معجزه سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچک

معجزه سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچک

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌼 همراه شما هستیم، با آموزشی دیگر درباره؛ معجزه سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچک

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


معجزه سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچکسئو محلی یا Local Seo چیست؟

سئوی محلی به طور کلی فرآیندی است. که به جست و جوگران محلی کمک می‌کند، تا راحت‌تر شما را در سرچ‌های گوگل پیدا کنند.

معجزه سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچک


معجزه سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچکچرا سئوی محلی برای کسب و کار کوچک واجب‌ است؟

گوگل روزبه‌روز هوشمندتر می‌شود. و هرچه جلوتر می‌رود بیشتر و بیشتر نتایج مرتبط‌تر و هدفمند را به شما نشان می‌دهد. لوکیشن شما برای گوگل اهمیت زیادی دارد. به عبارت دیگر یکی از فاکتورهایی که گوگل برای نشان دادن نتایج جست‌وجوهای شما در نظر می‌گیرد، مکان جغرافیایی شماست. در دو حالت گوگل لوکیشن شما را می‌فهمد.

✔حالت اول: با انجام سئو محلی به گوگل می‌فهمانید، که کجایید. و گوگل سایت شما را به تمام کسانی که لوکیشن‌هایی حوالی شما را سرچ کردند نشان خواهد داد.

✔حالت دوم: در این حالت گوگل به صورت هوشمند عمل می‌کند. و با پرسشی در ابتدای سرچ شما محدودۀ جغرافیایی شما را تشخیص می‌دهد. این مورد به خصوص در کاربرانی که با موبایل سرچ می‌کنند، بسیار دقیق‌تر است.


یک بررسی آماری

میزان سرچ‌های لوکال سال به سال در حال افزایش است. نمودار زیر براساس آمار و نموداری است که سایت Moz در سال 2017 ارائه داده است.

معجزه سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچک

نمودار بالا نشان می‌دهد، که وقتی بحث سئوی محلی مطرح می‌شود، بسیاری از عواملی که قبلا در سئو موثر بودند، تاثیر خود را از دست می‌دهند. و عوامل محلی دیگری جایگزین آن می‌شوند. البته؛ لینک‌های شما و صفحات داخلی سایت شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما؛ تفاوت عمده فرآیند لوکال سئو و سئوی معمولی در نوع لینک‌ها و بک لینک‌هایی است، که سایت شما دریافت می‌کند.


معجزه سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچکچگونه فرایند سئوی محلی را برای سایت خود انجام دهیم؟

برای انجام لوکال سئو، دو فرآیند اصلی وجود دارد؛ که همزمان باید با هم پیش ببرید.

  1. کارهای مقدماتی لوکال سئو
  2. لینک بیلدینگ مخصوص لوکال سئو

1- کارهای مقدماتی لوکال سئو

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای لوکال سئو انجام دهید، این است. که کاری کنید، که در local pack listing گوگل دیده شوید.  بیشترین چیزی که به نمایش شما در پکیج گوگل کمک می‌کند، معرفی‌های محلی، نظرات کاربران و معرفی شدن در گوگل مپ است.

✅به آدرس، تلفن و نام دقت کنید.

دقت کنید؛ که آدرس، تلفن و نام شما در تمام صفحات سایت شما قابل رویت باشد. بهترین حالت این است. که تمام و کمال در فوتر (footer) سایت خود بیاورید. که در تمام صفحات سایت قابل رویت باشند.

معجزه سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچک

✅Google My Business

با کمک ابزار Google My Business، شما می‌توانید، به راحتی کسب و کار خود را به صورت رایگان در گوگل فهرست کنید. این ابزار رایگان گوگل به شما اجازه می‌دهد، اطلاعاتی مانند؛ آدرس، شماره تلفن، آدرس وب سایت، ساعات کاری و تصاویری از محیط کسب و کار خود را در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهید. اما متاسفانه در ایران به دلیل تحریم امکان استفاده از این ابزار وجود ندارد. ما به جای این ابزار Google Map را به شما پیشنهاد می‌دهیم که امکانات مشابهی با google my business را ارائه می‌دهد.

با استفاده از Google Map شما می‌توانید آدرس شرکت خود را در گوگل ثبت کنید. ثبت شرکت شما در گوگل مپ باعث می‌شود که کاربران شما با سرچ کردن کلمه کلیدی مورد نظر شما، آدرس سایت به همراه شماره تماس و آدرس شما به کاربران نمایش داده شود.

معجزه سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچک

✅از میکروفرمت Schema.org استفاده کنید.

اسکیما (Schema) مجموعه‎ای تشکیل شده از اطلاعات کوچک (microdata) است. هنگامی که میکرودیتاها را به سایت خود اضافه می‌کنید. انگار که یک توضیح اضافه‌تر و جامع‌تر به سایت خود اضافه کرده‌اید. که گوگل هم در نتایج جست و جو این توضیحات اضافه را به کاربران نمایش می‌دهد. گوگل، یاهو و بینگ که برترین موتورهای جست و جو در تمام جهان بودند، برای اولین بار در سال 2011،  schema.org را راه اندازی کردند.

+حالا این آیتم چگونه به کمک سئو محلی شما می‌آید؟

شما می‌توانید مشخصات آدرس، تلفن و نام کسب و کار خود را از این طریق به گوگل بفهمانید. با مراجعه به Schema.org markup شما می‌توانید کدهای html را دریافت کنید. و مشخصات آتن خود را به موتورهای جست و جو بفهمانید. با وارد کردن این کدها اطلاعات آتن شما در گوگل به بهترین شکل نمایش داده می‌شود.

معجزه سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچک

اسکرین شات بالا مربوط به شرکتی در لندن است. که همانطور که در بالا می‌بینید؛ اطلاعات آتن خود را توسط کدهای html آماده‌ای که در schema.org وجود دارد، وارد کرده است.

<div itemscope itemtype="http://schema.org/LocalBusiness">

<p itemprop="name">نام شرکت</p>

<p itemprop="address" itemscope itemtype="http://schema.org/PostalAddress">

<p itemprop="streetAddress">آدرس شما</p>

<p itemprop="addressLocality">شهر</p>,

<p itemprop="addressRegion">منطقه</p>

<p itemprop="postalCode">کد پستی</p.

<p itemprop="telephone">شماره تلفن</p>

<meta itemprop="latitude" content="LATITUDE" />

<meta itemprop="longitude" content="LONGITUDE" />

✅نظرات محلی Local Reviews

نظرات کاربران به خصوص کاربران محلی تاثیر مستقیمی بر روی رنک سایت شما دارند. و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای برای سئوی محلی هستند. دقت کنید، که نظرات کاربران شما تنها به نظرات آنها در وبسایت شما محدود نمی‌شود. شما باید مدام بگردید و پلتفرم‌های مختلفی که کاربران زیادی با آنها درگیر هستند را پبدا کنید. کسب و کار خود را معرفی کنید. و پیوسته از مشتریان خود بخواهید، که نظراتشان را در مورد کسب و کار شما بنویسند.

✅فاکتورهای محلی مهم برای سئوی صفحات داخلی سایت

برای سئوی صفحات داخلی صفحات شما محتوا حرف اول را می‌زند. در ادامه چند نکتۀ اساسی در مورد محتوای سایت شما برای لوکال سئو را با هم بررسی می‌کنیم.

  • در تگ عنوانT، تگ H1 و url لندینگ پیج‌های خود نام شهر و محله‌تان را به کلمات کلیدی مرتبط خود اضافه کنید.
  • در محتوای صفحۀ لندینگ پیج و تگ آلت تصاویر خود از شهر و محله را به کلمات کلیدی خود اضافه کنید.
  • همچنین یک گوگل مپ از مکان دقیق شرکت خود در صفحۀ لندینگ پیج قرار بدهید.

همچنین حتما و حتما دقت کنید، که سایت شما برای موبایل ریسپانسیو شده باشد. روز به روز به تعداد کاربرانی که از طریق موبایال سرچ می‌کنند، بیشتر می‌شود. دیدن نمودار زیر در این زمینه خارج از لطف نیست.

معجزه سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچک

2- فرآیند لینک سازی برای لوکال سئو

فرآیند لینک سازی برای سئوی محلی کاملا با فرآیند لینک‌سازی که به طور عمومی برای سئو انجام می‌شود، متفاوت است. در این قسمت لینک سازی برای لوکال سئو را به طور کامل برای شما شرح می‌دهم.

✅لوکال لینک بیلدینگ و citation

لینک بیلدینگ بخش بسیار مهم لوکال سئو است. که متاسفانه اغلب کمپین‌های سئوی لوکال عموما این بخش را نادیده می‌گیرند. این به این معناست؛ که دایرکتوری‌های لوکال یک منبع بسیار کارآمد برای لینک بیلدینگ هستند. به خصوص وقتی بخواهید Citation برای سایت خود بسازید.

معجزه سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچک

✅استراتژی لینک بیلدینگ لوکال

شما راه‌های زیادی برای لینک سازی و لینک گرفتن دارید. اما برای ساختن لینک بیلدینگ محلی نکاتی هست که رعایت کردن آنها به لینک بیلدینگ محلی شما کمک زیادی خواهد کرد. این شامل موارد زیر است:

  • به سایت‌هایی که کسب و کارهای محلی را معرفی می‌کنند. (مانند دانرو، فیدیلیو و … ) مراجعه کنید. 
  • حتما در سایت‌هایی مانند؛ پونز، دانرو و فورسکوییر که در بالا برایتان توضیح دادم، کسب و کار خود را ثبت کنید.

نرخ کلیک (Click-through Rate) یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. این عبارت به معنای تعداد دفعات کلیک شده بر روی یک لینک، نسبت به تعداد دفعات مشاهده‌ی آن موضوع توسط کاربران است.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐


 

📍مرور سریعی بر لوکال سئو

  • سایت خود را در گوگل مپ ثبت کنید.
  • تمام لندینگ پیج‌های خود را بر اساس کلمات کلیدی محلی بهینه کنید.
  • دقت کنید که مشخصات آتن شما (آدرس، تلفن و نام) در تمام صفحات شما در دسترس باشد.
  • از مشتریان خود بخواهید برای شما در وبسایت، گوگل پلاسف، فیس بوک و جاهای دیگر نظر بنویسند.
  • اسنیپت خود را بهینه کنید.
  • روی لینک بیلدینگ لوکال فوکوس کنید.

لوکال سئو فرصت بسیار بسیار مناسبی برای کسب و کارهای کوچک و محلی است. اگر تا به حال لوکال سئو را برای سایت خود انجام نداده‌اید، سریعا دست به کار شوید که بخش مهمی از بازار و کاربران را از دست داده‌اید. و باید دست بجنبانید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا