نحوه محاسبات چگالی کلمات کلیدی

نحوه محاسبات چگالی کلمات کلیدی

در این مقاله به چگالی کلمات کلیدی یا Keyword Density خواهیم پرداخت. و چگونگی ارتباط آن با Keyword stuffing و نحوه محاسبه آن را نیز خدمت شما، اطلاع خواهیم داد.

چگالی کلمات کلیدی یا همان Keyword Density درباره چیست؟

وبمستران، از کلمه‎ کلیدی خاصی به عنوان نقطه‌ تمرکز نوشته‌ استفاده می کنند. و محتوا را تالیف می کنند. که با آن کلمه هماهنگی داشته باشد. چگالی کلمات کلیدی یا Keyword Density هم به این تعداد دفعاتی که کلمه‌ی کلیدی در یک صفحه از محتوا استفاده می شود. مربوط میشود. و بصورت درصدی از تعداد کل کلمات آن صفحه بیان می شود.  چگالی کلمات کلیدی به موتورهای جستجوگر و کاربران سایت کمک می کند. که بفهمند. محتوای صفحه‌ در مورد چه چیزی است. که همین کار جز بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر یا سئو شناخته شده. و بر روی رتبه بندی سایت هم تاثیر زیادی دارد.

“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.🌐📞

نحوه محاسبات چگالی کلمات کلیدی

Keyword stuffing و ارتباط آن با Keyword Density

به عمل تکرار کلمات کلیدی، keyword stuffing گفته میشود. که امروزه هم دیگر کاربردی ندارد. چون؛ الگوریتم های موتورهای جستجوگر بسیار هوشمندتر و پیچیده تر شده اند. اگر گوگل شناسایی کند. که در محتوای شما کلمات کلیدی زیادی وجود دارد. ممکن است. صفحه وب شما به یک Spam یا هرزنامه علامت گذاری کند. و حتی امکان جریمه هم دارد. Keyword Density برخلاف keyword stuffing که فقط در آن هدف پر کردن نوشته از کلمات کلیدی است. به استفاده‌ درست و بهینه از آن توجه دارد.

شیوه محاسبه‌ چگالی کلمات کلیدی

محاسبه‌ چگالی کلمات کلیدی فرمول ساده ای دارد. تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی در یک متن استفاده شده، تقسیم بر تعداد کل کلمات به کار رفته در متن، ضربدر 100. مثلا؛ اگر متن دارای 1000 کلمه باشد. و کلمه کلیدی هم در آن 10 بار استفاده شده باشد. چگالی کلمه‌ی کلیدی مورد نظر یک خواهد بود. کارشناسان سئو، بهینه ترین تراکم و چگالی کلمات کلیدی را 1٪ تا 3٪ درصد می دانند.

**10÷1000 = 0/001 ← 0/001×100 = 1%**

عبارات کلیدی چند کلمه ای سطح جدیدی از پیچیدگی را به موضوع Keyword Density اضافه می کنند. که فرمول مورد نیاز به این صورت میباشد.

**KD = (KR / (TW – (KR × (NWK-1)))) × 100**

  • KR = تعداد دفعات تکرار کلمه‌ی کلیدی
  • NWK = کلمات به کار رفته در عبارت کلیدی
  • TW = کل کلمات موجود در متن

ابزارهای مختص محاسبه‌ چگالی کلمات کلیدینحوه محاسبات چگالی کلمات کلیدی

ابزارهای محاسبه‌ چگالی کلمه‌ی کلیدی به ساده‌سازی این کار کمک زیادی می‌کنند. که بهترین ابزار ها شامل:

✅برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

+Keyword Density Checker

ابزار رایگان تحت وب یا Web Based، برای محاسبه‌ی Keyword Density میباشد. این ابزار ساده، تحلیل عمیق سایر گزینه‌ های موجود در ادامه‌ی لیست را ارائه نمی‌ دهد. اما وسیله‌ای خوب برای دریافت نمایی کلی از چگالی کلمه کلیدی متن شما بوده است.

+SEOBook Keyword Density Analyzer

نرم افزاری تحت وب رایگان بوده، اما برای استفاده از آن احتیاج به ایجاد حساب کاربری میباشد. این تحلیل‌گر چگالی کلمات کلیدی SEOBook امکان می‌دهد. در متن اطلاعات متا را درج کرده. و کلمات اضافی متن را حذف کنید.

+Copywritely Keyword Density Checker

ابزاریست. که کلیدواژه‌های برتر را بر اساس چگالی و کدهای رنگی متداول نشان می‌دهد. کمی محدودتر از دیگر ابزارها به شمار میرود. چون؛ گزینه ای برای حذف کلمات اضافی و گنجاندن اطلاعات متا در اختیار قرار نمی دهد.

+Semrush’s On-Page SEO Checker

شامل جستجوگر Keyword Density به نام “keyword phrase usage” میباشد. و علاوه بر ارائه‌ ارزیابی از تراکم کلمات کلیدی، مثل؛ بررسی و گزارش‌ های خودکاری از سئو، ارزیابی عناوین، جستجوی بک لینک، اسکن و… است. همچنین میتوانید، چگالی کلمات کلیدی خود را با سایت های رقیب مقایسه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا