انواع فناوری VoIP و مزیت آن ها

انواع فناوری VoIP و مزیت آن ها

این مقاله؛ در خصوص انواع فناوری VoIP و مزیت آن ها بوده. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن آسیاتک ” استفاده کنید.


فناوری VoIP و ویژگی های آنانواع فناوری VoIP و مزیت آن ها

این روزها؛ مشاغل زیادی از فناوری VoIP بهره می برند. انواع و اقسام مختلف از این سیستم جایگزین تلفن‌ های سنتی شده است. این سیستم با ارسال بسته‌ هایی بر بستر اینترنت، ارتباطات صوتی برقرار می‌کند. تماس‌ های تلفنی، با ارسال کردن سیگنال صوتی دیجیتالی از طریق اینترنت انجام میگیرد. انواع فناوری VoIP چهار نوع مختلف بوده. که هریک ویژگی‌های خاصی را دارا هستند. در ادامه به آن ها می پردازیم.

✅برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

1/ دسترسی یکپارچه یا Integrated Access

VoIP با فناوری دسترسی یکپارچه بیشتر همانند؛ خطوط تلفن سنتی عمل کرده. با استفاده از این فناوری دسترسی یکپارچه، مشاغل می‌توانند نرم‌افزار VoIP و سیستم‌های تلفن قدیمی و سنتی خود را با هم یکی کنند. این کار به شما این امکان را می‌دهد. تا علاوه بر دسترسی به ویژگی‌ های پیشرفته VoIP، تجهیزات قدیمی خود را نیز؛ حفظ کنید.

انواع فناوری VoIP و مزیت آن ها

2/ SIP Trunk

انواع فناوری VoIP و مزیت آن ها

پروتکل SIP، اطلاعات صوتی و تصویری را از طریق شبکه انتقال می‌دهد. و به کاربران VoIP اجازه داده، تا از خطوط مشترک استفاده کنند. و انعطاف‌پذیری ارتباطات خود را افزایش دهند. فناوری SIP Trunk بسیار انعطاف‌پذیر است. و با فناوری ابری به خوبی کار میکند. و به آسانی با سیستم‌های PBX ادغام می‌شوند. همچنین می‌توانند منجر به صرفه‌ جویی چشمگیری در هزینه ها شوند.

3/ Hosted IP PBX

این فناوری VoIP برپایه فناوری ابر بوده است. هزینه سرویس تلفن سازمان را کاهش داده. و مزایای بسیاری را در مقایسه با تلفن‌های سنتی در اختیار مشترک قرار می‌دهد. مشاغل از طریق شبکه IP خود به یک شبکه PBX مبتنی بر ابر میزبان متصل می‌شود. و به دلیل ابری بودن، کلیه مسئولیت سخت‌افزار، نرم‌افزار، تعمیر و نگهداری، امنیت و بروزرسانی‌ها به عهده ارائه دهنده سرویس Hosted PBX است. همچنین دارای ویژگی‌هایی ازجمله؛ موسیقی انتظار، صف تماس، تلفن گویا (IVR)، فکس آنلاین، چت سازمانی میباشد.

انواع فناوری VoIP و مزیت آن ها

4/ IP PBX مدیریت شده

مشابه راه‌حل Hosted IP PBX بوده. با این راهکار ارتباطی یکپارچه، مراقبت از نیازهای مدیریتی سیستم ارتباطی سازمان به شخص سومی سپرده می‌شود. اما به جای اینکه سخت‌افزار تلفن خارج از سازمان باشد، تجهیزات در درون سازمان نگهداری می‌شوند. شرکت ارائه‌دهنده PBX مدیریت شده معمولاً براساس تعداد خطوط تلفنی هزینه‌ای دریافت کرده. و تجهیزات لازم را نصب می‌کند. پیکربندی، به روزرسانی و ارتقا فناوری نیز به عهده ارائه‌دهنده سرویس خواهد بود.

انواع فناوری VoIP و مزیت آن ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا