در این پست به درباره Domain Authority و Page Authority می پردازیم. پس با وبوآپ همراه باشید.
همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید.
Domain Authority و Page Authority چیست؟
اعتبار صفحه Page Authority و Domain Authority اعتبار دامنه است. که اعدادی در بازه ی ۰ تا ۱۰۰ میباشند. و توسط moz که از معروف ترین سایت ها در ارائه ابزارهای سئو و آنالیز وب سایت است، ارائه گردیده شده. درواقع؛ این دو شاخص بیانگر شهرت و اعتبار سایت بوده است.
برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.
پیج آتوریتی (page authority) چیست؟
نقش آن پیش بینی رتبه صفحه در صفحه های نتایج موتور جستجو می باشد. این شاخص از ۰ تا ۱۰۰ امتیاز دهی شده. و بالا بودن آن به معنی توانایی صفحه گفته شده در رتبه گرفتن است. این شاخص بر مبنای داده های سایت بوده. و از ده ها فاکتور آمده است. از یک نوع یادگیری ماشین استفاده میکند. که هدف آن یافتن الگوریتم مرتبط با سیستم رتبه بندی موتور های جستجو میباشد. خروجی این فرآیند، بوجود آمدن شاخص پیج آتوریتی میباشد.
امتیاز پیج آتوریتی چگونه محاسبه میشود؟
در یک بازه لگاریمی ۱۰۰ امتیازی می سنجند. و افزایش پیج آتوریتی از ۲۰ به ۳۰ راحتتر از افزایش ۷۰ به ۸۰ میباشد. الگوریتم های سنجش پیج آتوریتی همواره در حال آپدیت میباشند. درنتیجه، امکان دارد. تغییرات و نوسانات متعددی را در پیج آتوریتی در بازه زمانی مشخص مشاهده کنید.
چگونه میتوان پیج آتوریتی را مشاهده کرد؟
این شاخص در بیشتر پلتفرم های سئو و دیجیتال مارکتینگ قرار دارد. در پلتفرم ماز، این شاخص را با کمک بررسی لینک، موزبار، تولبار رایگان ماز یا در نتایج موتور های جستجو موجود در کیورد اکسپلورر بدست می آورید.
چرا Page Authority تغییر می کند؟
پیج آتوریتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. پس تغییر آن می تواند ناشی از دلایل متفاوت باشد.
دامین آتوریتی (Domain Authority) چیست؟
شاخصی که توسعه یافته توسط ماز بوده است. و نقش آن پیش بینی رتبه دامنه سایت در صفحه نتایج موتور های جستجو میباشد. این شاخص هم از ۰ تا ۱۰۰ امتیاز دهی میشود. و افزایش امتیاز به معنی قدرت سایت در گرفتن رتبه های بالا میباشد. دامین آتوریتی از سنجش چندین فاکتور بدست می آید. مانند؛ تعداد لینک ها. و این شاخص زمانی کاربرد دارد. که هدف تعیین میزان رقابت بین چند سایت یا قدرت یک دامنه برای گرفتن رتبه باشد. ابزار دامین آتوریتی مستقیما توسط گوگل برای رتبه بندی صفحات نتایج استفاده نمیگردد.
امتیاز دهی Domain Authority چگونه است؟
دامین آتوریتی رفتاری شبیه نمودار لگاریتمی دارد. معمولا سایت هایی که لینک های خارجی با کیفیت و متعددی دارند. در راس شاخص دامین آتوریتی هستند. درنتیجه؛ سایت ها و مشاغل کوچک با تعداد لینک کمتر، دامین آتوریتی پایین تری دارند.
چگونه دامین آتوریتی را بهبود بخشید؟
اثرگذاری مستقیم روی دامین آتوریتی کار ساده ای نیست! چون به عوامل زیادیبستگی دارد. یکی از راه های موثر برای افزایش دامین آتوریتی، بهبود سئو سایت است. و کار کردن ویژه و مخصوص روی لینک های ورودی و دریافت لینک های با کیفیت از سایت های معتبر.
چرا دامین آتوریتی تغییر می کند؟
چون؛
- از سایت هایی لینک دریافت کردید. که گوگل آنها را معتبر نمی داند.
- لینک های جدیدی که درست کردید. هنوز ایندکس نشده.
- دامین آتوریتی ضعیف میباشد. و بروز شدن الگوریتم ها نوسانات بالایی را در دامین آتوریتی شما ایجاد مینماید.
نکته مهم در درک دامین آتوریتی این است. که این شاخص ها به فاکتور های مثبت و منفی زیادی مربوط هستند.
تفاوت Domain Authority و Page Authority در چیست؟
پیج آتوریتی یک پیش بینی درباره احتمال رتبه گیری یک صفحه واحد است. و نقش دامین آتوریتی پیش بینی احتمال رتبه گیری کل دامنه میباشد. البته؛ این دو شاخص یشتر با فاکتورهای یکسان بدست می آیند. پس به احتمال زیاد بسیار شبیه هم است. در صورتیکه دامین آتوریتی قدرت تمام دامنه را بررسی میکند. و هدف پیج آتوریتی بررسی یک صفحه واحد است.