متن جایگزین یا ALT Text در تصاویر چه تاثیری در سئو دارد؟

متن جایگزین یا ALT Text در تصاویر چه تاثیری در سئو دارد؟

این مقاله در خصوص؛ متن جایگزین یا ALT Text در تصاویر چه تاثیری در سئو دارد؟ میباشد. برای اطلاعات بیشتر با وبوآپ همراه باشید.

“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.🌐📞


متن جایگزین یا ALT Text

یکی از موارد مهم و اصلی در سئوی سایت میباشد. که معمولا هم؛ توسط وبمستران نادیده گرفته می شود! در متن جایگزین یا ALT Text تصاویر، سیستم سخنگوی صوتی پیاده سازی شده. که از این طریق افراد نابینا هم میتوانند، محتوای صفحه سایت را درک کنند.

درواقع؛ با اضافه کردن توضیحاتی به عنوان alt text شناسایی تصاویر را برای الگوریتم های گوگل قابل فهم تر میکنید. زمانی که مخاطب عبارت یا کلمه ای را که مرتبط با توضیحات عکس سایت است. هنگام جستجو در نتایج تصاویر نمایش داده. و با کلیک روی عکس میتواند وارد سایت شود.

متن جایگزین یا ALT Text در تصاویر چه تاثیری در سئو دارد؟

تگ img در html و خصوصیت Alt

تگ alt text یک تگ کاربردی و مهم در برچسب تصویر بوده. که در کد HTML اضافه می شود. تا موتورهای جستجو بتوانند مفهوم عکس را بفهمند. این کد از سه قسمت تشکیل شده:

  1. image title
  2. ویژگی alt
  3. image src

تاثیر تگ Alt text در سئو سایت چگونه است؟

علاوه بر افزودن ظاهری زیبا برای مخاطبان تاثیرات بسزایی برای انتقال بهتر محتوا نیز دارد. همچنین که؛ در بهبود وضعیت سئو و افزایش ترافیک سایت بسیار موثر بوده. بطور کلی کاربردهای مهم تگ alt در سئو شامل:

  • وقتی که سرعت لود شدن سایت پایین باشد. یا سرعت اینترنت کم باشد، تصویر لود نمی شود. اما اگرکه؛ از تگ alt استفاده شده باشد. توضیحات جایگزین تصویر به جای تصویر نشان داده می شود.
  • یکی از اصول مهم برای دسترسی به محتوای سایت میباشد. زیرا؛ افرادی که مشکل بینایی دارند. برای جستجو از سیستم های صوتی گویا محتوای وب و تصاویر استفاده می کنند.
  • و درنهایت، استفاده از تگ alt به ربات های موتور جستجوی گوگل کمک کرده. تا درک بهتری از محتوای صفحه داشته باشند.

alt text در سیستم مدیریت محتوا وردپرس

با نصب کردن افزونه YOAST SEO به شما پیشنهاد می دهد. که از این افزونه برای اضافه کردن توضیحات عکس استفاده کنید. و بهتر هم بوده.که در این توضیحات از کلمات کلیدی یا کلمات مرتبط با کلمات کلیدی استفاده کنید. البته؛ لزومی ندارد. در همه تگ های alt از کلمات کلیدی پر تکرار استفاده کنید. همین که، ربات های گوگل متوجه مفهوم و موضوع سایت و عکس استفاده شده شوند، کفایت می کند.

راه های تعیین alt text برای تصاویر

از طریق یکی از روش های زیر تگ alt را بنویسید.
✅برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

یک تگ با ساختار معمولی

این گونه تگ ها به بهینه سازی در ساختار نیاز دارد.

این تگ بطور مستقیم در بهبود وضعیت سئو سایت تاثیر میگذارد.

راه های کاربردی برای بهبود در سئو تصاویر چیست؟

  1. متن جایگزین مناسب و مرتبط برای همه عکس های آپلود شده بنویسید.
  2. از متن جایگزین کوتاه تحت عنوان تگ توصیفی که مرتبط با عنوان و موضوع اصلی سایت، استفاده کنید.
  3. استفاده از ۱۰۰ کاراکتر برای alt text
  4. در همه تگ های alt از کلمات کلیدی استفاده نکنید.
  5. استفاده نکردن از توضیحات alt text که با عنوان سپو یکسان نباشد.
  6. keyword stuffing را به طور کامل فراموش کنید.

متن جایگزین یا ALT Text در تصاویر چه تاثیری در سئو دارد؟

ویژگی alt در دیگر تگ های html

تگ های دیگری مثل؛ تگ map و picture که برای حالات خاصی از تصاویر مورد استفاده قرار می گیرند. هم می توانند از ویژگی متن جایگزین استفاده کنند. تگ map امکانی را برای شما فراهم آورده. که بتوانید با مشخص نمودن بخش های مختلفی از یک عکس، برای هر کدام از بخش ها یک لینک و یک alt text در نظر بگیرید. تگ picture هم یک تگ معرفی شده در html 5 میباشد. که به کمک آن و با تعریف تگ های source، می توان بسته به ابعاد مرورگر عکس های متفاوتی را برای کاربر تعیین کرد. تا حالت تصویر برای ابعاد مختلف scale نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا