تاثیر AMP بر سئو چگونه است؟

تاثیر AMP بر سئو چگونه است؟

AMP کوتاه شده، عبارت Accelerated Mobile Page است. و به معنی صفحه شتابنده موبایل میباشد. اما درواقع؛ AMP پروژه تحت نظارت گوگل بوده. و یک استاندارد کد نویسی برای وب سایت ها محسوب می شود.

درباره AMP بدانید!

صفحه شتابنده موبایل است. اما کارایی های دیگرهم دارد. همانند؛ استاندارد کد نویسی برای وب سایت ها. بطورکلی؛ خلاصه ای از html میباشد. هدف آن هم افزایش سرعت ارائه محتوا با استفاده از کدهایی استفاده مثل؛ AMP HTML در صفحه ابزارهای کوچک ازجمله، صفحه موبایل است. از این تکنولوژی برای تولید سریع مقالات فیسبوک استفاده بسیاری می شود. AMP از Open Source استفاده می کند. گوگل با استفاده از این سرویس بدون این که مخاطبان را مجبور کند. که همه محتواها را ببیند، با سرعت بالایی محتوای موردنظر را به نمایش میگذارد. صفحاتی که از AMP برای موبایل استفاده می کنند، رتبه آن ها در مقایسه با سایر سایت ها بالاتر خواهد بود. مهم ترین مزایای استفاده از amp شامل:

  1. تاثیر بالا بر بهبود سئو
  2. امکان نمایش سایت در Carousel گوگل
  3. افزایش نرخ تبدیل
  4. ارائه تجربه کاربری بهتر

کاربرد عمده آن در صفحات موبایل میباشد. و دلیل اصلی افزایش سرعت بارگذاری محتوا این بوده. که این نسخه روی سرور GS Tatic کش می شود. و برای هر بار گذاری لازم نیست. که گوگل به سرور اصلی سایت مراجعه کند. مهم ترین کاربرد AMP، برای تولید کنندگان محتوایی است. که از مدیریت سیستم محتوای وردپرس (CMS) استفاده می کنند. در وردپرس پلاگینی به اسم amp وجود دارد. که با استفاده از این پلاگین می توانید محتوا را بر اساس این تکنولوژی تولید کنید.

تاثیر AMP بر سئو چگونه است؟

محدودیت های تکنولوژی AMP

کدهای تکنولوژی amp HTML با وجود سرعت بسیار بالا، دارای محدودیت هایی است. مثلا؛ کدهای جاوا اسکریپت نمی توانند از آن استفاده کنند. و تصاویر زمانی بارگذاری می شوند. که روی آن ها پیمایش کامل شود. و برای ادامه کار حتما به نسخه ساده CSS احتیاج است. این تکنولوژی هر چیزی را که باعث کاهش سرعت و کند شدن وب سایت باشد. را حذف می کند. مثل؛ افزونه های مختلف که بر سیستم مدیریت محتوا نصب می شود، صفحات چندگانه در کنار جاوا اسکریپت، تصاویر با حجم بالا، و سایر اسکریپت هایی که باعث کاهش سرعت بارگذاری تصاویر می شود.

اضافه کردن AMP در سایت

روش های متفاوتی برای اضافه کردن این تکنولوژی بر سایت با توجه به تنوع در سیستم مدیریت محتوا وجود دارد. که به تعدادی از آن ها میپردازیم.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید.

1-در وردپرس

ازآنجایی که CRM با تیم مدیریت AMP قرار دارد. اضافه کردن این تکنولوژی در سایت های وردپرس آسان است. سه مورد از روش های نصب آن در وردپرس به گونه موارد زیر میباشد.

  • افزونه رسمی AMP
  • Yoast Glue SEO
  • اکستنشن accelerated mobile pages
2-AMP در دروپال

برای نصب آن باید وارد قسمت داشبورد دروپال شوید. سپس توسط گزینه install new module افزونه را نصب کنید.

تاثیر AMP بر سئو چگونه است؟

3-در جوملا

می توانید از طریق سایت رسمی جوملا اقدام به نصب  افزونه کنید. پس از نصب افزونه از طریق سایت، از طریق کنترل پنل آن را فعال کنید. افزونه های جوملا در قسمت extension manager از منوی extension قرار دارد.

بعداز  این که اقدام به نصب افزونه amp کردید. باید صفحات وب سایت را برای پیدا کردن خطاهای احتمالی ارزیابی کنید. از افزونه کروم با نام AMP Validator استفاده کنید. بعداز نصب افزونه، آیکنی در قسمت افزونه های کروم نمایش داده می شود. برای چک کردن خطاها نیز از طریق HTML در این تکنولوژی صفحه ایرادی نداشته باشد، آیکن افزونه سبز رنگ خواهد بود.

✅برای “  کد تخفیف اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا