هرآنچه که باید درباره قیف هک رشد و ساختار آن بدانید!

هرآنچه که باید درباره قیف هک رشد و ساختار آن بدانید!

با درود فراوان خدمت همراهان همیشگی وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزش جدید درباره؛ هرآنچه که باید درباره قیف هک رشد و ساختار آن بدانید!

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


سه سطح قیف هک رشد

اولین هدف قیف هک رشد، جذب کاربر است. یعنی؛کاری کنید، که دیگران از وب‌سایت یا اپلیکیشن شما بازدید کنند. به این افراد در این مرحله بازدیدکننده (Visitor) می‌گوییم. زیرا؛ هنوز متعلق به شما و محصولتان نیستند، هنوز تمایلی به محصول شما نشان نداده‌اند. و هنوز عضو وب‌سایت شما نشده‌اند.

آنها صرفاً غریبه‌هایی هستند که از سر اتفاق گذرشان به وب‌سایت یا اپلیکیشن شما افتاده است. پس آنها فقط بازدیدکننده هستند. به منظور جذب بازدیدکننده برای وب‌سایت یا اپلیکیشن خود سه راه، و فقط سه راه در اختیار دارید:

  • می‌توانید، آنها را به طریقی به سمت وب‌سایت یا اپلیکیشن بکِشید. (Pull)
  • می‌توانید، ‌آنها را به سمت وبسایت یا اپلیکیشن هل بدهید. (Push)
  • یا در نهایت می‌توانید، وب‌سایت یا اپلیکیشن را نزد آنها ببرید. (Product)

هرآنچه که باید درباره قیف هک رشد و ساختار آن بدانید!

جذب بازدیدکننده، مثل رفتن به قرار با یک فرد ناشناس است.

فعالسازی وقتی رخ می‌دهد، که بازدیدکننده اقدامی کوچک یا بزرگ انجام دهد. تا باعث شود رابطه‌ای بین او و شما شکل بگیرد. این اقدام می‌تواند پیوستن به لیست ایمیل شما باشد. یا ایجاد یک حساب کاربری یا حتی انجام یک خرید، حتی می‌توانید فعال‌سازی‌های چندگانه‌ای داشته باشید؛ که هر کدام را رهگیری و پایش کنید. پس از فعال‌سازی، آنها دیگر فقط بازدیدکننده نیستند، بلکه اعضای شما هستند. آنها به نحوی، به آنچه شما انجام می‌دهید مرتبط شده‌اند.

فعالسازی یک عضو، مثل وارد شدن به یک رابطه‌ی عاطفی است.

اگر بتوانید از یک بازدیدکننده، کاربر بسازید و  کاربر را حفظ کنید، آنگاه به جوهر و مغز هک رشد دست یافته‌اید.


نرخ تبدیل مطلوب برای قیف رشد چقدر است؟

یکی از بزرگترین مشکلات به کار گرفتن قیف هک رشد، این خواهد بود، که بفهمید چه نرخ تبدیلی واقعاً نرخ تبدیل مطلوب محسوب خواهد شد. همینطور که در طول قیف به سمت پایین حرکت می‌کنید، افراد کمتر و کمتری در قیف باقی خواهند ماند.

هرآنچه که باید درباره قیف هک رشد و ساختار آن بدانید!


بگذارید قیف هک رشد، اولویت‌های هک رشد شما را تعیین کند!

وقتی می‌خواهید بدانید انرژی خود را کجا صرف کنید، قیف می‌تواند تصمیم درست را به شما نشان دهد. اگر ۵۰% تمام بازدیدکننده‌های شما دارند به عضو تبدیل می‌شوند. و ۵۰% این اعضا به کاربر تبدیل می‌شوند، اما؛ تنها ۲۰۰ بازدیدکننده‌ی یکتا (Unique Visitor) در روز به وب‌سایت شما می‌آیند، پس باید زمان و انرژی خود را صرف جذب بازدیدکننده‌های بیشتری کنید. در شرایطی دیگر، ممکن است، لازم باشد به جای جذب بازدیدکننده‌های بیشتر، اولویت خود را به این اختصاص دهید. که بازدیدکننده‌های فعلی خود را در طول قیف حرکت دهید و به نقطه‌ی هدف برسانید.

شان الیس، بنیانگذار هک رشد، در یادداشتی به اهمیت تناسب محصول-بازار پرداخته است. زمانی که می‌خواهید اولویت‌های اقدامات خود را با استفاده از قیف هک رشد تعیین کنید، تناسب محصول-بازار اهمیتی حیاتی می‌یابد. الیس می‌گوید:

اگر زمانی محصول خود را از رده خارج کنید، و دست کم ۴۰% کاربران فعلی‌تان از این اتفاق به شدت ناراحت نشوند، پس باید نتیجه بگیرید هنوز به تناسب محصول-بازار نرسیده‌اید.

گفته‌ی الیس به این معناست که محصول شما به اندازه‌ی کافی دردی از کاربر درمان نمی‌کند و به قدر کافی مورد علاقه کاربران نیست. پس تیم شما باید روی محصول بیش از رشد، تمرکز کند. نکته اصلی سخن الیس این است: تا وقتی محصولی ندارید که مردم واقعاً خواهان آن باشند، نباید دنبال بازدیدکننده‌های جدید یا بهینه‌سازی قیف برای بازدیدکننده‌های جدید باشید.

این قاعده به نحوی ما را اسیر یک دور باطل می‌کند: اگر اصلاً ترافیکی نداشته باشید، آنگاه قادر نخواهید بود برای اطلاع از میزان ناراحتی کاربران از آنها نظرسنجی کنید. با این حال، در چنین حالتی تمرکز صِرف بر رشد یک اقدام مخرب خواهد بود.


همه چیز با ملاک‌های پنجگانه دِیو مک‌کِلِر شروع شد!

ایده‌ی سه سطحی قیف هکر رشد تا حد بسیار زیادی مدیون معیارهای پنجگانه‌ای است، که دیو مک‌کلر چند سال پیش معرفی کرد. این معیارها عبارت بودند از:‌

  1. کسب کاربر (Acquisition)
  2. فعالسازی (Activation)
  3. حفظ و نگهداری (Retention)
  4. ارجاع (Referral)
  5. درآمد (Revenue)

 

خلاصه

در ادامه خلاصه‌ای از نکات مطرح شده در این مقاله را با هم مرور می‌کنیم:

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

قیف رشد به شما کمک می‌کند، چیزهایی را هدایت و راهبری کنید، که کنترل آنها سخت است، درست مثل مایعات یا آدم‌ها.

+قیف رشد سه مرحله یا سه سطح اصلی دارد:‌

    • جذب بازدیدکننده: یافتن روش‌های مناسب برای اینکه افراد را به صفحه محصول خود بکشانید.
    • فعالسازی اعضا: کمک به افراد برای انجام اقداماتی از قبل تعیین شده در ارتباط با محصولتان.
    • حفظ کاربر: کمک به افراد در تبدیل شدن به کاربران دائمی محصولتان.

اطلاع از اینکه نرخ تبدیل مطلوب برای محصولتان باید چه عددی باشد، دشوار است. با این حال می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

      • همواره نسبت به گذشته، وضعیت خود را بهبود بدهید.
      • شرکت‌هایی را بیابید که نرخ تبدیل خود و اطلاعات مربوط به آن را منتشر کرده‌اند.
      • از متحدین و دوستان آنلاین خود بخواهید اعداد و ارقام نرخ تبدیل‌شان را در اختیار شما بگذارند و شما هم همین کار را برای آنها انجام دهید.
      • به خاطر داشته باشید که نرخ‌های تبدیلِ سطوح مختلفِ قیف هک رشد (یا Growth Hacker Funnel) بر یکدیگر اثر می‌گذارند. بنابراین به قیف هک رشد به عنوان یک مفهوم کلی نگاه کنید و به صورت مقطعی و مجزا آن را تحلیل نکنید.
  • باید انرژی خود را جایی صرف کنید که نرخ تبدیل ضعیف‌تری دارید.
  • باید ابتدا کمی هک رشد انجام دهید تا بتوانید به تناسب محصول-بازار دست یابید، اما نباید تا زمانی که تناسب محصول-بازار را نیافته‌اید، منحصراً تمام انرژی خود را صرف هک رشد کنید.
  • این قیف یک نسخه‌ی ساده‌سازی شده از چارچوب ملاک‌های پنجگانه‌ی دیو مک‌کلر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا