نحوه کارکردن با ابزار گوگل وبمستر

نحوه کارکردن با ابزار گوگل وبمستر

این مقاله؛ در خصوص نحوه کارکردن با ابزار گوگل وبمستر بوده. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن ثابت آسیاتک ” استفاده کنید.


ابزار گوگل وبمستر چیست؟

یکی از امکانات خوب و ابزارهای رایگان میباشد. که امکان سرویس دهی به مدیران وب سایت ها را دارد. و اجازه می دهد. به بررسی دقیق وضعیت و بهینه سازی وب سایت و یا وبلاگ خود بپردازند. ابزار گوگل وب مستر یا Google Webmaster Tools است.

نحوه کارکردن با ابزار گوگل وبمستر

کار با Google Webmaster Tools

ثبت وب سایت در گوگل وبمستر یکی از کارهایی بوده. که هر مدیر سایتی در شروع فعالیت سایت انجام می دهد. و از ثبت و ایندکس شدن مطالب سایت در گوگل اطلاع پیدا می کند. برای جذب و افزایش بازدید کننده از طریق گوگل، قبل از هر چیز باید صفحات سایت شما در گوگل ثبت شده باشند. برای یک وب سایت که به تازگی راه اندازی کردید.

1/ثبت آدرس دامنه در گوگل

سریع ترین روش برای ثبت سایت در گوگل از طریق صفحه ای میباشد. که گوگل مخصوص همینکار در نظر گرفته است. و شما بدون اتلاف زمان یا هرگونه اطلاعات جانبی می توانید آدرس وب سایت خود را به گوگل معرفی کنید. و درخواست ارسال ربات های خزنده و ایندکس آن را به گوگل بدهید.

نحوه کارکردن با ابزار گوگل وبمستر

2/معرفی سایت تازه تاسیس به گوگل

ثبت سایت در گوگل به این روش معمولا برای سایت های تازه تاسیس پیشنهاد می شود. اگر مدتی از راه اندازی سایت گذشته. و صفحات ایندکسی در گوگل دارید. دیگر نیازی به انجام اینکار نیست. و بهتر بوده. که مستقیما به مرحله بعدی ثبت سایت در گوگل بروید.

3/ثبت کردن سایت در ابزار گوگل وبمستر

ثبت سایت در این ابزار بسیار مهم است. و استفاده از این ابزار رایگان امکانات و اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. که در حال حاضر برای سئو هر سایتی ضروری می باشد.

سرچ کنسول گوگل چیست؟نحوه کارکردن با ابزار گوگل وبمستر

سرچ کنسول گوگل مجموعه ای از ابزارهای رایگان سئو میباشند. که توسط گوگل برای استفاده وبمستران طراحی شده است. و اطلاعاتی مثل؛ میزان سلامت سایت، تعداد صفحات ایندکس شده، کلمات کلیدی ورودی به سایت، معرفی نقشه سایت، همگی از طریق پنل مدیریت وبمستر گوگل در دسترس هستند . مهم ترین کاربرد این ابزار در شرایط ویژه و مشکلات بوده. که بسیار به شما کمک خواهد کرد.

⭐برای کد تخفیف اسکای روم به این صفحه مراجعه کنید.⭐

چگونگی معرفی سایت به گوگل از طریق وبمستر

در ابتدا؛ به صفحه اصلی گوگل وبمستر بروید. و با اکانت gmail وارد آن شوید. آدرس سایت خود را را در نوار پایین صفحه وارد کرده. و بر روی دکمه
“ADD A SITE” کلیک کنید. باید هویت خود را بعنوان صاحب اصلی سایت تایید کنید. ثبت سایت در گوگل و تایید هویت از چند روش قابل انجام است. که مهمترین آنها دانلود فایل از وبمستر گوگل است. باید فایل مورد نظر را از وبمستر دانلود کنید. و بر روی هاست خود و در روت اصلی سایت آپلود کنید.

در آخر با کلیک بر دکمه Verify و در صورت انجام صحیح مراحل با پیامی مبنی بر ثبت سایت در گوگل مواجه خواهید شد. و از این به بعد به کلیه امکانات وبمستر دسترسی خواهید داشت.توجه کنید، که نباید حتی بعد از تایید هویت این فایل را از روی سایت خود پاک کنید.

+استفاده از HTML Tag

بر روی تب “Alternate methods” کلیک کنید. و دایره کنار گزینه HTML tag را انتخاب کنید. در این بخش یک خط کد HTML به شما تحویل میشود. باید آن را در هدر سایت خود و قبل از بستن دستور قرار دهید. پس از قرار گرفتن این کد در فایل هدر سایت شما و کلیک بر دکمه Verify کار ثبت سایت در گوگل به پایان رسید. و دسترسی به امکانات برای شما باز میشود.

+استفاده از Google Analytics

برای اینکه ثبت سایت در گوگل وبمستر انجام شود. باید اکانت گوگل آنالیتیکس خود را از قبل با همین آدرس در  gmail خود بسازید. در این مرحله شما کار ثبت سایت در گوگل و تایید هویت را به خوبی انجام دادید. و مهم ترین مراحل بعد از این کار تعیین دامنه اصلی سایت و معرفی نقشه سایت به گوگل خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا