هر آنچه که باید درباره فریلنسر بدانید!

هر آنچه که باید درباره فریلنسر بدانید!

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزش جدید دیگری درباره؛ هر آنچه که باید درباره فریلنسر بدانید!

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


فریلنسر (Freelancer) یا آزادکار! فریلنسرها معمولاً؛ هر زمان که بخواهند کار می‌کنند. این خودش نوعی مزیت به حساب می‌آید. با این حال، در فریلنسینگ یا آزادکاری هم همیشه عالی نیست! و مشکلات مربوط به خودش را دارد.

هر آنچه که باید درباره فریلنسر بدانید!فریلنسینگ چیست؟ فریلنسر کیست؟

فریلنسینگ (Freelancing) در لغت به معنای آزادکاری است. و فریلنسر (Freelancer) به شخصی گفته می‌شود؛ که خود اشتغال بوده و لزوماً تعهد بلندمدتی به شرکت یا مجموعه‌ای خاص ندارد.


چگونه خودمان را معروف کنیم؟

+به اسم خودتان مانند؛ یک برند، اعتبار ببخشید. هرگز فراموش نکنید که به عنوان یک فریلنسر برای خودتان کسب‌وکار دارید. در واقع، با شناساندن خود، محصولتان را معرفی می‌کنید. به این فکر کنید که چه چیزی باعث می‌شود شما از رقبا متفاوت‌تر به نظر برسید. اسم و اعتباری که برای خود ساخته‌اید، به تنهایی بیانگر رزومه شما نخواهد بود. فعالیت‌های شما در فضای مجازی، کارت ویزیت شما و در نهایت، هر چیزی که از طریق آن با مشتریان‌تان ارتباط برقرار می‌کنید. وسیله‌ای برای شناساندن شما خواهند بود.

+فرصت‌ها را غنیمت بشمارید. وقتی می‌خواهید کاری را شروع کنید، قاعدتاً نمونه کار زیادی برای نشان دادن به مشتریانتان نخواهید داشت. پس، بهتر است به جای اینکه به دنبال ساختن رزومه باشید، از هر فرصتی برای نمایش توانایی‌هایتان استفاده کنید.

هر آنچه که باید درباره فریلنسر بدانید!

+کسب‌وکارتان را در فضای مجازی گسترش بدهید. برای خودتان یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید. و در شبکه‌های اجتماعی مانند؛ توییتر، اینستاگرام، لینکدین و … فعال باشید. هرچه مردم سریع‌تر به شما دسترسی داشته باشند، مطمئناً برای شما بهتر خواهد بود.

+برای کار بجنگید. در دنیای فریلنسرها، به کسی پول می‌دهند، که زرنگ، مصمم و رقابت‌طلب باشد. تنها به خاطر اینکه وب‌سایت یا اسم و برند شخصی دارید، منجر به این نمی‌شود که کارفرمایان سراغ شما را بگیرند. پیشنهاد بدهید و باز پیشنهاد بدهید. هر چه بیشتر برای انجام دادن کارها پیشنهاد بدهید، احتمال قبولی‌تان بیشتر است. شما بایدبرای گرفتن کارهای موردعلاقه‌تان تلاش کنید.


هر آنچه که باید درباره فریلنسر بدانید!چگونه خودمان را بیشتر درگیر کار کنیم؟

از کسب‌وکار خود دفاع کنید. و به مشتریان توضیح دهید که چرا سرویس‌هایی که ارائه می‌دهید، برای آن‌ها مفیدتر است. نامۀ کتبی و رزومه خود را برای وب‌سایت‌هایی که مکرراً با آن‌ها کار می‌کنید یا خواهان استخدام شما هستند، بفرستید. از گوگل برای پیدا کردن نیازمندی‌های شغلی که درخواست خدمات خاصی دارند، استفاده کنید.

ارزش کارهای کوچک را بدانید. خودتان را مجبور به کار کنید،برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. انتقادها را با گشاده‌رویی بپذیریدپل‌های پشت سرتان را خراب نکنید.


مزایا و معایب فریلنسینگ

ورود به دنیای آزادکاری، سختی‌ها و معایب خود را دارد. که مهم‌ترین آن، عدم ثبات کاری و فقدان امنیت مالی است!

*مزایای فریلنسر شدن

هر آنچه که باید درباره فریلنسر بدانید!

1. آزادی در انتخاب کارفرما

در طول مدت فریلنسینگ، شاهد پروژه‌هایی خواهید بود. که به راحتی از پسشان برمی‌آیید. با این حال، اگر چیزی وجود دارد. که موجب آزارتان می‌شود، پس؛ مطمئناً آن پروژه برای شما ایده‌آل نخواهد بود.

2. انعطاف‌پذیری در کار

از بزرگ‌ترین مزایای فریلنسینگ می‌توان به منعطف بودن زمان و محل کار اشاره کرد. در دنیای فریلنسینگ، دیگر خبری از زود بیدار شدن یا دیر خوابیدن نیست؛ بلکه می‌توانید هر زمان که بازده بیشتری دارید به فعالیت پرداخته و از زمان خود بهترین استفاده را ببرید.

3. شما رئیس هستید.

درواقع، خودتان رئیس خودتان هستید، دستمزدِ کار تماماً به شما تعلق خواهد گرفت. و بدین ترتیب، مسیر پیشرفت همیشه به رویتان باز است. کنترل امور را کاملاً در اختیار داشته. و اگر از مشتری و شرایط راضی نبودید، به سادگی همکاری در پروژه را رد می‌کنید. دیگر امسال، آزاد هستید که خودتان در مورد زمان مسافرت تصمیم بگیرید.

4. دیگر خبری از کاغذبازی‌های اداری نیست!

این مورد نعمتی بزرگ است. تصور کنید که دیگر لازم نیست برای زیردستان‌تان نامه ارزیابی بنویسید یا برایشان تعیین تکلیف کنید. دنیایی عاری از کارمندان! آزاد هستید. تا در هر زمان که خواستید قرار ملاقات‌هایتان را تنظیم کنید؛ دیگر هیچ کمیته ارزیابی وجود ندارد.

۵. کنترل سرنوشتت دست خودتان است.

شما کنترل کاملِ مسیر و سرعت رشد حرفه‌تان را در اختیار دارید، که به هیچ‌کس، جز خودتان بستگی ندارد.

6. موقعیت مالی‌تان را ارتقا می‌دهید.

مقدار درآمدی که از کار کردن به عنوان فریلنسر به دست می‌آورید، به مراتب بالاتر از حقوقی است که به‌صورت ثابت دریافت می‌کنید. هر چند این موضوع برای کارفرمایان نیز به‌صرفه‌تر است. زیرا؛ آن‌ها دیگر مجبور نیستند، مبالغ بیشتری را برای بیمه، بازنشستگی یا هر چیزی که مربوط مراقبت‌های پزشکی بهداشتی می‌شود، پرداخت کنند.

7. کنترل مقدار پیشرفت در کار دست خودتان است.

به عنوان فریلنسر می‌توانید تنها در پروژه‌های حرفه‌ای شراکت داشته باشید. ممکن است بخواهید خود را به عنوان یک اینفلوئنسر در کسب‌وکار خود مطرح کنید. یا اینکه بخواهید کار را آرام‌ پیش ببرید. تا بتوانید به کارهای دیگر خود برسید. این موضوع کاملاً به خود شما بستگی دارد.

*معایب فریلنسر شدن

هر آنچه که باید درباره فریلنسر بدانید!

۱. از مزایای کارمندی خبری نیست!

دیگر از مزایای کارمندی خبری نیست. اگر کاری نباشد، پولی هم در کار نخواهد بود، به همین سادگی! فریلنسرها از هیچ بیمه درمانی، حقوق بازنشستگی، حقوق تعطیلاتی بهره‌مند نیستند.

۲. هیچ تضمینی برای درآمد ثابت وجود ندارد!

هیچ تضمینی برای داشتن درآمد سالیانه مشخص وجود ندارد. همین امر است که اغلب، مانع از پیوستن افراد به اقتصاد فریلنسینگ می‌شود. پس شما اول از همه باید مطمئن شوید که کار بالقوه و پایداری در زمینه تخصص‌تان وجود دارد.

۳. ممکن است، منزوی شوید.

معمولاً؛ کارفرمایان از بیشتر پیمان‌کاران مدام تقاضا دارند، که در محل کار کارفرما حضور داشته باشند. اما بسیاری از فریلنسرها به تنهایی در خانه یا در دفترشان کار می‌کنند.

۴. باید بیش از حد سخت‌کوش باشید.

رشد و پیشرفت شما به عنوان یک برند، نیازمند صرف زمان‌ فراوان است. و این خود به توجه و پشتکار نیاز دارد. شما باید در زمینۀ ارتقای روابط اجتماعی، بازاریابی و مهارت‌های شخصی‌تان کوشا باشید. از همه مهم‌تر، همه این‌ها را باید درست سر وقت انجام بدهید.

۵. باید از همه چیز سر در بیاورید.

شما باید متخصص بسیاری از حوزه‌های کسب‌وکاری باشید، حسابداری، فروش، بانکداری، خرده‌فروشی، مخارج و هزینه‌ها، امور مالیاتی و … . شاید شما به خاطرِ داشتنِ سابقه در برخی از این زمینه‌ها خوش‌شانس باشید. با این حال اگر سابقه‌ای در این زمینه‌ها ندارید، مجبور هستید که مراقب همه چی باشید.

۶. امنیت شغلی پایینی دارید.

کارهای ناامن، معمولاً؛ با نوسان درآمد همراه هستند. بنابراین، نیاز به تصمیم‌گیری درست مالی دارید. برای مثال؛ شما خودتان حاضرید چه دستمزدی را بابت فعالیت در شرکت خودتان بپردازید.

7. رقابت با دیگران

با داشتن تنها یک تخصص نخواهید توانست قراردادها و کمسیون‌های اضافی از مشتریان بگیرید، پس تا می‌توانید دامنه کاریتان را از آنچه ابتدا تصورش را می‌کردید، گسترده‌تر و جامع‌تر کنید. تجربه، شهرت می‌آورد. جربه از لحاظ رقابتی، مزایای فراوانی برای شما خواهد داشت. با این حال، در هنگام شروع فریلنسینگ ممکن است دستان خالی باشد.


تأثیر اینترنت و شبکه‌های مجازی بر فریلنسینگ

اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، موقعیت‌های بسیاری را برای فریلنسرها به وجود آورده‌اند. به طور کلی، نقش قابل توجهی در گسترشِ بازارها و خدمات اقتصادی ایفا می‌کنند. پیدا کردن مشتری یا کارفرما از راه دور، به سادگی از طریق اینترنت میسر خواهد بود. و حتی به ملاقات طرفین پروژه هم نیازی نیست.

هر آنچه که باید درباره فریلنسر بدانید!

به این ترتیب، گاهی خدمات مطلقاً غیرحضوری و از راه دور انجام می‌گیرد. سایت‌های بسیاری مختص فریلنسینگ نیز وجود دارند. که فریلنسرها و متقاضیان، پروژه یا هزینه‌ی پیشنهادی خود را در آن قرار می‌دهند. و افراد با توجه به شرایط، بهترین گزینه را جهت همکاری انتخاب می‌نمایند.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐


نتیجه گیری

در پایان باید بگوییم فریلنسینگ هم جنبه‌های مثبت دارد. و هم جنبه‌های منفی. متأسفانه پذیرفتن ریسک و توانایی خطرپذیری، از بخش‌های جدانشدنی و اجتناب‌ناپذیر این حرفه به حساب می‌آید. و شما باید مدام با آن‌ها دست و پنجه نرم کنید.

هر آنچه که باید درباره فریلنسر بدانید!

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا