سیپ ترانک؛ آره یا نه؟!

سیپ ترانک؛ آره یا نه؟!

این مقاله؛ در خصوص سیپ ترانک؛ آره یا نه؟! میباشد. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن آسیاتک ” استفاده کنید.


درباره سیپ یا SIP بدانید!سیپ ترانک؛ آره یا نه؟!

پروتکل SIP که همان مخفف؛  Session Initiation Protocol میباشد. یکی از راه‌ های برقراری تماس مبتنی بر فناوری VoIP بوده. که باعث برقراری تماس در بستر شبکه میشود. در واقع SIP وظیفه‌ برقراری و پایان دادن به تماس‌ دوطرفه یا کنفرانس را دارا است. Trunk یا ترانک هم سبب میشود. کسب‌ و کاری، چندین تماس هم‌ زمان را برقرار کند. بطور کلی میتوان گفت؛ سیپ ترانک (SIP Trunk) مدل مجازی از تلفن‌های آنالوگ میباشد. که امکان برقراری چندین تماس بصورت؛ هم‌زمان را در بستر شبکه برقرار می‌کند.

مزیت های سیپ ترانک (SIP Trunk)

در ادامه به ویژگی ها و مزایای سیپ ترانک میپردازیم تا از آنها مطلع شوید.

۱/ کاهش هزینه

استفاده از سرویس سیپ ترانک (SIP Trunk) بطور متوسط تا ۵۰% هزینه‌ ماهانه‌ را کاهش میدهد. قیمت سر شماره و تعرفه‎‌های ماهانه نسبت به خطوط سنتی کمتر است. هزینه‌ی نصب VoIP و سوییچینگ به سیپ ترانک (SIP Trunk) بسیار ارزان‌تر از نصب فیزیکی خطوط تلفن آنالوگ و سنتی بوده.

۲/ ارتباطات یکپارچه

کسب‌ و کار می‌تواند، بر بستر سیپ ترانک (SIP Trunk) از مجموعه‌ی کامل ابزارهای ارتباطی که بر اساس IP کار می‌کنند، بهره‌مند گردد. و می‌تواند این ابزارهای ارتباطی را یکپارچه سازد. و از مزایای تجمیع داده‌ها استفاده نماید.

3/ پایداری بیشتر

سیپ ترانک (SIP Trunk) نسبت به سرویس‌های تلفن سنتی که در شرایط مختلف آب و هوایی، بسیار ناپایدارند. خیلی قابل‌اعتمادتر است. و فقط یک پهنای باند اختصاصی پایدار برای تضمین پایداری آن کفایت کرده.

4/ مدیریت و نگهداری آسان‌

مدیریت و نگهداری از سرویس تلفن سیپ ترانک (SIP Trunk) بسیار ساده بوده. تیم IT یک کسب‌وکار هرگز مجبور نیست. از شخص سومی برای حل مشکلات فنی مربوط به سرویس تلفن کمک بگیرد. و در نتیجه هزینه و زمان موردنیاز برای نگهداری و حل مسائل بسیار کاهش خواهد یافت.

۵/ توسعه سریع

سرویس تلفن ثابت سازمانی مبتنی بر سیپ ترانک (SIP Trunk) بسیار مقیاس‌پذیر میباشد. به همین دلیل اضافه کردن خطوط یا اصلاح خدمات در مقایسه با سیستم تلفن سنتی بسیار سریع‌تر و ساده‌تر است. و هزینه خیلی کمتری هم خواهد داشت.

۶/ امنیت اطلاعات

تمام مسئولیت سخت‌افزاری، نگهداری و توسعه‌ی سرویس تلفن ثابت سازمانی مبتنی بر سیپ ترانک (SIP Trunk) بر عهده‌ی مشترک است. درنتیجه سازمان‌هایی که نگران حفظ اطلاعات و امنیت مکالمات خود هستند. هیچ نگرانی بابت حفظ و نگهداری از اطلاعات تماس مشترکین خود نخواهند داشت.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا