تفاوت شبکه PSTN با VoIP در چیست؟

تفاوت شبکه PSTN با VoIP در چیست؟

این مقاله؛ در خصوص تفاوت شبکه PSTN با VoIP در چیست؟ بوده. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن ثابت آسیاتک ” استفاده کنید.


PSTN مخفف عبارت Public Switched Telephone Network میباشد. که به قدیمی‌ ترین راهکار ارتباطی اشاره میکند. از این راه ارتباطی با نام “خدمات تلفنی ساده قدیمی” یا POTS هم یاد می‌شود.

✅برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

شبکه PSTN چیست؟

مجموعه‌ای از شبکه‌ های جهانی برای ارتباط تلفنی بوده. که زیرساخت‌ هایی را برای ارتباطات عمومی فراهم می‌کند. و از کابل‌های فیبر نوری، خطوط تلفن، ماهواره‌های ارتباطی، انتقال cellular و حتی کابل‌ های زیر دریا تشکیل شده است.

امروزه؛ PSTN همچنان به عنوان راه‌حل اصلی برای ارتباطات صوتی در سراسر جهان وجود دارد. حتی امکان اتصال برنامه‌های دیجیتالی به شبکه‌های PSTN نیز ممکن است. مثالا، کاربران Skype for Business می‌توانند، با استفاده از افزونه Microsoft، هم بر تماس بین کامپیوترها، و هم با تلفن‌های ثابت و تلفن همراه نیز تماس بگیرند. در مقابل، راهکار اتصال ابری وجود دارد. که به مشاغل اجازع می‌دهد. تا با استفاده از نرم‌افزار تماس‌های سازمانی خود را بر بستر اینترنت برقرار کنند.

تفاوت شبکه PSTN با VoIP در چیست؟

آیا تلفن ثابت دیگر کارایی ندارد؟

PSTN یک شبکه فیزیکی در سراسر جهان میباشد. ولی با توجه به استانداردهای مدرن و پیشرفت تکنولوژی در امروزه، حذف شدن این سیستم دور از انتظار نیست! افراد و مشاغل بیشتری در حال ارتقای سیستم PSTN آنالوگ به سیستم دیجیتال میباشند. خطوط تلفن ثابت با سیم‌کشی مسی و نیازهای گسترده زیرساختی در حال منسوخ شدن هستند. و سیستم VoIP، که برای استفاده عمومی در دهه ۱۹۹۰ ساخته شد. کم کم جایگزین POTS در سراسر جهان می‌شود.

تفاوت شبکه PSTN با VoIP در چیست؟

مقایسه سیستم VoIP با شبکه PSTN

تفاوت شبکه PSTN با VoIP در چیست؟

با گسترش فناوری وایرلس، و پذیرش سیستم VoIP نیز در بین مشاغل و سازمان‌ ها گسترش یافته است. با استفاده از سرویس اینترنتی پایدار و پرسرعت در اکثر مناطق، شبکه‌های PSTN در حال منسوخ شدن میباشند. برای مناطق روستایی که به نسل قدیمی اینترنت مانند ۳G نیز مجهز نشده‌اند. استفاده از شبکه POTS ضروری است.

سیستم تلفن VoIP مبتنی بر فناوری SIP Trunk به زیرساخت، تجهیزات و سرورهای گران احتیاج دارد. که ممکن بوده. برای بسیاری از افراد و سازمان‌ ها مقرون بصرفه نباشد.

سیستم VoIP نیاز به اینترنت دارد. در صورت قطع برق یا اینترنت، دسترسی به تلفن نیز امکان‌پذیر نخواهد بود! اما سیستم سنتی PSTN به برق احتیاج دارد. و دسترسی به تلفن با بروز مشکل در شبکه تلفن و کابل‌ تلفن قطع خواهد شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا