خطوط با پیش شماره 9 چه تلفن‌هایی هستند؟

خطوط با پیش شماره 9 چه تلفن‌هایی هستند؟

در این مقاله قصد داریم، به موضوع خطوط با پیش شماره 9 چه تلفن‌هایی هستند؟ بپردازیم. پس همراه با وبوآپ بمانید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید. ☎


در ابتدا سازمان تنظیم ارتباطات رادیویی کشور به عنوان قانون گذاری و نظارت در حوزه ارتباطات ثابت و موبایل به هر اپراتور متقاضی سرشماره ای اختصاص داد. شاتل به عنوان اولین اپراتور مالک سرشماره 9100 شد.

خطوط هوشمند IN

اپراتورهای FCP سرشماره 9 برای موارد خاصی مانند؛ خطوط هوشمند IN بکار میرفت. خطوط هوشمند IN به این منظور طراحی شده اند. که در ازای تماس با این شماره ها و دریافت خدمات تلفنی، هزینه ای مازاد بر هزینه مکالمه محاسبه و بر قبض تلفن اعمال می گردید. عدد حاصل شده با درصدی مشخص بین شرکت مخابرات و ارائه دهنده خدمات تلفنی تقسیم می‌شد. این خطوط بصورت یازده رقمی و با سرشماره 909907 شروع می شوند. و قابل شماره گیری فقط از طریق تلفن ثابت مخابرات هستند.

تلفن های عمومی با پیش شماره 9

تلفن های عمومی غالبا در گذشته مورد استفاده بودند. و پس از ورود تلفن های همراه استفاده از آنها به شدت کاهش یافت. امروزه در سراسر کشور تعداد بسیار محدودی از آنها هنوز فعال هستند.

خطوط با پیش شماره 9 چه تلفن‌هایی هستند؟

خطوط Toll Free با پیش شماره 9

هدف از ایجاد خطوط Toll Free رایگان شدن مکالمه برای تماس گیرنده است. تا بتواند بدون اینکه دغدغه ای بابت پرداخت هزینه داشته باشد. با مخاطب خود تماس بگیرد. این روش باعث میشود مشتریان بابت اعلام و پیگیری مشکلات احتمالی شامل پشتیبانی متحمل هزینه تماس نشوند. و شرکت ها هم در زمینه خدمات مشتریان و جلب رضایت مشتریان گام بردارند.

خطوط SIP Trunk با پیش شماره 9

امروزه یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین خطوط با سرشماره 9 خطوط SIP هستند. خرید سیپ ترانک کاربردی همانند؛ خطوط تلفن ثابت شهری دارد. این خطوط از فناوری تماس بر بستر شبکه اینترنت یا IP استفاده میکنند. به خطوط SIP شماره تلفن اینترنتی نیز گفته می شود. شماره های اینترنتی با خطوط تلفنی که قبل تر توضیح داده شد. تفاوت فراوانی دارند.

این خطوط بر بستر IP فعالیت میکنند. و بنابراین برای داشتن آنها نیاز به کشیده شدن زوج سیم مسی تا محل مورد نظر نخواهد بود. به همین دلیل نیز این خطوط وابستگی جغرافیایی نداشته و با داشتن IP در هر نقطه قابل دسترس هستند. لذا بر اثر جابجایی دفتر کاری احتمال از دست رفتن خط وجود ندارد.

پیش شماره 094 چیست؟

بد نیست بدانید کد 094 متعلق به خطوط کشوری اپراتورهای تلفن ثابت می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا