پارتیشن بندی ایزابل 4

پارتیشن بندی ایزابل 4

این مقاله در خصوص؛ پارتیشن بندی ایزابل 4 میباشد. پس با وبوآپ همراه باشید.

“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.🌐📞


ایزابل 4 (الستیکس) بر روی بستر سیستم عامل Centos7 که از پایدارترین و امن ترین سیستم عامل های دنیاست؛ ارائه می شود. این سیستم عامل هنگام نصب، هارد های بیشتر از 40 گیگا بایت را به صورت خودکار تشخیص نمی دهد. و باید بصورت دستی اقدام به پارتیشن بندی کنیم.

✅برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

نحوه پارتیشن بندی

با انتخاب گزینه Installation Destination وارد مرحله پارتیشن بندی می شویم. میتوانید؛ بصورت اتوماتیک و هم دستی هارد مورد نظر خود را پارتیشن بندی کنید. در قسمت Local Standard Disks هارد دیسک های محلی موجود روی سیستم را نشان می دهد.

حالا؛ باید محل نصب لینوکس روی هارد را مشخص کنیم.  دیسک مورد نظر را برای ادامه مرحله نصب انتخاب میکنم. باید حتما؛ گزینه “I will configure partitioning” انتخاب شده باشد. و سپس؛ بر روی گزینه “Done” کلیک می کنیم. در مرحله بعد هم، نوع پارتیشنی که قرار است. ایجاد کنید. از شما پرسیده می شود.

میتوانید، یکی از این موارد را انتخاب کنید.

  • LVM
  • Standard Partition
  • BTRFS
  • LVM Thin Provisioning

در این مرحله “Standard Partition” را انتخاب و برای ادامه “Done” رو کلیک میکنم. در ادامه برای پارتیشن بندی به صورت دستی، روی علامت + پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید.

پارتیشن boot/ :

این پارتیشن شامل کرنل سیستم عامل همراه با فایل های مورد استفاده در فرآیند Bootstrap می باشد. مقدار فضای این پارتیشن را 200MB قرار می دهیم. و در ادامه بر روی دکمه Add mount point کلیک می کنیم. boot را برای هر کاربر حدد 250MB قرار دهید.  فایل سیستم “XFS” برای هر پارتیشنی که ایجاد می شود.

پارتیشن /:

برای “/” (the root directory) تعیین میشود. این پارتیشن اصلی و ریشه میباشد. و همه زیرشاخه ها مانند؛ (bin, boot, dev, etc, home, lib, lost+found, misc, mnt, media, opt,…). فضای توضیه شده، برای / عددی بین 3 الی 5 گیگابایت می باشد.

پارتیشن swap :

این پارتیشن swap نقش حافظه پشتیبان حافظه اصلی را بازی میکند. و در صورتی که فضای RAM برای نگهداری داده های در حال پردازش کافی نباشد. از این پارتیشن استفاده می شود. برای ظرفیت های پایین RAM مقدار این پارتیشن را دوبرابر مقدار RAM بگذارید.

پارتیشن var/:

این دایرکتوری محتویات تعدادی از برنامه ها را در خود نگهداری می کند. مثل؛ وب سرور Apache. همچنین از این دایرکتوری برای ذخیره آپدیت پکیج های دانلود شده استفاده می شود. برای سیستم تلفنی به پارتیشن var/ فضای بیشتری اختصاص میدهیم. چون این پارتیشن جایی هست. که قراره است. بسیاری از لاگ ها و محتویات اصلی داده ها رو در خود نگهداری کند.

درواقع بیشترین فضای هارد را برای Var خود قرار می دهیم. فضای باقی مانده هارد دیسک پس از ساخت پارتیشن های قبلی. پارتیشن های swap, boot, var و / را با فایل سیستم ext4 ایجاد کردیم. در آخر با انتخاب دکمه “Done” مراحل پارتیشن بندی را تکمیل می کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا