با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ همراه شما هستیم، با آموزشی دیگر درباره؛ همه چیز درباره الگوریتم Freshness گوگل
برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.
چرا الگوریتم Freshness ساخته شد؟
گوگل برای نشان دادن بهترین نتیجه به کاربران خود، الگوریتمهای زیادی (از جمله کبوتر، مرغ مگسخوار، پاندا، پنگوئن و …) را ایجاد کرده. و بهروزرسانی میکند. الگوریتمهایی که بر روی مواردی مثل:
- کپی نبودن محتوا
- اعتبار سنجی سایت
- تشخیص محتوای بی کیفیت
- و…
تمرکز دارند. در اصل، الگوریتم Freshness برای حل مشکل کاربران در برخورد با محتواهای قدیمی به وجود آمد! به عبارت دیگر، وظیفه Freshness، افزایش رتبه محتواهای جدید نسبت به محتوای قدیمی است.
آیا با الگوریتم Freshness، همه محتواهای جدید به صدر نتایج گوگل میرسند؟
خیر!!! این گوگل است. که باید متوجه این موضوع شده. و بفهمد که جدید بودن کدام محتوا برای کاربر اهمیت دارد. اما به طور کلی، طبق راهنمایی منتشر شده از همین شرکت، تمرکز الگوریتم تازگی گوگل (Freshness)، برای افزایش رتبه محتواهای جدید، بیشتر بر روی سایتهایِ زیر است:
- خبری
- رویدادی
- سینمایی
- دانلودی (مثل موزیک، فیلم و نرمافزار)
گوگل چطور تفاوت محتوای مورد نیاز کاربر را تشخیص میدهد؟
زمانی که بهطور ناگهانی تمامی وبسایتها پیرامون یک موضوع جدید مینویسند و کاربران زیادی عبارتهای مربوط به آن را جستجو میکنند، گوگل متوجه وقوع یک اتفاق تازه میشود. و به دنبال افزایش رتبه جدیدترین مطالب میگردد.
بهطور مثال؛ اگر تا چند سال پیش شما عبارت «ساختمان پلاسکو» را جستجو میکردید، با صفحاتی روبرو میشدید که در مورد تاریخچه ساخت این بنا و دیگر جزئیات آن، اطلاعاتی به شما میدادند.
همینطور سایتهایی که اقدام به ساخت صفحات جدید در مورد آن میکردند، به حالت عادی در رقابت با دیگر وبسایتها قرار میگرفتند.
اما؛ پس از وقوع حادثه ناگوار آتش سوزی این ساختمان، به صورت ناگهانی جستجو این عبارت با روند رو به رشد و البته با دیگر کلمات مرتبط آغاز میشود. در همین حال سایتهای مختلفی نیز دست به تولید محتوای جدید در مورد آن میزنند. این موضوع باعث میشود. که در این زمان اهمیت محتواهای جدید برای گوگل افزایش پیدا کند. و مطالب تازه را به صدر نتایج بیاورد. در حال حاضر نیز جستجو «ساختمان پلاسکو» در صفحه اول، بعضی از سایتهایی را به شما نشان میدهد، که محتوای جدید آنها در زمان وقوع حادثه، جای محتواهای قدیمی را گرفته. و در نتایج بالایی باقی ماندهاند.
چطور سایت خود را برای الگوریتم Freshness سئو و بهینه کنیم؟
الگوریتم Freshness صرفاً بر روی موضوعات Top و خبری تمرکز ندارد. و ممکن است. انواع محتواهای دیگر را نیز دستخوش تغییرات خود کند. اما هدف نهایی این الگوریتم هم مانند، دیگر الگوریتمهای گوگل، نمایش محتوای پربار و مفیدتر به کاربر است. پس دلیل نمیشود؛ که اگر محتوای شما سال پیش منتشر شده باشد، دیگر توانایی رقابت با محتواهای جدید را از دست بدهد.
+محتواهای خود را بروزرسانی کنید.
اولین نکته مهم برای بهبود جایگاه محتوا و رقابت با صفحات جدید در دنیای سئو و البته زیر نظر Freshness، بهروزرسانی محتوا است. شما باید مطمئن شوید که محتوای موجود صفحات سایتتان، در زمان حال نیز برای کاربر مفید هستند.
منظور از بهروزرسانی محتوا، صرفاً اضافه کردن یک خط متن، کد، برچسب و یا یک تصویر نیست. مثلاً؛ اگر شما مقالهای راجعبه آموزش یک نرمافزار فتوشاپ نسخه 2018 نوشتید، پس از انتشار نسخه 2019 این برنامه، باید مقاله را با توجه به تغییرات نسخه جدید نرمافزار بهروز کنید.
دقت کنید که محتوای خود را نه صرفاً برای گوگل، بلکه برای کاربر بهینه کنید. و مطمئن شوید که حتی کاربر سابق شما پس از مطالعه قسمت جدید مقاله، نکته جدیدی را یاد میگیرد. وجود فرمتهای صوتی و ویدیویی که باعث افزایش رضایت کاربران شما شود نیز در قالب بهروزرسانی محتوا، نتایج خوبی دارد.
نکته:
به هیچعنوان در بهروز رسانی محتوا زیاده روی نکنید!ممکن است بهروز رسانیهای بیمورد؛
باعث شود که ارتباط متن با کلمه کلیدی موردنظر شما کاهش پیدا کرده. و در نهایت؛
باعث کاهش رتبه شما شود.
+در انتشار محتوای جدید سرعت عمل داشته باشید.
گاهاً برای اینکه محتوای شما به رتبههای بالای گوگل برسد، باید در انتشار آن پیش دستی کنید. این الگو را در محتواهای خبری به خوبی مشاهده میکنیم. به طور مثال، زمانی که عبارت «الگوریتم جدید moz» که مربوط به تغییرات ناگهانی سایت moz بر روی الگوریتم های سنجش اعتبار دامنه بود را جستجو کنید، میبیند سایتهایی که سریعتر از دیگر رقبا در مورد این اتفاق خبر و مقاله منتشر کرده اند، رتبه بالاتری در نتایج دارند.
پس تا جای ممکن در زمینه فعالیت خود، بهروز باشید و محتواهای خبری و دیگر محتواها را به سرعت منتشر کنید. انتشار سریع محتوا یکی از نکاتی است که میتواند باعث موفقیت بیشتر شما در مواجهه با الگوریتم freshness و سئو سایت باشد.
+از قدرت شبکههای اجتماعی غافل نشوید.
انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی یکی از سیگنالهایی است. که روی رتبه سایت شما تاثیر میگذارد. این سیگنال چه ربطی به Freshness گوگل دارد؟ بسیاری از وبمستران با این موضوع برخورد میکنند. که محتوای یونیک و با کیفیتشان پس از انتشار توسط یک سایت دیگر کپیبرداری میشود. و در عین تعجب، سایت مذکور با این محتوای دزدی رتبه خوبی در نتایج کسب میکند.
دلیل این موضوع این است که اغلب سایتهای کپیکننده محتوا، سرعت ایندکس بالاتری نسبت به سایتهای تازه کار دارند. این سایتها با استفاده از رباتهای مخصوص، اقدام به دزدی محتوای جدید دیگر سایتها کرده. و به دلیل اینکه محتوای مذکور در سایت آنها برای اولین بار به گوگل نمایش داده میشود، گوگل آنها را به عنوان صاحب محتوا تعیین میکند. برای اینکه این اتفاقها نیفتد، محتوای تولیدی خود را سریعاً در شبکههای اجتماعی (مخصوصا توییتر) منتشر کنید. و از آنها لینک بگیرید. تا گوگل شما را به عنوان ناشر محتوا شناسایی کند. در زمان انتشار محتواهای خبری و دست اول حتماً به این موضوع دقت داشته باشید.
+بک لینک معتبر بسازید.
ممکن است، محتوای شما در ابتدای انتشار از سایتهای مختلفی لینک گرفته باشد. اما؛ صرفاً به همین لینکهای قدیمی اکتفا نکنید. بکلینکهای دریافتی محتوای قدیمی شما هم احتمالاً از مطالبِ قدیمی دیگر سایتها گرفته شده!
برای ساخت بکلینکهای جدید روی صفحه سایت خود، به سراغ محتواهای جدید بروید تا الگوریتم Freshness به شما توجه بیشتری کند. محتواهای تازه منتشر شده از سایتهای معتبر به خوبی باعث افزایش رتبه محتوای تازه یا بهروزرسانی شده شما خواهند شد.
+محتوای همیشه سبز منتشر کنید.
و در نهایت محتوای همیشه سبز به عنوان یک راهکار بسیار مناسب پیشروی شما قرار دارد. محتوای همیشه سبز یا Ever green content محتوایی است. که نیاز به بروز رسانی مداوم در جهت یکی شدن با سلیقه مخاطب را ندارد.
گوگل همیشه سبز بودن محتوای شما را با توجه به رفتار کاربر میسنجد. اگر در زمان انتشار محتوا، زمان ماندگاری کاربران (TIME ON SITE) در آن صفحه 3 دقیقه بود. اما پس از یک سال این زمان به 30 ثانیه کاهش پیدا کرد، نشانهای قوی از این است. که محتوای شما دیگر مانند قبل برای کاربر مفید نیست. اما اگر با گذشت زمان باز هم کاربران نسبت به محتوای شما رفتار مناسبی داشتند، گوگل متوجه میشود که جایگاه شما در صفحه اول، برازندهتان است.
برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.