هک رشد و تاکتیک هایی برای جذب بازدیدکننده

هک رشد و تاکتیک هایی برای جذب بازدیدکننده

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزش جدید درباره؛ هک رشد و تاکتیک هایی برای جذب بازدیدکننده

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


تاکتیک های فشاری (Push Tactics)، شامل منقطع کردن و ایجاد وقفه در محتوایی است، که مخاطب دارد مصرف می‌کند.

ارزش طول عمر مشتری (LVT) را بدانید!هک رشد و تاکتیک هایی برای جذب بازدیدکننده

مفهوم ارزش طول عمر مشتری (LTV یا Lifetime Value Of a Customer)، در حقیقت میزان پولی است. که قرار است، در طول عمر یک مشتری (در طول مدت زمانیکه شخص مشتری شما خواهد بود) از او کسب کنید.

در ادامه چند مورد اصلی از تاکتیک های فشاری را معرفی می‌کنیم.

۱. تبلیغات پولی

خرید تبلیغات چندان شبیه به سایر فعالیت‌های هک رشد نباشد. اما تبلیغات یکی از محل‌هایی است. که می‌توانید توزیع محصول خود را رشد بدهید. البته؛ اگر بدون هیچ استراتژیِ مشخصی تبلیغات بخرید، بدون هیچ خلاقیتی تبلیغ کنید، هیچ تلاشی برای کسب مزیت نسبت به رقبا انجام ندهید. یا فرایند آزمون‌گیری چندنسخه‌ای را اجرا نکنید، قطعاً فرقی با دیگران نخواهید داشت. در ادامه چند نکته را معرفی می‌کنیم که هنگام استفاده از تبلیغات باید مدنظر داشته باشید.

+پلتفرم‌های تبلیغاتی مختلف را بشناسید.

روش‌های متعددی برای انجام تبلیغات پولی وجود دارد. بیشتر افراد تصور می‌کنند، که فقط فیسبوک، گوگل و توییتر برای تبلیغات وجود دارد. اما با کمی تحقیق متوجه خواهید شد، گزینه‌های بسیار بیشتری در اختیار شما هستند.

+جزئیات فنی پلتفرم انتخابی خود را بشناسید.

وقتی که پلتفرم تبلیغاتی مورد نظر خود را پیدا کردید، ضروری است، که بدانید نحوه‌ی کار و بسته‌های پیشنهادی آنها چگونه است. و از نظر فنی چطور کار می‌کند. دانستن یا ندانستن نکات فنی پلتفرم تبلیغاتی‌تان می‌تواند دقیقاً همان چیزی باشد که موجب کسب درآمد شما یا از دست دادن سرمایه‌تان می‌شود.

+خرید تبلیغات پولی، رقابتی بر اساس مدل کسب‌و‌کار

دانستن اینکه برای به دست آوردن یک کلیک بر روی تبلیغ‌تان چقدر باید بپردازید، اصلاً کار آسانی نیست. با این حال، پاسخ این سوال تابعی از مدل کسب‌و‌کار شما خواهد بود. اگر دارید همان مخاطبانی را هدف می‌گیرید. که شرکتی دیگر هدف گرفته است. اما؛ مدل کسب‌و‌کار شما کارآمدتر و ارزش طول عمر مشتری شما ‌(LTV) نیز بیشتر است، پس می‌توانید نسبت به آن شرکت پول بیشتری برای دریافت هر کلیک هزینه و تبلیغات پولی را از آن خود کنید.

+شخصیت مشتریان خود را مد نظر داشته باشید.

احتمالا می‌توانید از طریق چندین پلتفرم به مشتریان‌تان دسترسی پیدا کنید.

هک رشد و تاکتیک هایی برای جذب بازدیدکننده

+حذف پلتفرم‌های تبلیغاتی، هرجا که ممکن است.

اگر بتوانید دست پلتفرم‌های تبلیغاتی را که به نوعی واسطه‌ای بین شما و نمایش‌دهندگان تبلیغات‌تان محسوب می‌شوند. از این فرایند کوتاه کنید. و مستقیماً به سراغ نمایش‌دهندگان تبلیغ بروید.

+اگر به ازای کلیک، پول پرداخت می‌کنید، حتماً هر کلیک را هدفمند کنید.

دو روش برای خرید تبلیغات پولی وجود دارد. در روش اول می‌توانید آنها را به صورت CPM یا پرداخت به ازای هزار بار نمایش بخرید. Mile معادل عدد ۱۰۰۰ در زبان یونانی است. و این روش CPI (Cost Per Impression) نیز نامیده می‌شود. در این روش شما به ازای تعداد مشخصی از نمایش تبلیغتان (مثلاً ۱۰۰۰ بار نمایش) مبلغی را به نمایش‌دهنده می‌پردازید. در این روش، دیگر مهم نیست که چند بار بر روی تبلیغ کلیک شده است.

+نسخه‌های مختلفی از تبلیغ خود را امتحان کنید.

یکی از اساسی‌ترین درس‌های تبلیغات اینترنتی این است، که اصلاً نمی‌دانید مخاطب‌تان به چه چیزی پاسخ مثبت می‌دهد. و چه چیزی را نادیده می‌گیرد. بنابراین، باید چند نسخه‌ی مختلف از یک متن، از یک ایده‌ی تصویری و چند ترکیب مختلف از این دو را امتحان کنید. تا ببینید کدام‌یک واکنش مثبت و نتیجه‌ی بهتری به بار می‌آورند. اعداد و ارقامی که به دست می‌آید حقیقت را درباره‌ی اینکه تبلیغ نهایی شما کدام نسخه باید باشد نشان خواهد داد. در چنین مواردی معمولا نباید، به شمّ و حس ششم خود اعتماد کنید.

۲. تبادل تبلیغات

یکی از آسان‌ترین و رایگان‌ترین روش‌های جذب ترافیک به وب‌سایت این است، که با شرکت‌های دیگر کمپین‌های ترویجی و تبلیغی دوجانبه یا چندجانبه برگزار کنید.

  • تبادل توییت: هر یک از شرکت‌ها می‌تواند برای فالوئرهای خود توییتی درباره شرکت دیگر منتشر کند.
  • تبادل پست‌های فیسبوک: هر یک از شرکت‌ها می‌تواند، در صفحه فیسبوک خود پستی درباره شرکت دیگر بنویسد.
  • تبادل پست در اینستاگرام و تلگرام: هر یک از شرکت‌ها می‌تواند، در صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام خود، پستی درباره خدمات شرکت دیگر قرار دهد. و آن‌ها را معرفی کند.
  • ارسال ایمیل با موضع شرکت همکار: هر یک از شرکت‌ها می‌تواند، ایمیلی برای مشتریانش بفرستد. و شرکت دیگر را معرفی یا تبلیغ کند.
  • لینک‌های حمایت‌شده: هر یک از شرکت‌ها می‌تواند، یک لینک با عنوان حمایت‌ شده توسط (Sponsored by) در خبرنامه‌ی خود یا وبلاگ خود بگذارد و آن را به وب‌سایت یا صفحه‌ای از شرکت دیگر لینک کند.
  • تبادل فضای تبلیغاتی: هر یک از شرکت‌ها می‌تواند، یک فضا در وب‌سایت یا وبلاگ خود برای تبلیغ شرکت دیگر اختصاص دهد.
  • تبادل تبلیغ ویدیویی: هر یک از شرکت‌ها می‌تواند؛ ابتدای ویدیوی خود یک ویدیوی چندثانیه‌ای تبلیغاتی از شرکت دیگر را پخش کند.
  • تبادل جوایز: هر یک از شرکت‌ها می‌تواند، در وبلاگ خود جایزه‌ای از سوی شرکت دیگر به مخاطبانش هدیه دهد.

۳. همکاری در فروش یا Affiliate Marketing

یکی دیگر از روش‌های هُل دادن افراد به سمت وب‌سایت‌تان این است، که افراد یا مجموعه‌هایی را به عنوان همکار فروش در نظر بگیرید. همکاری برای فروش به این صورت است. که هر بار که شخصی یا مجموعه‌ای هدف یا کار خاصی را برای شما به انجام برساند. شما در مقابل به آن شخص یا مجموعه هزینه‌ای می‌پردازید.

همکار فروش ممکن است، از بسیاری از تاکتیک‌های معرفی شده در این مقالات استفاده کند. اما شما به جای اینکه نگران جذب بازدیدکننده یا فعال‌سازی اعضا باشید، فقط پول آن را می‌پردازید. و همکار فروش تمام کارها را برای شما انجام می‌دهد.

+میزان و نحوه‌ی پرداخت را به دقت انتخاب کنید.

در این حالت، در واقع همکار فروش شما به خاطر جذب مشتریان کم‌کیفیت و ناپایدار، پول یا مشوق دریافت می‌کند. باید سازوکاری تدارک ببینید که همکار فروش، تنها در صورتی سود کند، که به شما هم واقعاً سود برساند.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

+برای خودتان یک نرم‌افزار یا راهکار همکاری فروش تهیه نکنید.

چندین راهکار همکاری فروش وجود دارد، که به شما امکان می‌دهند به راحتی جنبه‌ی فنی ایجاد یک سیستم همکاری در فروش را اجرا کنید. و از نظر پیدا کردن همکاران فروش نیز زحمت شما را کم می‌کنند. برای مثال؛ می‌توان از سرویس Commission Junction نام برد که شما را به همکاران فروش متصل می‌کند. همچنین سرویس‌های دیگری مثل؛ DirectTrack و Omnistar نیز پرداخت‌ها و فعالیت همکاران فروش شما را پایش و گزارش می‌کنند.

+سابقه همکاران فروش را همان ابتدا بررسی کنید.

همکار فروش نباید در برابر افرادی که می‌خواهد محصول شما را به آنها بفروشد، کارمند شما به نظر برسد، او باید خط مقدم و پیشقراول برند شما باشد. بنابراین، همکاران فروش خود را با دقت بسیار بالا انتخاب کنید.

۴. فروش مستقیم

دسته‌بندی این مورد ذیل تاکتیک‌های هک رشد اصلاً ساده نیست! اما به هر حال فروش مستقیم نیز یکی از راه‌های جذب ترافیک در دهانه‌ی قیف رشد محسوب می‌شود.

فعالیت تیم‌هایِ فروشِ مستقیم برای همه محصولات جواب نمی‌دهد، اما بعضی از موارد هست که استفاده از تیم‌های فروش مستقیم تاکتیکی قابل امتحان خواهد بود. استارتاپ Appstack که وبسایت‌های نسخه موبایل و تبلیغات موبایل را برای تجارت‌های محلی تولید می‌کند، یکی از استارتاپ‌هایی بود که توانست طی یک ماه با استفاده از تاکتیک فروش مستقیم بیش از ۵۰ هزار دلار درآمد کسب کند. آنها مستقیما به مخاطبان و مشتریان احتمالی خود تلفن می‌زدند. و سعی می‌کردند محصول خود را بفروشند.


خلاصه

  • تاکتیک های فشاری معمولاً موجب ایجاد وقفه در محتوایی می‌شوند که کاربر مصرف می‌کند.
  • تاکتیک های فشاری معمولا هزینه‌بر هستند.
  • از آنجا که تاکتیک های فشاری مستلزم صرف هزینه و پول هستند، باید ارزش طول عمر مشتریان (LVT) را به دست بیاورید تا بیش از پولی که یک مشتری در نهایت به شما خواهد پرداخت، هزینه صرف به دست آوردن آن مشتری نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا