چگونه در رپورتاژ آگهی لینک قرار دهیم؟

چگونه در رپورتاژ آگهی لینک قرار دهیم؟

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌼 همراه شما هستیم، با آموزشی دیگر و پاسخ به سوالات؛ چگونه در رپورتاژ آگهی لینک قرار دهیم؟

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


چگونه در رپورتاژ آگهی لینک قرار دهیم؟نکات مهم لینک‌سازی در رپورتاژ

در لینک‌سازی رپورتاژ، اکثر افراد اشتباهات عجیب‌وغریبی را مرتکب می‌شوند. که باعث می‌شود، نتیجه‌ای خلاف چیزی که انتظار داشتند، نصیبشان شود. برای اینکه جلوی این اشتباهات را بگیریم. و فلسفه رایج لینک دادن‌های قدیمی را از بین ببریم کافی است. پاسخ چند سوال زیر را بدانیم.

چگونه در رپورتاژ آگهی لینک قرار دهیم؟

1. در رپورتاژ به چه صفحاتی لینک بدهیم؟

چگونه در رپورتاژ آگهی لینک قرار دهیم؟

شما در یک رپورتاژ حداکثر 5 لینک دارید، تا صفحات خود را معرفی کنید. پس بهترین و بهینه‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. برای اینکه بدانید در رپورتاژ خود به چه صفحاتی لینک بدهید، اول باید بدانید که لینک‌سازی چگونه کار می‌کند.

انتشار رپورتاژ در سایت‌هایی که اعتبار بیش‌تری نزد گوگل دارند، مؤثرتر است. این اعتبار در ابزارهایی مثل MOZ با دو معیار مشخص می‌شود:

  • DA یا اعتبار دامنه (Domain Authority)، اعتبار کل یک سایت را مشخص می‌کند.
  • PA یا اعتبار صفحه (Page Authority)، اعتباری است که گوگل برای هر صفحه قائل است.

هنگام انتشار رپورتاژ، می‌توانید این دو معیار را برای انتخاب سایتی که قرار است، رپورتاژتان را منتشر کند، بررسی کنید. تا ببینید اعتبار سئوی آن سایت چقدر است. بالاخره قرار است، کمی از این اعتبار به لینک‌های شما منتقل شود. برای سنجش PA و DA، سایت ماز (MOZ) ابزاری به نام MOZBAR معرفی کرده است. که با نصب آن بر روی مرورگر خود، می‌توانید این دو معیار را برای سایت‌ها بسنجید.

حالا برای اینکه اوضاع پیچیده شود، به شما خبر بدهیم. گوگل اعلام کرده. که در سئو سایت و لینک‌سازی چیزی به نام DA وجود خارجی ندارد. یعنی؛ اعتبار فقط بین صفحات جابه‌جا می‌شود. و هیچ سایتی هم یک اعتبار کلی ندارد.

شما باید به صفحاتی لینک بدهید، که بهتر می‌توانند اعتبار را پخش کنند. این یک قانون نیست. ولی بهتر است. به صفحه‌هایی لینک بدهید. که خودشان پخش‌کننده اعتبار باشند، چون از این طریق می‌توانید، برای کل سایت اعتبار و اعتماد جمع کنید.

2. چگونه انکرتکست لینک‌ها را بهینه کنیم؟

بهینه کردن انکرتکست‌ها در متن رپورتاژ. منظور از انکرتکست (Anchor Text)، متن یک لینک است. که کاربر با کلیک کردن روی آن به صفحه مقصد هدایت می‌شود. برای آن‌که بتوانید لینک‌های رپورتاژ خود را با بهترین روش بهینه‌سازی کنید، اول باید با انواع انکر تکست‌های موجود آشنا شوید.

  • انکر تکست نام تجاری: وقتی که متن لینک، نام تجاری یا برند شما باشد.
  • انکر تکست اختصاصی: کلمات کلیدی است که قصد دارید به عنوان یک گرایش جدید معرفی کنید.
  • انکر تکست عریان: از URL سایت به عنوان متن لینک استفاده می‌شود.
  • انکر تکست کلمه کلیدی + نام تجاری: کلمه کلیدی به همراه نام برند به عنوان متن لینک قرار می‌گیرد.
  • انکر تکست Partial Match: کلمه کلیدی جزئی از یک عبارت در متن لینک قرار می‌گیرد.
  • انکر تکست عمومی: لینک‌هایی با متن‌های عمومی مثل «اینجا کلیک کنید» یا «اینجا بروید» است.
  • انکر تکست طولانی (دم دراز): یک جمله طولانی (شامل کلمه کلیدی) در متن لینک قرار می‌گیرد.
  • انکر تکست Exact Match (دقیقاً کلمه کلیدی هدف): دقیقاً از کلمه کلیدی هدف کسب‌وکارتان در متن لینک استفاده می‌شود.
  • انکرتکست LSI: به جای استفاده از کلمه کلیدی هدف، از هم معنی یا مشتقات آن استفاده می‌شود.

چگونه در رپورتاژ آگهی لینک قرار دهیم؟

«انکرتکست بهینه دیگر چیست؟

بهینه‌سازی انکرتکست ممکن است. یک تاکتیک بی‌اهمیت به نظر برسد؛ اما باید بدانید که انکرتکست شما هم یکی از فاکتورهای موردنظر گوگل برای مشخص کردن موضوع صفحه، تعیین کلمات کلیدی و دادن اعتبار و رتبه به صفحات موردنظر شماست. بالاخره انکرتکست‌ها هم جزئی از ساختار لینک هستند، پس ساده از کنارشان نگذرید. برای بهینه کردن انکرتکست‌ها کافی است. چند نکته زیر را رعایت کنید.

✅انکرتکست لینکتان خلاصه و مرتبط باشد.

هیچ قانون نوشته شده، و محدودیت خاصی برای تعداد کلمات انکرتکست وجود ندارد. اما؛ برای آگاه کردن کامل موتورهای جستجو و کاربران در مورد موضوع صفحه‌ای که به آن لینک می‌دهید، انکرتکست شما بهتر است. خلاصه، واضح و مرتبط با صفحه مقصد باشد.

وقتی لینکی با کلمات مرتبط ایجاد می‌کنید، ربات‌های گوگل می‌توانند به‌راحتی بفهمند که لینک ایجاد شده درباره چه چیزی است. و هر چه این ارتباط با محتوای صفحه مقصد نزدیک‌تر باشد، اعتبار صفحه شما در نگاه گوگل تقویت می‌شود. شاید از نظر شما مسئله پررنگی نباشد. ولی جزئیاتی که به‌راحتی می‌توان آن را نادیده گرفت، از نظر سئو اهمیت دارند. نکته آخر اینکه، درست است. که انکرتکست طولانی یکی از انواع انکرتکست‌هاست، ولی استفاده از آن در رپورتاژ اصلاً توصیه نمی‌شود.

در استفاده از انکر تکست Excat match زیاده‌روی نکنید.چگونه در رپورتاژ آگهی لینک قرار دهیم؟

در رپورتاژ آگهی، شما می‌توانید حداکثر پنج بک‌لینک از سایت منتشرکننده، دریافت کنید. بک‌لینک‌هایی که قطعاً اعتبار شما را نزد گوگل بالا می‌برند.

ولی برخی افراد همه این لینک‌ها را با کلمه‌های کلیدی کسب‌و‌کارشان (exact match) در متن قرار می‌دهند. باید بگویم که با این کار انگار شما دارید به گوگل سیگنال می‌فرستید، که گوگل عزیز، من دارم بک‌لینک پولی ایجاد می‌کنم.

با به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن، گوگل شروع به بررسی دقیق کلمات کلیدی در انکرتکست‌ها کرد. از نظر گوگل، اگر بیشتر لینک‌های ورودی سایت، شامل یک کلمه کلیدی باشد، مشکوک است. و می‌تواند نشانه‌ این باشد که این لینک‌ها طبیعی نیستند.

✅از انکرتکست‌های متنوع برای لینک‌ها استفاده کنید.

همه افراد مثل هم فکر نمی‌کنند پس خیلی بعید و دور از ذهن است. که تمام سایت‌هایی که به شما لینک‌ می‌دهند از یک انکرتکست خاص استفاده کنند. مگر اینکه شما همان هدف شوم دور زدن گوگل را در سر داشته باشید. و این لینک‌ها ساختگی باشند؛ بنابراین ‌برای اینکه لینک‌سازی و تبلیغات شما در رپورتاژها طبیعی باشد، باید همیشه از انکرتکست‌های متنوع برای لینک دادن استفاده کنید.

خبر بد اینکه هیچ اصل و قاعده کلی که بگوید انکرتکست‌ها چگونه باشد، وجود ندارد؛ ولی نمودار زیر، الگوی رایجی را نشان می‌دهد که بیشترین استفاده از انواع لینک‌ها را نشان می‌دهد. شاید نشود که به طور دقیق از این الگو برای رپورتاژ استفاده کرد. ولی دید خوبی برای نحوه توزیع مناسب انکرتکست‌ها به ما خواهد داد. در ادامه نکاتی که برای تنوع دادن به متن لینک مهم است، توضیح خواهیم داد.

چگونه در رپورتاژ آگهی لینک قرار دهیم؟

+انکرتکست برند و عریان (naked)

چگونه در رپورتاژ آگهی لینک قرار دهیم؟همان‌طور که در نمودار می‌بینید، بهترین نوع انکرتکست‌ها، نام تجاری است. با استفاده از این نوع از انکرتکست‌ها، دیگر گوگل احساس نمی‌کند. شما در حال لینک‌سازی هستید. چون اگر افراد بخواهند در سایت خود لینکی برای معرفی شما داشته باشند، معمولاً؛ انکرتکست آن نام تجاری و برند شما خواهد بود. پس سعی کنید؛ با لینک دادن بیشتر با متن نام برند خود، برای کسب‌و‌کارتان اعتبار و اعتماد بسازید.

+انکرتکست متن اختصاصی 

احتمالاً برای رپرتاژ کمتر پیش می‌آید، که شما متن اختصاصی برای لینک‌ها داشته باشید. چون این انکرتکست برای گرایشات جدیدی است. که خود شما قرار است، در اینترنت ایجاد کنید. و گسترش دهید.

+انکرتکست نام تجاری + کلمه کلیدی

این انکرتکست یکی از آن خوب‌های لینک‌سازی است. چون هم کاربرانی که در حال جستجوی کلمه کلیدی هستند، ممکن است. رپورتاژ شما را ببینند و هم کسانی که رپورتاژ شما را می‌خوانند، از وجود برند شما در حوزه کلمه کلیدی موردنظر آگاه می‌شوند. به ویژه اگر شما یک کسب‌وکار کوچک و کمتر شناخته شده هستید، احتمالاً قرار نیست نام برند شما توسط کاربران جستجو شود؛ پس بهتر است. که نام برند خود را در کنار کلمه کلیدی استفاده کنید.

❓آیا هیچ وقت نباید از کلمه کلیدی به عنوان انکرتکست استفاده کرد؟چگونه در رپورتاژ آگهی لینک قرار دهیم؟

با توجه به مطالب قبلی احتمالاً در مورد استفاده از انکرتکست exact match دچار تردید شدید، ولی استرس نداشته باشید. از این نوع از انکرتکست هم می‌توانید استفاده کنید. ولی حواستان به زیاده‌روی نکردن هم باشد. مثلاً؛ یک‌بار کلمه کلیدی هدف را استفاده کنید. بار دوم آن را بخشی از یک عبارت قرار دهید. (Partial Match) تا هم شما راضی باشید. و هم گوگل از شما راضی باشد.

توجه:
 برای تکرار نشدن کلمه کلیدی می‌توانید از LSI‌ها یا عبارت‌های هم‌معنی آن استفاده کنید.
 مثلاً بازاریابی اینترنتی را به جای دیجیتال مارکتینگ به کار ببرید.
+انکرتکست عمومی را فراموش کنید.

لینک‌هایی که متن آن‌ها توصیف و نشانه‌ای از صفحه فرود آن ندارد، نه مورد پسند کاربر است. و نه موتورهای جستجو. زمانی که در حال گذاشتن لینک در رپورتاژ خود هستید، بجای متن‌هایی مثل «اینجا کلیک کنید» و «پیج زیر را ببینید» از کلمه‌های توصیف‌کننده مشخص (مثل آموزش دیجیتال مارکتینگ) استفاده کنید. این کار به کاربران و موتور جستجو این امکان را می‌دهد. که هنگام دنبال کردن این لینک، در یک نگاه، بدانند که چه چیزی باید انتظار داشته باشند.

چگونه در رپورتاژ آگهی لینک قرار دهیم؟

✅لینک اسپم نسازید.

وقتی متنی که به یک صفحه پیوند دادید، هیچ ارتباطی به کلیدواژه‌هایی که از آن صحبت کردید نداشته باشد، در واقع شما یک لینک اسپم ساختید؛ این کار هیچ ارزشی برای کاربر ندارد. و گوگل هم هیچ خوشش نمی‌آید که کاربر را این‌گونه سر در گم کنید.

3. موقعیت لینک‌ها در متن رپورتاژ آگهی چگونه باشد؟چگونه در رپورتاژ آگهی لینک قرار دهیم؟

لینک‌هایی که برایتان اهیمت بیشتری دارند، را در ابتدای متن قرار دهید. تا راحت‌تر توسط خوانندگان دیده شود. گوگل نیز برای لینک‌هایی که در اوایل متن قرار می‌گیرد، ارزش و اعتبار بیشتری قائل است. دلیل این موضوع برای کسی روشن نیست. شاید به خاطر این است. که لینک‌های بالای صفحه بیشتر کلیک می‌گیرند. و گوگل در دیتای خود این را به‌عنوان با ارزش‌تر بودن ثبت می‌کند.


⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا