هیچ خبری از هدفی که داشتید نیست! در واقع، محتوایی که در سایت برای شما آماده کردهاند، نه تنها مرتبط و مناسب نیست، بلکه گاهی اصلاً محتوایی وجود ندارد! سایت بدون محتوا، مثل فروشگاه بدون فروشنده است. و سایت با محتوای بد، همچون فروشگاهی است. که یک فروشندۀ بداخلاق و نامحترمی دارد که مشتری بدون معطلی فروشگاهش را ترک خواهد کرد. و دیگر هیچ وقت به آن مراجعه نمیکند.
بنابراین، تا جای ممکن سعی کنید، در مورد محصولات و خدماتی که دارید محتوای ارزشمند و شفاف به کاربران ارائه دهید. به عبارتی دیگر، شما باید به خوبی کپی رایتینگ را انجام دهید.
همچنین باید ویژگیهای ظاهری محتوای سایت را هم درست کنید. اندازۀ فونتها، استفاده از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت، نوع فونت، ساختار محتوایی صفحه و… همگی باید به جلب نظر کاربران کمک کنند. محتوایی که دیجیکالا برای محصولاتش تولید میکند مثال خوبی از کپی رایتینگ مناسب و اصولی است. در این سایت، تولید محتوای قیمتها، توضیحات، مشخصات فنی و ویژگی محصولات به خوبی انجام شده است و کاربران رضایت بالایی از حضور در این صفحات خواهند داشت.
10. جابهجایی کاربر در صفحات مختلف سایت را آسان کنید.
ساختار سایت خودتان را به گونهای بچینید که کاربر بتواند، به راحتی در آن حرکت کند و از صفحات مختلف سایت شما باتوجه به نیازی که دارد، بازدید کند. به خاطر داشته باشید که حرکت راحت کاربر در سایت، شانس شما برای فروش سایر محصولات به او را هم افزایش خواهد داد. و در نتیجه، رضایت کاربر از سایت شما هم بیشتر میشود.
11. بهتر است دامنۀ سایت خودتان را هرچیزی غیر از ir. قرار دهید.
البته این مسئله اجباری نیست. و شما همچنان میتوانید روی دامنۀ ir هم تبلیغ کنید. اما؛ به چند دلیل توصیه میکنیم. که از دامنهای غیر از ir برای تبلیغات در گوگل ادز خودتان استفاده کنید. اول آنکه استفاده از سرویس گوگل ادز در ایران دارای محدودیتهایی است. بنابراین، استفاده از دامنۀ ir همراه با ریسک است. و احتمال دارد حساب کاربری شما توسط گوگل ادز مسدود شود.
گذشته از اینها، در صورت استفاده از دامنۀ ir، شما نمیتوانید از امکانات بسیار خوبی مانند؛ تبلیغات داینامیک و ریمارکتینگ با تبلیغات نمایش گوگل استفاده کنید. بنابراین؛ بهتر است از همان ابتدا از دامنهای غیر از آیآر استفاده کنید. حالا اگر سایت شما رتبهای در سئو ندارد. یا هنوز سایت خودتان را راهاندازی نکردهاید، میتوانید دامنۀ اصلی خودتان را com یا net قرار دهید.
وقت یک تبلیغ حسابی است!
حالا که سایتتان آماده شد، وقت آن است. که با تبلیغات در گوگل ادز، برو بیایی در آن راه بیندازید. اگر دوست دارید، ما تبلیغ شما را اجرا و مدیریت کنیم. که میتوانید از صفحه خدمات تبلیغ گوگل درخواست خود را ثبت کنید. تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.
سخن پایانی
بطور کلی میتوان گفت؛ برای آنکه یک صفحه فرود مناسب از نظر کاربران و گوگل داشته باشید، بایستی حداقل نکات زیر را رعایت کنید:
حالا شما آمادهاید تا با قدرت تبلیغات در گوگل ادز را شروع کنید. قدم بعدی، شناخت ساختار تبلیغات در گوگل ادز است. ما در کنار شما هستیم. تا گام به گام در این مسیر پیش روی کنیم. تا بهترین نتیجه ممکن را از این روش تبلیغاتی کسب نمایید.
برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.