سخت افزار مورد نیاز ویپ VoIP برای کسب و کارها

سخت افزار مورد نیاز ویپ VoIP برای کسب و کارها

این مقاله؛ در خصوص سخت افزار مورد نیاز ویپ VoIP برای کسب و کارها میباشد. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.
“همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن ثابت آسیاتک ” استفاده کنید.”📞🌐


سخت افزار ویپ با سخت افزار مورد نیاز ویپ VoIP بسیار متفاوت است. برای سیستم تلفنی ویپ نرم افزاری ارائه نمی شود. و ویپ سخت افزاری هم به بازار عرضه شده است.

سخت افزار مورد نیاز ویپ VoIP

اولین سخت افزار مورد نیاز ویپ، یک کیس با میزان لازم رم (RAM)، سی پی یو (CPU) و حافظه (Hard Disk) است. کیس های سیستم تلفن ویپ VoIP میتواند، از مینی کیس هایی با سخت افزاری سطح پایین تا کیس های بزرگ و البته قوی را شامل شود.

سخت افزار مورد نیاز ویپ VoIP برای کسب و کارها

اطلاعات سخت افزاری سرور ویپ

تشخیص اطلاعات مورد نیاز سخت افزار اصلی ویپ برای یک کسب و کار نیازمند آزمایش و تست سرور، با شرایط کسب و کار شما در آزمایشگاه است. شرایطی که تعیین کننده میزان قدرت سرور شماست بستگی به چندین عوامل دارد. بالا بودن تماس با تماس همزمان متفاوت است.

  • تماس همزمان
  • ضبط تماس ها
  • استفاده از وب سرویس
  • و …

تماس همزمان مرکز تلفن شما با میزان رم و سی پی یو سخت افزار VoIP رابطه مستقیم دارد. حداقل اطلاعات لازم را می توان با ۱ گیگابایت رم و یک سی پیو ۲ هسته ای است. هیچ حداکثری برای سرور ویپ نمی توان تعیین کرد. ولی نهایتا ۱۶ گیگ رم (RAM) و یک سی پیو (CPU) ۵ هسته ای یا Core i5 جواب بیشتر کسب و کار های بزرگ را می دهد.

دومین سخت افزار مورد نیاز ویپ آی پی فون یا سافت فون

اگر بودجه شما به اندازه ای نیست. که تلفن اینترنتی یا تلفن ویپ را خریداری نمایید. راه حل آن سافت فون است. سافت فون یک نرم افزار است. که بر روی تلفن همراه، لپ تاپ و … نصب می شود. و با تمامی سیستم عامل ها سازگار می باشد. این نرم افزار حکم همان تلفن رومیزی را دارد. که قابل حمل می باشد.

سخت افزار مورد نیاز ویپ VoIP برای کسب و کارها

مبدل گیت وی FXO، هدست

شما خطوط آنالوگ یا PSTN داشته باشید. و بخواهید از سیستم تلفن ویپ استفاده نمایید. قطعا به یک مبدل نیازمندید. همانطور که میدانید ویپ بر بستر شبکه است. بنابراین شما باید خطوط آنالوگ خود را به دیجیتال تبدیل کنید. مبدل یا گیت وی FXO این تبدیل را انجام می دهد. علاوه بر سرور ویپ و تلفن ویپ (IP Phone)، هدست و بسیاری از قطعات دیگر، جزئی از سخت افزار مورد نیاز ویپ یا مرکز تلفن ویپ می باشد. که در صورت دارا بودن شرایطی خاص باید آنها را تهیه کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا