پارادوکس انتخاب می گوید؛ گزینه‌های کمتر یعنی مشتری و فروش بیشتر!

پارادوکس انتخاب می گوید؛ گزینه‌های کمتر یعنی مشتری و فروش بیشتر!

با درود فراوان خدمت همراهان وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزش جدید درباره؛ پارادوکس انتخاب می گوید؛ گزینه‌های کمتر یعنی مشتری و فروش بیشتر!

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


انتخاب‌های زیاد می‌توانند، نتیجۀ کاملاً عکسی داشته باشند. و باعث ایجاد سردرگمی برای مشتری شوند.

چرا گزینه‌های کمتر باعث افزایش فروش می‌شوند؟

زمانی که آدم‌ها با یک لیست طولانی از انتخاب‌ها روبرو هستند، تصمیم گرفتن برای آنها سخت می‌شود. هر چقدر که این انتخاب‌ها بیشتر باشد، آنها نیز زمان بیشتری را برای تصمیم‌گیری صرف خواهند کرد. حتی وقتی که این موضوع به نفعشان نباشد. روانشناسان این پدیده را فشار انتخاب‌ نامیده‌اند. این وقتی است، که فرآیند دریافت اطلاعات، ارزیابی انتخاب‌ها، مقایسه آنها و تصمیم‌گیری در مورد خرید آنقدر سخت می‌شود. که حتی ممکن است؛ خریدار به کل از تصمیم خود منصرف بشود. این یعنی هر چقدر که گزینه‌ها کمتر باشد، انتخاب برای مشتری راحت‌تر است. و در نتیجه فروش شما افزایش خواهد یافت.

پارادوکس انتخاب در فضای دیجیتال چه اهمیتی دارد؟

اگر حاضر باشید، کمی در طراحی وب‌سایت و برنامۀ گوشی خود تغییر ایجاد کنید. و از شر انتخاب‌های اضافی و بی‌دلیل خلاص شوید، حتماً؛ شاهد نتایج بهتری خواهید بود. حتی بدین ترتیب سئوی وب‌سایت شما نیز بهتر می‌شود.

انتخاب‌های مخاطب را تا جای امکان محدود کنید!

شما باید انتخاب‌های کاربر را تا جای ممکن محدود نمایید. بهترین مثال برای درک این موضوع صفحه اصلی یک وب‌سایت است. حتماً شما اطلاعات بسیار زیادی دارید، که باید در صفحه اصلی خود جا بدهید. شاید پیش خود فکر کرده باشید که باید هر چه کاربر نیاز دارد را در همان صفحه اصلی در اختیارش بگذارید.

صفحه اصلی و البته؛ سایر صفحات وب‌سایت شما باید از نظر بصری ساده باشند، رنگ‌ها به دقت انتخاب شوند، نوشته‌ها را به راحتی بتوان خواند و بروی مطالب با اهمیت تاکید شود. تا توجه کاربر به آنها معطوف گردد. در واقع شما باید برای کاربر واضح کنید، که چه کاری باید انجام دهد. و خدمات اصلی شما چیست. در ادامه دو نمونه بد و خوب برای شما خواهیم آورد.

پارادوکس انتخاب می گوید؛ گزینه‌های کمتر یعنی مشتری و فروش بیشتر!

تمرکز این صفحه بروی چه چیزی است؟ خوانندگان باید به چه مطلبی توجه کنند؟ آیا بروی موارد مهمتر تاکید کافی شده است؟ متاسفانه طراحان وب‌سایت یاهو هیچکدام از این سوالات را از خود نپرسیده‌اند. نه بر روی جستجو تاکید شده است، نه بر روی سایت‌های یاهو تاکید شده است. و نه بر روی اخبار. همه‌چیز فقط در صفحه پخش شده است. به جای آنکه به کاربر کمک شود، تا مهمترین تصمیم را بگیرد، فقط بسیاری انتخاب مختلف پیش روی او گذاشته شده که فقط باعث سردرگمی او می‌شود.

پارادوکس انتخاب می گوید؛ گزینه‌های کمتر یعنی مشتری و فروش بیشتر!

گوگل پربازدیدترین سایت اینترنتی است. و خدمات بسیار متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد. درست است، که گوگل بهترین موتور جستجوی جهان را در اختیار دارد، اما این تنها عامل موفقیت آن نیست. چیزی که باعث محبوبیت این سرویس می‌شود آن است، که هر کسی به راحتی می‌تواند از آن استفاده کند. تنها کاری که کاربر باید بکند این است که تصمیم بگیرد چه عبارتی را جستجو کند که یعنی خبری از پارادوکس انتخاب نیست.

تفاوت‌ بین انتخاب‌ها را کاملاً واضح کنید!

پیچیدگی تصمیم‌گیری فقط به خاطر تعداد انتخاب‌ها نیست. مساله می‌تواند تفاوت بین آنها هم باشد. شما حتی می‌توانید انتخاب‌های متنوعی را در اختیار مشتری بگذارید، به شرط آنکه تفاوت میان آنها کاملاً؛ واضح باشد.

انتخاب‌های کم اهمیّت تر را مخفی کنید!

گاهی لازم است، که انتخابی را به کاربران ارائه بدهید. و هیچ راه فراری هم از آن نیست. در این گونه مواقع کاری که می‌توان کرد مخفی کردن گزینه‌های کم اهمیّت است. برای مثال می‌توانید موارد بی‌اهمیت در منوی بالای سایت خود را داخل گزینۀ “بیشتر” بیاورید.

انتخابی را به کاربران خود پیشنهاد بدهید.

وقتی که کاربر می‌بایست یک تصمیم سخت بگیرد، بهترین راه برای پیش بردن او این است، که خودتان پیشنهادی بدهید. این تکنیک تقریباً توسط اکثر فروشگاه‌های آنلاین استفاده می‌شود. این فروشگاه‌ها برای تعدادی از محصولات خود پیشنهادات ویژه ارائه می‌دهند. و تعدادی را به عنوان محصولات مورد علاقه خودشان معرفی می‌کنند.

البته هر چند که این کارها می‌تواند باعث ساده شدن تصمیم‌گیری برای کاربران شود، اما؛ احتمالاً چندان از لحاظ احساسی بروی آنها تاثیر نمی‌گذارد. چرا که مشتری امروزی کاملاً، از این موضوع آگاه است که هر خریدی بیشتر به نفع فروشنده است تا خودش.

یا آنکه اصلاً نگذارید انتخابی صورت بگیرد!

بهترین راه برای آنکه از فشار تصمیم‌گیری دوری کنید، این است، که این فرآیند را به کل حذف کنید. در بسیاری از شرایط ما می‌توانیم، خود برای کاربر تصمیم بگیریم. و با اینحال او را در این شرایط قرار می‌دهیم. دو دلیل برای اینکار وجود دارد. یکی اینکه می‌دانیم که هر چند اکثر کاربران نمی‌خواهند تصمیم بگیرند، اقلیتی از آنان هستند، که به دنبال انتخاب‌های بیشتر هستند.

دوم هم اینکه فکر می‌کنیم، کاربران به دنبال انتخاب‌های بیشتر هستند چون که خودشان اینطور می‌گویند. اما تا الان حتماً فهمیده‌اید که کاربران واقعاً خود نمی‌دانند که به دنبال چه هستند و باید به آنها کمک کرد. ممکن است که قابلیت تصمیم‌گیری در ابتدا به کاربر این حس را بدهد که کنترل امور در دست اوست، اما در نهایت باعث اذیت شدن او خواهد شد.


پارادوکس انتخاب را همیشه در نظر داشته باشید!

هر چند که ما دوست داریم فکر کنیم که موجوداتی کاملاً منطقی هستیم. اما حقیقت امر این نیست. ما هیچوقت با دقت انتخاب‌های خود را نمی‌سنجیم. مخصوصاً وقتی که یک تصمیم سخت پیش رویمان باشد. در عوض آن چه می‌کنیم؟ برای تصمیم‌گیری از ناخوداگاه خود کمک می‌گیریم، واکنش‌های همیشگی خود را نشان می‌دهیم. و احساساتی برخورد می‌کنیم.

نتیجه‌اش هم این می‌شود، که به شک بیافتیم و احساس کنیم کنترل امور از دستمان خارج شده است. گاهی حتی این احساس حتی آنقدر قوی می‌شود که ترجیح می‌دهیم به جای گرفتن یک تصمیم غلط اصلاً تصمیمی نگیریم. و نتیجه آن به وجود آمدن پارادوکس انتخاب یا همان تنافض انتخاب است. بنابراین بازاریابان و فروشندگان، طراحان وب‌سایت‌ و … باید دقت داشته باشند تا مخاطبان خود را مجبور به گرفتن تصمیمات سخت نکنند.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا