سیستم تلفن آی‌ پی (IP Phone) و مزایای آن

سیستم تلفن آی‌ پی (IP Phone) و مزایای آن

در این پست به سیستم تلفن آی‌ پی (IP Phone) و مزایای آن می پردازیم. پس با وبوآپ همراه باشید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید.


درباره تلفن IP بدانید!

سیستم تلفنی IP (IP PBX)، سرویسی است. که سرور آن مبتنی بر ابر بوده. و شما در داخل دفتر کار خود به اتاق سرور نیاز ندارید. یعنی که؛ نیازی به دردسرهای سیم‌کشی نیست. و می‌توانید تماس‌ های ورودی را با اتصال به اینترنت دریافت کنید. سیستم Phone IP با استفاده از فناوری VoIP جرا شده. یعنی؛ می‌توانید با استفاده از هر نوع اتصال به اینترنت، تماس تلفنی برقرار و دریافت کنید.

✅برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

کارایی IP Phone

در سیستم تلفن آی‌ پی، هر تماس ورودی به سرور مجازی میزبانی شده توسط ارائه‌دهنده سرویس شما هدایت می‌شود. و بعد، ارائه‌دهنده VoIP تماس را به یک فایل صوتی تبدیل می‌کند. و دیتا هارا به تلفن IP منتقل می‌کند.

اجزای اساسی سیستم تلفن IP شامل:

  • PBX مجازی
  • دروازه صدا
  • Gateways
  • تلفن Desk IP

انواع سیستم IP Phone

هر دو نوع سیستم تلفن IP با استفاده از PBX اجرا شده.

+ PBX داخلی‌
+ مبتنی بر ابر (یا مجازی)

مزیت های سیستم IP Phone

مزایای متعددی در IP Phone باعث شده، که مشاغل زیادی این سیستم را جایگزین سیستم تلفن سنتی خود کنند. ازجمله:

۱. نصب و نگهداری کم هزینه

سیستم تلفنی IP ارزان‌تر از تلفن‌های سنتی وابسته به خطوط تلفن است. چون برای استفاده از این سیستم به تجهیزات جدیدی نیاز ندارید. و با دستگاه‌ های متصل به اینترنت به آسانی در دسترس خواهد بود. سیستم تلفن IP شما کمتر به نگهداری نیاز دارد. و مشکلاتی مانند؛ خراب شدن سیم یا گرم شدن بیش از حد سرورها وجود ندارد. و تنها لازم بوده؛ برنامه نرم‌ افزاری را آپدیت نگه دارید.

۲. قابل اطمینان بالا

تنها متکی به اتصال به اینترنت میباشد. حتی اگر اینترنت خراب شود، با استفاده از امکان انتقال تماس همچنان می‌توانید تماس‌های خود را بر روی دستگاهی دیگری با هر اینترنتی دریافت کنید. همچنین با هدایت تماس‌ها به صندوق صوتی، حتی در مواقعی که اینترنت کاملا قطع است، هیچ تماسی را از دست نمی‌دهید.

۳. دسترسی از راه دور

این سرویس، به‌راحتی بر روی هر دستگاه متصل به اینترنت قابل تنظیم هستند. و می‌توانید در هر مکانی بدون محدودیت جغرافیایی به تماس‌های سازمانی دسترسی داشته باشید.

۴. مقیاس‌پذیری بالا

سیستم‌های تلفن IP به همان اندازه که پهنای باند اینترنت شما اجازه بدهد،‌ برقراری تماس‌ها را ممکن می‌سازد. چرا که تمام ارتباطات شما (تماس‌های ویدئویی، پشتیبانی مشتری یا آموزش تیمی) تنها بر بستر اینترنت اتفاق می‌افتد.

۵. امکانات جانبی رایگان

تلفن‌های ابری امکانات متعددی نظیر فکس آنلاین، چت درون‌سازمانی، تلفن گویا (IVR)، صف تماس، صندوق صوتی، سیستم گزارش‌دهی و … را بدون نیاز به تجهیزات مجهزا برای مشاغل فراهم آورده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا