با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ همراه شما هستیم، با آموزش جدید دیگری درباره؛ نکاتی مهم درباره بهینه سازی URL سایت
برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.
ترجیحا از دامنه و زیر دامنه یکسان استفاده کنید.
نمونه های بسیاری وجود دارد، که افراد در حال انتقال محتوای خود از subdomain به subfolder هستند. و نتایج خوبی نیز دریافت می کنند. همچنین؛ عدۀ بسیاری بودن اند که محتوای خود را از Subfolder به Subdomain منتقل کرده اند. و ترافیک خود را از دست داده اند.
نمی توان گفت این گزینه کارساز و مفید نیست. اگر یک subdomain تنها روشی است، که می توانید با استفاده از آن یک وبلاگ ایجاد کنید. و محتوای مورد نیاز خود را منتشر نمایید، پس بهتر است این کار را انجام دهید. اگر محتوای وبلاگ شما در یک دامنه اصلی و subdomain واحد قرار داشته باشد، ممکن است، رتبه بندی شما با مشکل مواجه شود. و بر روی عملکر دیگر سایت ها تاثیر نداشته باشد. اگر وبلاگ شما بر روی Subfolder قرار دارد، احتمال اینکه با افت ترافیک روبرو شوید بسیار است.
آدرس URL سایت خوانا باشد!
اگر خواندن آن برای انسان ها راخت باشد؛ برای موتورهای جستجوگر هم نیز ساده تر خواهد بود! در دسترس بودن، همیشه یکی از بخش های مهم و ضروری در حوزه سئو بوده است. اما؛ هیچ وقت به اندازه امروز اهمیت بالایی نداشته است. زیرا؛ موتورهای جستجوگر، امروزه می توانند، داده های کاربران را بررسی کنند. و تشخیص دهند افراد به دنبال چه چیزهایی هستند. خوانایی آدرس صفحات برای هر فرد تفاوت دارد.
نیاز نیست که هر بخشی از آدرس سایت کامل باشد. اما؛ حداقل باید به گونه ای سازمان دهی شود که درک آن توسط افراد آسان باشد. تا فرد بتواند، به راحتی آن را پیدا کند.
قرار دادن کلمات کلیدی در آدرس سایت
کلمات کلیدی که در URL قرار دارند، به افرادی که URL شما را در رسانه های اجتماعی، ایمیل یا لینک های موجود در سایت ها مشاهده می کنند، کمک می کند، تا بفهمند این آدرس به مطلبی که به دنبالش هستند مرتبط است. به تصویر زیر نگاه کنید، متا فیلتر تعبیه شده در مرورگر نشان می دهد که آدرس وب سایت با موضوع لینک همخوانی دارد:
آدرس هایی که به کار می برید، به طور منظم کپی می شوند. زمانی که انکر تکستی یا متنی برای لینک موجود نباشد، خود URL می تواند به عنوان انکر تکست عمل کند. و محتوایی که در آن به کار رفته است را معرفی نماید.
در نهایت، کلیدواژه هایی که در آدرس URL یا صفحات سایت شما قرار می گیرند، در نتایج جستجو نشان داده می شوند. محققان دریافته اند که URL یکی از عناصر برجسته و غالبی است. که کاربران برای کلیک کردن یک لینک در نتایج جستجو مد نظر قرار می دهند.
آدرس های متعددی برای محتوا تصحیح کنید.
اگر دو URL دارید که به محتوای یکسانی اشاره می کند، سعی کنید آنها را متعارف سازی یا همان canonicalize کنید. شما می توانید، این کار را با ریدایرکت 301 یا روش rel=canonical انجام دهید. اگرچه محتوای تکراری باعث جریمه شدن سایت شما نمی شود. اما؛ می تواند سیگنال های رتبه بندی را تقسیم نماید. و همین امر بر روی پتانسیل ترافیک موتورهای جستجوگر تاثیرگذار خواهد بود.
اگر صفحه A پتانسیل خاصی برای رتبه بندی داشته باشد. و اگر از روی آن یک محتوای تکراری به نام A2 منتشر نمایید، با استفاده از متعارف سازی این دو صفحه، صفحه A شانس بیشتری برای بدست آوردن رتبه بهتر در موتورهای جستجوگر خواهد داشت.
از پارامترهای داینامیک استفاده نکنید!
این نوع آدرس ها بسیار زشت به نظر می رسد..
اگر می توانید، از کاربرد پارامترهای URL اجتناب کنید، حتماً اینکار را انجام دهید. اگر بیش از دو پارامتر دارید، بهتر است وقت خود را بر روی دوباره نویسی آنها قرار دهید. و سعی کنید آن ها را به صورت استاتیک؛ قابل خواندن و متنی در بیاورید.
بیشتر پلتفرم های CMS در طول سال های اخیر توجه زیادی به این موضوع داشته اند. اما؛ هنوز هم موارد اندکی دیده می شود که از همین نوع پارامترها استفاده می کنند. شما می توانید برای انجام این کار از ابزارهای mod_rewrite ، ISAPI rewrite و MS’ URL Rewrite Module استفاده کنید.
برخی از پارامترهای داینامیک برای پیگیری کلیک مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی، این گونه پارارمترها باعث بروز مشکلات بزرگ نمی شود اما؛ ممکن است. باعث ایجاد آدرس های طولانی و عجیب شود. خودتان در مورد مفید بودن یا مفید نبودن پارامترهای شمارنده کلیک در آدرس سایت یا صفحات تصمیم بگیرید.
آدرس های کوتاه تر بهتر است.
معمولاً؛ آدرس هایی که کوتاه تر هستند به آدرس های طولانی ارجح هستند. اگر آدرس سایت یا صفحات شما کمتر از 50 الی 60 کاراکتر هستند، به هیچ وجه نگران نباشید. اما اگر URL های شما بیشتر از 100 کاراکتر دارند بهتر است به فکر بازنویسی آنها باشید.
این موضوع مشکل مستقیمی در گوگل یا بینگ محسوب نمی شود. این موتورهای جستجوگر می توانند بدون مشکل این آدرس ها را پردازش کنند. مشکلی که وجود دارد. در مورد کاربرد و تجربه کاربری است. آدرس های کوتاه تر را راحت تر می توان کپی کرد، در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. و در سایت های دیگر قرار داد. همین امر باعث بهبود کارایی آن لینک می شود. و در هر لایک، توییت، پین، ایمیل یا لینک تاثیرگذار خواهد بود.
آدرس URL را با عنوان صفحه هماهنگ کنید.
این گزینه بدین معنی نیست که عنوان موجود باید همیشه با آدرس صفحه یکسان باشد. استفاده از مفهوم عنوان در آدرس کافی خواهد بود. همچنین شما می توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید. آدرس novin.com/my-favorite-7-articles می تواند مفهوم را برساند. همچنین؛ دیگر شکل های نوشتاری مانند؛ novin.com/my-favorite-7-seo-articles نیز آدرس خوبی به شمار می آید.
منطبق بودن آدرس با عنوان، یک هدف انسان محور است. به عنوان مثال؛ می توان با استفاده از آدرس به کاربر اطلاع داد که چه چیزی در محتوای سایت وجود دارد. و آیا این محتوای موجود در آن می تواند، انتظارات او را برآورده سازد یا خیر.
حروف اضافه در آدرس سایت ضروری نیست.
اگر سرتیتر شما حاوی حروف اضافه است، قرار دادن آن در URL ضروری نیست. در برخی از موارد این حروف اضافه می تواند آدرس شما را کوتاه تر کند. و خواندن آن در محیط های اشتراک گذاری را آسان تر نماید. در مورد استفاده کردن یا نکردن از حروف اضافه خودتان باید تصمیم بگیرید.
علائم نامناسب را از آدرس سایت پاک کنید.
زمانی که برخی از علائم متنی در آدرس قرار می گیرند، خواندن آن برای افراد دشوار می گردد. به طور کلی، بهتر است. این موارد حذف گردد. یا کنترل شود. در شکل زیر لیستی از کاراکترهای امن در برابر کاراکترهای نامناسب را مشاهده می کنید. این موارد نه تنها خوانایی آدرس سایت را مخدوش می کنند، بلکه فرآیند خزش را از بین می برند. و در بسیاری از مرورگرها اختلال ایجاد می کنند.
ریدایرکت ها را به دو مورد یا کمتر محدود کنید.
به طور کلی، موتورهای جستجوگر چرخۀ ریدایرکت ها را به طور دقیق دنبال می کنند. اما معمولاً؛ توصیه می کنند آدرس های مهم در این چرخه قرار نگیرند. زیرا سیگنال های رتبه بندی این آدرسها کاملاً شمرده نمی شود. مشکل بزرگتر برای مرورگرها و کاربرانی است که از بروز این چرخه خسته می شوند. و ممکن است سایت را ترک نمایند. کاربران موبایلی نیز با این چرخه مشکل خواهند داشت. به همین خاطر باید سعی کنید، ریدایرکت های سایت خود را به حداقل برسانید. و از این طریق مشکلات خود را حل کنید.
پوشه های کمتر، بهتر میباشد.
این موضوع بدین معنی نیست، که اسلش ها (پوشه ها) ضرورتاً باعث تخریب عملکرد سایت شما می شوند. اما استفاده از آن ها می تواند ویرایش رشته های URL را بسیار پیچیده تر کند. هیچ اجباری برای استفاده کردن یا نکردن از پوشه ها در آدرس وجود ندارد، همه چیز به تصمیم شما بستگی خواهد داشت.
آدرس سایت خود را هش نکنید!
هش (یا شناساگر URL) در طول تاریخ یک روش برای ارسال بازدید کننده به موقعیت خاصی از سایت بوده است. استفاده از هش های URL برای نشان دادن محتوای منحصر به فرد یا جداگانه، ایده خوبی نیست. البته این موضوع نیز استثناهایی دارد. گوگل، به توسعه دهندگان اجازه می دهد از هش ها برای ایجاد برنامه های آژاکس (Ajax) استفاده کنند.
به کوچک یا بزرگ بودن حروف در آدرس سایت دقت کنید!
چند سال قبل، جان شرود محتوای جالبی در مورد چالش ها و مشکلات مرتبط با حساسیت به حروف بزرگ و کوچک نوشت. اگر از سرورهای مایکروسافت/IIS استفاده می کنید، باید در این مورد هوشیار باشید. اگر میزبانی سایت شما بر روی لینوکس یا یونیکس است. با وجود چنین مواردی به مشکل برخورد می کنید.
برای جدا کردن کلمات از خط فاصله استفاده کنید.
خط فاصله در آدرس می تواند کارساز و مفید باشد. اما می تواند ظاهر آن را تا 20% خراب کند. و از قابلیت خوانایی آن بکاهد. بنابراین اگر نیازی به این دو مورد نداشتید بهتر است از کاربرد آن در URL خودداری کنید.
از تعداد زیادی کلمات کلیدی استفاده نکنید!
استفاده از کلیدواژه های بسیار (Keyword Stuffing) در آدرس سایت می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. و جلوی کلیک کردن افراد بر روی آن را بگیرد. تکرار کلمات کلیدی نیز نمی تواند به رتبه بندی سایت در موتورهای جستجوگر کمک کند.
گوگل و بینگ پا را فراتر از الگوریتم ها گذاشته اند. و به کلیدواژه های موجود که بارها تکرار شده اند جایزه نمی دهند. این موضوع دیگر نمی تواند کمکی به شما بکند. پس شانس رتبه بندی خود را با تکرار کلیدواژه در آدرس سایت خراب نکنید. مطمئن باشید که در صورت تکرار کلمات کلیدی، کلیکی به دست نخواهید آورد.
برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.