مانیتورینگ شبکه و مکالمه با کیفیت

مانیتورینگ شبکه و مکالمه با کیفیت

این مقاله در خصوص؛ مانیتورینگ شبکه و مکالمه با کیفیت میباشد. پس با وبوآپ همراه باشید.

“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.🌐📞


سیستم مانیتورینگ شبکه از لایه هایی برای کشف دستگاه های موجود در شبکه و نحوه اتصال آنها، و تولید نقشه های توپولوژی شبکه و مانیتورینگ شبکه استفاده می کنند. شبکه؛ زیر ساخت IT می باشد. وقتی؛ شبکه شکست میخورد. جریان اطلاعات مورد نیاز برنامه ها و عملیات تجاری متوقف میشود.

⭐برای کد تخفیف اسکای روم به این صفحه مراجعه کنید.⭐

کیفیت بهتر مکالمه

تکنولوژی ویپ حساسیت بسیار بالایی برای از دست رفتن پکت های ارسالی و تقدم تاخر پکت های ارسالی دارد. از مبحث‌هایی که می‌تواند؛ به نگه داشتن کیفیت خوب مکالمات کمک کند. مانیتورینگ شبکه میباشد.

عملکرد سیستم ویپ

استفاده از بستر شبکه برای انتقال اصوت و تبدیل سیگنال‌های صوتی آنالوگ به پکت‌ های قابل انتقال در شبکه و تبدیل پکت‌ ها به سیگنال‌ صوتی آنالوگ را؛ تکنولوژی ویپ تشکیل میدهد. در یک شبکه‌ داخلی با توجه به وجود یا نبود. مسیردهی های مختلف شبکه، امکان ایجاد تداخل در رسیدن این پکت ها به مقصد وجود دارد. که شامل:

+ تاخیر:

اگر پکت‌ های صوتی در راه رسیدن به مقصد با تاخیر مواجه شوند. در کیفیت نهایی، بصورت اکو در صدا بروز خواهد کرد.

+ تقدم و تاخر:

تاخیرهای ناخواسته در ارسال پکت‌ها باعث شده، پکت‌ها به ترتیبی که در مبدا ایجاد شده اند. و به مقصد نرسند. و در کیفیت نهایی به صورت قطع و وصل صوت بروز خواهد کرد.

+ از دست رفتن پکت‌ها:

به دلیل ترافیک سنگین در شبکه باعث خواهد شد. که برخی از پکت‌های صوتی دراپ شوند. که در کیفیت نهایی به صورت قطع و وصل صوت بروز خواهد کرد.

مانیتورینگ شبکه و مکالمه با کیفیت

اولویت دهی در شبکه یا QOS 

هدف از اولویت دهی در شبکه، ارسال پکت‌ها در زمان صحیح و ترتیب دقیق آن بدون از دست رفتن هر نوع اطلاعات بوده. در بحث QOS، انواع ترافیک شبکه اولویت دهی می شود طوریکه؛ اگر یک شبکه در عین واحد دو داده مختلف صوتی و یک داده ی عادی را داشته باشد، با علامت گذاری پکت صوتی، روتر اولویت را به این پکت‌ها داده و تا رسیدن به مقصد پکت‌های عادی را در انتظار نگه می دارد.

پایش شبکه

پایش شبکه  کمک میکند. تا ارزیابی دقیقی را از عملکرد شبکه داشته باشیم. و مشکلات را حل کنیم. پایشگر‌های شبکه جنبه‌های مختلف QOS مثل؛ تقدم و تاخر پکت‌ها، تاخیر پکت‌ها و … را اندازه‌گیری می‌کند. و اگر کیفیت داده ها در وضعیت هشدار قرار بگیرد. با آلارم‌های گوناگون شما را آگاه می‌سازد.

اگر این ارتباط بین چندین شبکه باشد. این احتمال وجود دارد. تگ‌هایی که به داده ‌های صوتی برای اولویت‌ دهی چسبانده‌ایم؛ در سایر شبکه‌ها در نظر گرفته نشوند. چونکه پایش شبکه مورد نیاز خواهد بود.

مانیتورینگ شبکه شامل؛ بررسی کردن زمان دریافت پاسخ از لحظه‌ی ارسال درخواست، زمان کل سرویس دهی سیستم و مقدار زمانی که سیستم زیر بار بوده، می‌باشد. این داده‌ها معمولا توسط نرم‌افزارها به صورت تحلیلی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

راه اندازی سیستم مانیتورینگ

سیستم مانیتورینگ برروی سیستم‌های ویپی که راه‌اندازی می کنید، وجود دارد. که می توان از‌ آن استفاده کرد. سخت افزارهای خریداری شده، در صورتی که از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند. یا روتری که سیستم ویپ تان به آن وصل شده است. از قدرت کافی برخوردار نباشد. پهنای باند و اینترنتی که از آن استفاده می شود. از ظرفیت کافی برخوردار نباشد. برروی کیفیت مکالمه تاثیر مستقیمی را خواهند داشت.

مانیتورینگ شبکه و مکالمه با کیفیت

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا