تفاوت سرویس VoIP و ISDN

تفاوت سرویس VoIP و ISDN

در این مقاله قصد داریم، به موضوع تفاوت سرویس VoIP و ISDN بپردازیم. پس همراه با وبوآپ بمانید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید. ☎


ISDN یا همان ادغام شبکه دیجیتالی، مانند سرویس VoIP، یک شبکه تلفن میباشد. که صدا و داده ها را از طریق یک خط دیجیتال انتقال میدهد. سرعت و اتصالات با کیفیت باعث میشود. تا انتقال داده با اطمینان بیشتری حرکت کند.

عملکرد ISDN چگونه میباشد؟

با به وجود آمدن سیستم Integrated services Digital network دیگر شبکه های تلفنی آنالوگ که بطور مدام از کار می افتادند. کنار گذاشته شدند. و این سیستم شروع به تغییر به یک سیستم دیجیتال مبنی بر بسته داده سوئیچینگ کرد. در حال حاضر اتصال های پهنای باند اینترنت مانند؛ DSL ،W AN و مودم های کابلی جایگزین ISDL شده است.

تفاوت سرویس VoIP و ISDN

بررسی تفاوت DSL و ISDN:

DSL با عنوان با عنوان اتصالات همیشه روشن نامیده می شود. و نیازی به شماره دیگری ندارد. در آن سو ISDN به عنوان یک سرویس Dial-up از یک خط واحد عبور می کند. ISDN بسته های خود را با سرعت بیش از 128 کیلوبیت بر ثانیه می فرستد. در حالی که DSL بسته های خود را با حداکثر 100 مگابایت در ثانیه است.

انواع ISDN:

BRI و PRI مخفف کلمات Basic Rate Interface و Primary Rate Interface دو نوع شبکه موجود هستند  PRI دارای ویژگی سرویس قابل اطمینان، سرعت بیشتر و اتصال بهتر است. از همه مهم تر؛ سرویس اصلی میباشد. در حالی که BRI درای سطح پایین خدمات و در مقابل تنها نیازمندی های اساسی را با هزینه کمتری تامین می کند. یکی دیگر از تفاوت های این دو تعداد کانال هایی است. که می توانند برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند.

فواید سرویس ISDN یا Integrated Services Digital Network چیست؟

برای بالا بردن سرعت اینترنت ابتدا جایگزینی برای اتصال با عنوان Dial-up استفاده شد. که برای استفاده از اینترنت ISDN کاربران باید با استفاده از یک مودم دیجیتال، به آن متصل شوند. یکی دیگر از فواید استفاده از این سیستم، دسترسی به اینترنت در مناطقی است. که پهنای باند کمتری دارد.  پهنای باند ISDN از طریق کابل فیبر نوری منتقل می شود. تا بتواند خدمات صوتی بهتری در اختیار تمام مناطق باشد.

چرا کاربران سرویس ISDN را انتخاب می کنند؟

سرعت راه اندازی آن نسبت به مودم های دیگر برای فعال کردن، بالاتر است. انتقال داده ها با سرعت بالاتری اعمال می شود. سازگاری با سیستم VoIP با هزینه کمتر همچنین می توان، سیستم تلفنی محل کار خود را ارتقا داد.

سرویس VOIP، سیستم جایگزین ISDN:

پروتکل صوتی از طریق اینترنت یا همان سرویس VoIP سیگنال های صوتی را دریافت می کند. و آنها را تبدیل به داده های دیجیتال می کند. در حقیقت سیستم VoIP جایگزین خط های سنتی تلفن است. و این امکان را به کاربران می دهند. تا از طریق اینترنت، تماس تلفنی برقرار کند.

مقایسه اساسی بین ISDN و سرویس VoIP:

هزینه ISDN نسبت به سیستم VoIP بسیار بالاتر است. در حالی که هزینه تماس سرویس VoIP تا 60% حتی کمتر از تعرفه روش های سنتی است. سیستم VoIP نسبت به سرویس ISDN قابلیت اطمینان بالاتری دارد. که در کمتر از چند ثانیه قابل تنظیم است. و حتی می تواند، به عنوان یک راهکار ارتباط اصلی استفاده شود. سرویس VoIP بدون نیاز به منابع خارجی، به آسانی روی اینترنت در دسترس قابلیت نصب را دارد اما سرویس ISDN برای نصب شدن نیاز به مدارهای خارجی و فیزیکی دارد.

تغییرات در سرویسISDN وابسته به منطقه جغرافیایی آن بوده است. و حتی ممکن است. چند هفته ای طول بکشد. در حالی که سرویس VoIP، مقیاس پذیر است. و تغییرات بدون محدودیت جغرافیایی بلافاصله اعمال می شود. بروزرسانی سرویس VOIP چون مبتنی برابر است. قابلیت بروزرسانی آن بسیار آسان اعمال می شود. و در هر زمان متناسب با نیاز خود می تواند تغییراتی روی آن اعمال شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا