تفاوت ISDN با سرویس VoIP

تفاوت ISDN با سرویس VoIP

این مقاله در خصوص؛ تفاوت ISDN با سرویس VoIP میباشد. برای اطلاعات بیشتر با وبوآپ همراه باشید.

“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.🌐📞


درباره ISDNتفاوت ISDN با سرویس VoIP

Integrated Services Digital Network شبکه دیجیتالی خدمات یکپارچه (ISDN)، یک سیستم شبکه تلفن بوده. که هم دیتا و هم صدا را از طریق یک خط دیجیتال منتقل می‌کند.

در امروزه؛ اتصال‌های پهنای باند اینترنت مثل؛DSL ، WAN و مودم‌های کابلی جایگزین ISDN شده. و در صورت خرابی خطوط اصلی، به عنوان پشتیبان استفاده می‌شود. ISDN از طریق یک خط سنتی POTS متصل می‌شود. که می‌تواند همزمان به هر دو شماره تلفن دسترسی پیدا کند.

⭐برای کد تخفیف اسکای روم به این صفحه مراجعه کنید.⭐

تفاوت بین ISDN و DSL در چیست؟

واضح ترین تفاوت این است که،DSL داده‌ها را بسیار سریع‌تر از یک خط ISDN انتقال می‌دهد. ISDN سرویس Dial-up بوده. که از یک خط واحد عبور می‌کند. اتصالات DSL نیازی به شماره‌گیری ندارند. و “اتصالات همیشه روشن” نامیده می‌شوند. اما؛ DSL دیتاهای خود را با سرعت حداکثر ۱۰۰ مگابیت در ثانیه می‌فرستد. در حالی‌که ISDN بیش از ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه است.

انواع ISDN

دو نوع شبکه وجود دارد. BRI (Basic Rate Interface) و PRI (Primary Rate Interface). و تفاوت عمده بین BRI و PRI سطح خدمات و قابلیت اطمینان است.در BRI سطح پایین خدمات میباشد. و فقط نیازهای اساسی را با هزینه کمتری تأمین می‌کند. اما درPRI، چون سرویس اصلی بوده. و اتصال بهتر، سرویس قابل اطمینان‌ تر و سرعت بیشتر را فراهم می‌کند.

تفاوت ISDN با سرویس VoIP

مزیت Integrated Services Digital Network

در ابتدا به عنوان جایگزینی برای اتصال Dial-up استفاده میشد. که سرعت اینترنت بالاتری را فراهم میکرد. برای دسترسی به اینترنت با ISDN، کاربران باید از طریق یک مودم دیجیتال متصل شوند. همچنان از ISDN برای دسترسی به اینترنت در مناطقی که اینترنت باند پهن در دسترس نیست استفاده می‌کنند. پهنای باند ISDN دیتاها را از طریق کابل فیبر نوری منتقل می‌کند. و در جهت بهبود خدمات صوتی تلاش می‌کند.

سرویس VoIP، سیستم جایگزین ISDN!تفاوت ISDN با سرویس VoIP

VoIPسیگنال‌های صوتی را گرفته. و آن‌ها را به دیتاهای دیجیتالی تبدیل می‌کند. این داده‌ها می‌توانند از طریق اینترنت از نقطه‌ای به نقطه دیگر ارسال شوند. VoIP جایگزین خطوط سنتی تلفن است. و به کاربران اجازه داده تا بدون نیاز به خط تلفن فیزیکی از طریق اینترنت تماس تلفنی برقرار کنند.

مقایسه دو سرویس ISDN و VoIP

تفاوت ISDN با سرویس VoIP

۱. قابل اطمینان:

VoIP در مقایسه با سرویس ISDN قابلیت اطمینان بالاتری دارد. در کمتر از چند ثانیه قابل تنظیم است. امکان از دست دادن تماس‌ها بسیار کم بوده.

۲. نصب آسان: 

سرویس ISDN برای نصب به مدارهای فیزیکی و خارجی نیاز دارد. در حالی که؛ سرویس VoIP بدون نیاز به منابع خارجی،‌به آسانی بر روی اینترنت موجود قابل نصب است.

۳. مقیاس‌پذیری:

 سرویس VoIP بسیار مقیاس‌پذیر بوده. و تغییرات بدون محدودیت جغرافیایی، بلافاصله اعمال می‌شود. اما تغییرات سرویس ISDN وابسته به منطقه جغرافیایی بوده.

۴. هزینه ها:

 هزینه تماس سرویس VoIP تا ۶۰٪ کمتر از تعرفه روش‌های سنتی است. در حالیکه هزینه ISDN بسیار بالا است.

۵. قابلیت آپدیت:

‌‌از آنجایی که سرویس VoIP مبتنی بر ابر است. پس آپدیت آن بسیار راحت میباشد. و می‌توانید در هر زمان آن را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا