این مقاله؛ در خصوص نکاتی درباره ساخت IVR میباشد. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.
“همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن آسیاتک ” استفاده کنید.”
اگر در شرکت و مجموعه ای از یک سیستم IVR استفاده میشود. شانس خوبی را برای تاثیر مثبت در، دیدگاه مشتریان نسبت به تجارت دارد. در واقع میتوان گفت؛ که متن IVR خط مقدم خدمات به مشتریانتان میباشد.
برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.
متن نمونه IVR
با سلام و تشکر از تماس شما با شرکت وبوآپ، اگر از داخلی شخص یا بخشی را که میخواهید، با آن در ارتباط باشید مطلع هستید. هم اکنون وارد نمایید. برای فروش عدد ۱، برای پشتیبانی فنی عدد ۲، برای بخش مالی و پرداختها عدد ۳، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرکت ما عدد ۴، و برای گفتوگو با راهنمای عمومی شرکت عدد ۰ را در هر زمانی وارد کنید. برای تکرار این پیغام کلید مربع را فشار دهید.
1- از مشتریان استقبال کنید.
بخش شروع کننده متن IVR شما، باید دقیقا به همان مقداری خوشایند و حرفه ای باشد. که شما برای بار اول مشتری یا شریک تجاری خود را از نزدیک ملاقات می کنید. با این کار تماس گیرنده با بهترین حالت ممکن به مسیری که می خواهد هدایت خواهد شد.
2- کوتاه و دلپذیر
سیستمهایی که IVR است. خیلی زمانبر و خسته کننده است. بنابراین؛ برای اینکه تمرکز تماسگیرنده برروی منوهای پیشنهادی شما حفظ شود. هرچقدر که میتوانید در منو صوتی خود صرفهجویی کنید. حلقهی توجه تماسگیرندهها از آنچیزی که فکر می کنید تنگتر است.
3- کم و زیاد
منوهای زیاد تماسگیرندههای عجول را به سمت قطع تماس یا فشردن دکمه صفر برای ارتباط با اپراتور شرکت در هر تماسی سوق میدهد. راه مناسب برای جلوگیری از دستدادن تماسگیرنده، محدود کردن منو در حدی که مخاطب بتواند در همان بار اول که به منو صوتی گوش میدهد؛ تصمیم گیری کند. تلاش کنید. که لیست اولیهی بخشهای مختلف شرکتتان را حداکثر در ۵ آیتم اولیه، نهایی کنید.
4- اول بخش، و بعد داخلی
یکی از اشتباهات رایج در متنهای IVR نحوهی اعلام بخشهای مختلف است. با اولویت قراردادن اعلام بخشها قبل از اعلام داخلی ها شما میتوانید؛ تمام تمرکز فرد تماسگیرنده را جذب سیستم صوتی خود کنید. و در ادامه شماره داخلی.. این نوع اولویت بندی، زمان پردازش و تصمیم گیری در مورد بخشها را برخلاف سایر روشها به تماس گیرنده خواهد داد.
آخرین بار چه زمانی شخصی شماره شما را “ شماره گیری “ کرده است؟
این کلمه یکی از اصطلاحات کهنه است. و دیگر جایی در متنهای مدرن IVR ندارد. شاید حدود ۲۰ – ۳۰ سال قبل مردم با تلفنهای دوار شماره یکدیگر را “ شماره گیری “ میکردند. اما در دنیای مدرن امروزی که هر لحظه به سمت تکامل پیش میرود کلمه “ فشار “ نمایندهی بهتری برای متنهای IVR خواهد بود.