چگونه روی استارت آپ سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه روی استارت آپ سرمایه گذاری کنیم؟

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌼 همراه شما هستیم، با آموزش دیگری درباره؛ چگونه روی استارت آپ سرمایه گذاری کنیم؟

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


چگونه روی استارت آپ سرمایه گذاری کنیم؟راه برای دست آوردن سرمایه اولیه

راه‌های زیادی برای به دست آوردن سرمایه اولیه برای استارت آپ وجود دارد. اما همه این راه‌ها آنطور که باید جواب نمی‌دهند. و یا اینکه نمی‌توان خیلی روی آن‌ها حساب باز کرد. با این وجود، سه راه اصلی برای به دست آوردن سرمایه وجود دارد. که از خیلی قدیم‌ها توسط کارآفرینان استفاده شده و امتحان خودش را پس داده است! در این مقاله به بررسی و توضیح این سه راه اصلی برای به دست آوردن سرمایه استارت آپ مشغول خواهیم بود:

☑سرمایه شخصی (Bootstrapping)
☑وام و سرمایه بیرونی (Debt)
☑شراکت در سهام (Equity)


سرمایه شخصی

به این روش از سرمایه گذاری که شما به اصطلاح از جیب خودتان خرج می‌کند، سرمایه‌گذاری شخصی یا Bootstrapping می‌گویند. سرمایه‌ای که شما از طریق سرمایه شخصی به دست می‌آورید، ممکن است، مبلغ خیلی بالایی نباشد. اما حداقل هزینه‌های ضروری و اساسی شما مثل؛ هزینه راه‌اندازی وبسایت یا خرید مواد اولیه را تامین کرده. و راه را برای سرمایه بیشتر برای شما باز می‌کند. بازاریابان و کارآفرینان متخصص به این اعتقاد دارند که هرجه یک استارت آپ بتواند هزینه‌های خودش را از طریق سرمایه شخصی تامین بکند، به همان اندازه قوی‌تر بوده. و شانس بیشتری برای موفقیت دارد.

چگونه روی استارت آپ سرمایه گذاری کنیم؟


وام و سرمایه بیرونی

سرمایه بیرونی همان قرض (Debt) است. که شما می‌گیرید. و بعد از مدتی آن را پس می‌دهید. معمولا؛ استفاده از سرمایه بیرونی کمی سریع‌تر و راحت‌تر است. چون مجموعه ها و سازمان‌های زیادی وجود دارند، که این کار را انجام می‌دهند. یادتان باشد؛ که بدهی و وام زمانی بیشترین بازده را دارند. که در خدمت کسب درآمد و بازپرداخت وام (یا بدهی) باشند.

وام و بدهی تنها زمانی کارساز هستند، که به نوعی به سود یا بازده مالی تبدیل شده. و در پس دادن همان بدهی کمک کنند. در غیر این صورت ممکن است بیشتر از انکه به شما کمک کنند، به شما لطمه بزنند.

چگونه روی استارت آپ سرمایه گذاری کنیم؟


شراکت در سهام چگونه است؟

چگونه روی استارت آپ سرمایه گذاری کنیم؟

شما سرمایه‌ای را از یک شخص یا مجموعه دریافت می‌کنید. و به ازای سرمایه‌ای که گرفته‌اید بخشی از سهام استارت آپ خودتان را به آن شخص یا مجموعه واگذار می‌کنید. متاسفانه تعداد افراد یا سازمان‌هایی که حاضر باشند، با چنین شرایطی سرمایه‌ای در اختیار شما بگذارند. خیلی کم است. اما کارآفرینان علاقه خاصی به این روش دارند.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

چون که در این روش، نیازی نیست که شما سرمایه دریافتی‌تان را در مدتی کوتاه بصورت یکجا یا قسطی پس بدهید. شراکت در سهام در بیزینس‌ها و کسب و کارهایی بیشتر استفاده می‌شود، که ریسک بالایی داشته باشند. و همچنین یک پروژه دراز مدت باشند.


چگونه روی استارت آپ سرمایه گذاری کنیم؟و در آخر ..

سرمایه‌گذاری روی یک استارت آپ راه‌ها و روش‌های زیادی دارد. و یک کارآفرین خبره باید تمام این راه‌ها را برای گام‌های مختلف استارت آپ خودش بررسی کرده. و انتخاب کند. همانطور که استارت آپ شما در حال گسترش و رشد است. ممکن است، سرمایه‌های مختلفی برای شما مناسب باشند. یعنی؛ هیچ لزومی ندارد که یک روش سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده. و تا آخر با همان روش جلو بروید.

در کل کارآفرینان بین این روش ها، روش سوم (شراکت در سهام) را به بقیه ترجیح می‌دهند. اما این گزینه برای همه کارآفرینان در دسترس نیست. و اگر در بازه حساسی از استارت آپ خودتان تمام وقت‌تان را صرف جلب توجه سرمایه‌گذاران بکنید. ممکن است. که در طولانی مدت ضرر ببینید. بنابراین به عنوان کارآفرین، سرمایه شخصی و وام (سرمایه بیرونی) در مراحل اولیه بهترین گزینه‌های شما هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا