در این پست به مسیریابی تماس در سیستم تلفن گویا می پردازیم. پس با وبوآپ همراه باشید.
همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید.
سیستم تلفن IVR
در ابتدا شروع به یک کار و استارتاپ، ممکن است. چندان هم به؛ داشتن یک سیستم تلفن گویا (IVR) نیازی نباشد. اما با گسترش کسب و کار، نیاز سازمان هم؛ به برقراری و حفظ ارتباط با مشتریان بیشتر خواهد شد.
در گذشته مشاغل، برای از دست ندادن تماس ها اپراتورهایی را استخدام میکردند. تا به تماس های ورودی پاسخ بدهند. و هر مشترک را به بخش مربوطه آن متصل کنند. اما امروز؛ مشاغل سیستم تلفن ابری را بجای استخدام اپراتورها ترجیح میدهند. و با راهاندازی سیستم تلفن ویپ (VoIP)، برای حل مشکلات ارتباطی تلاش میکنند.
برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.
مسیریابی تماس ها چیست؟
از مهمترین ویژگی تلفن ثابت ابری، میتوان به قابلیت مسیریابی تماس ها اشاره کرد. که این، قابلیت مسیریابی تماس یا همان Call Routing؛ مانند اپراتورهایی کار میکند. که در گذشته در اتاقی پر از تلفن و سیم به تماس ها پاسخ میدادند. و هر تماس را به بخش مربوط وصل میکردند.
درواقع؛ منظور از مسیریابی تماس ها، متصل کردن آن ها به داخلی موردنظر و بخش مربوط به هر تماس است. با استفاده از این قابلیت، مشتری بهراحتی و بدون نیاز به شمارهگیری مجدد، به داخلی موردنظر خود وصل میشود. مسیریابی تماسها با نام توزیع کننده خودکار تماسها یا Automatic Call Distributor نیز شناخته میشود. تلفن های ابری این قابلیت را دارند. که تعداد نامحدودی تماس دریافت میکنند. تا تماسی از دست نرود. و هیچ مشترکی با خطوط اشغال مواجه نشود.
مسیریابی تماس ها به چه صورت انجام می پذیرد؟
معیارهای مختلفی برای انتخاب مسیر تماس وجود دارد. و سیستم تلفن VoIP از روش های متعددی برای مسیریابی تماس استفاده میکند. وقتی با تلفن های سازمانی تماس گرفته میشود، سیستم تلفن گویا یک فهرست راهنما را به تماسگیرنده ارائه میدهد. و فرد با انتخاب داخلی موردنظر، به بخش مربوطه وصل میشود.
Time-Based Routing: سیستم تلفن گویا با شناسایی محدوده زمانی (Time-zone) تماسگیرنده، را به شعبه مربوطه وصل میکند.
Geographic Routing: با شناسایی سرشماره تماسگیرنده، موقعیت مکانی او را تشخیص دهد. و مسیریابی را انجام دهد. و تماس را به شعبه نزدیک به تماسگیرنده وصل کند.
Direct Routing: تلفنهای گویا دارای فهرست راهنما هستند. که به محض تماس بهطور خودکار پخش میشود. تماسگیرنده با انتخاب داخلی موردنظر خود به آن واحد وصل میشوند.
Skilled-Based Routing: تماسگیرنده یک توانایی و نیاز خاص را مشخص میکند. و بر اساس آن، تماس به مناسبترین کارشناس هدایت خواهد شد.
Self Service Routing: بسیاری از مواقع سوالات کاربران نیازی به مکالمه زنده با کارشناسان ندارد. و تماسگیرنده با انتخاب گزینههایی از فهرست اتوماتیک تلفن گویا، پاسخ خود را مییابد.
Leased Used Routing: در این روش، تماسها به کارشناسی وصل میشود. که در دپارتمان مربوطه بیشترین زمان انتظار را داشته است.
Data-Directed Routing: این مسیریابی تماسها بر اساس دادههایی است. که تماسگیرنده در منوی سیستم تلفن گویا وارد میکند.