انواع تلفن‌ های VoIP و دستگاه‌ های آن

انواع تلفن‌ های VoIP و دستگاه‌ های آن

این مقاله در خصوص؛ عدم استفاده از شماره تلفن شخصی برای کسب و کار خود میباشد. برای اطلاعات بیشتر با وبوآپ همراه باشید.

“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.🌐📞


انواع تلفن‌ های VoIP دستگاه‌هایی میباشند. که با استفاده از LAN (شبکه محلی) یا اینترنت به سیستم تلفن IP و سرور متصل می‌شوند. درواقع تلفن VoIP دستگاهی بوده. که برای ارائه خدمات تلفنی بجای سیم مسی، از اینترنت استفاده می‌کند. VoIP صدای استاندارد تلفن را به سیگنال دیجیتالی تبدیل می‌کند. که می‌تواند از طریق اینترنت منتقل شود. VoIP به کاربران اجازه داده. تا با استفاده از VoIP  با هر تلفن نرم‌افزاری، دستگاه همراه یا تلفن ثابت تماس تلفنی برقرار کنند.

انواع تلفن‌ های VoIP

برای برقراری تماس VoIP با SIP، باید تلفن‌های SIP داشته باشید. تلفن VoIP که به آن تلفن SIP یا تلفن نرم هم گفته می‌شود. به کاربران این امکان را  داده. تا با هر تلفن نرم‌افزاری، تلفن همراه یا خط سنتی با استفاده از صدا از طریقIP تماس بگیرند. اکثر تلفن های IP، سخت‌افزاری یا تلفن‌های نرم‌افزاری از SIP استفاده می‌کنند.

انواع تلفن‌ های VoIP و دستگاه‌ های آن

تلفن‌ های سخت‌افزاری SIP

تلفن برپایه سخت‌افزار SIP مثل؛ یک تلفن معمولی بنظر می آید. و بجای خدمات تلفن سنتی PSTN با برقراری تماس از طریق اتصال به اینترنت خدمات را ارائه می‌دهد. یعنی مستقیماً به شبکه LAN متصل می‌شود. این تلفن‌ها دارای یک مینی هاب میباشند. که باعث اتصال شبکه به رایانه شده.

از ویژگی‌های تلفن‌ های سخت‌ افزاری ویپ می‌توان به: نمایش شماره تماس‌گیرنده، کنفرانس تماس، انتقال تماس و توقف تماس اشاره کرد. همه تلفن‌های سخت‌افزاری ویپ یکسان نمیی باشند. آن‌ها به دسته‌های پایه، متوسط و پیشرفته طبقه‌بندی می‌شوند. و تلفن‌های رومیزی، ویدئویی و کنفرانسی در این دسته قرار دارند.

تلفن‌ های USB VOIP

تلفن USB یک وسیله جانبی رایانه میباشند. که شبیه تلفن بوده. و به درگاه USB رایانه متصل می‌شود. و به‌عنوان دستگاه صوتی تشخیص می‌دهد.

تلفن‌ های SIP برپایه نرم‌ افزار

نرم‌افزارهایی هستند. که در رایانه، تلفن هوشمند، تبلت و … استفاده می‌شوند. و مثل؛ یک تلفن IP معمولی رفتار می‌کنند. و این امکان را داده. از لب‌تاپ، رایانه و یا تلفن هوشمند خود مکالمات تلفنی را از طریق اینترنت داشته باشید. و عملکردهای تلفنی همانند؛ برقراری و دریافت تماس و همچنین برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌ تر مانند کنفرانس ویدیویی، پیام‌رسانی فوری و موارد دیگر را ارائه می‌دهند.

بیشتر راه‌حل‌های ارتباطی تجاری شامل برنامه‌های تلفن‌های نرم‌افزاری هستند. که آن‌ها را به یک‌راه حل مقرون‌به‌صرفه برای مشاغل کوچک تبدیل کرده. تمام آنچه برای تلفن نرم‌افزاری لازم است، بلندگوهای داخلی یا میکروفون دستگاه یا هدست است. با استفاده از این نرم‌افزارها، کارمندان می‌توانند از طریق یک برنامه در تلفن همراه خود تماس و پیام کوتاه ارسال و دریافت کنند.

استفاده از تلفن آنالوگ از طریق آداپتور ATA

آداپتور ATA این امکان را  میدهد. تا شبکه اترنت را به آداپتور متصل کرده. و بعد تلفن را به آداپتور متصل کنید. و یک یا چند تلفن سنتی می‌توانند با استفاده از کابل‌های تلفن عادی مستقیماً به ATA متصل شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا