الگوریتم رنک برین (Rank brain) چیست؟

الگوریتم رنک برین (Rank brain) چیست؟

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌼 همراه شما هستیم، با آموزش و پاسخ به سوالات؛ الگوریتم رنک برین (Rank brain) چیست؟

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


الگوریتم رنک برین (Rank brain) چیست؟الگوریتم رنک برین (Rank brain) گوگل چگونه کار می‌کند؟

گوگل تا همین چند سال قبل یک مشکل اساسی داشت. هر روز مردم عبارت‌هایی را در گوگل سرچ می‌کردند، که قبل از آن کسی سرچ نکرده بود، به همین دلیل اکثر اوقات، این جستجو‌ها به صفحه‌ای بدون نتیجه مثل تصویر زیر می‌رسید.

الگوریتم رنک برین (Rank brain) چیست؟

این مشکل به‌خاطر ضعف الگوریتم‌های جستجوی گوگل پیش می‌آمد. وقتی کاربران عبارت‌های جدیدی جستجو می‌کردند. اگر صفحاتی با این کلمات کلیدی پیدا نمی‌شد، گوگل، یا نتیجه‌ای نمایش نمی‌داد. یا نتایج خیلی نامربوط بودند. همین حالا هم اگر نتیجه‌ای پیدا نشود، گوگل از کاربر می‌خواهد عبارت جستجو شده را با راهکارهای زیر تغییر دهد:

  • جستجوی عبارت کلی‌تر
  • دقت در املای کلمات
  • جستجوی عبارت دیگر

بعد از بررسی این ضعف‌ها، مهندسان گوگل متوجه شدند، بسیاری از عبارت‌های جدیدی که جستجو می‌شوند. در واقع از نظر مفهوم جدید نیستند. فقط کلمات یا جمله‌بندی متفاوتی دارند. آن‌ها فهمیده بودند که دوای دردشان دست هوش مصنوعی است. اما برای ساده‌تر کردن راه‌حل، اول آن را به سه مسئله کوچک‌تر تقسیم کردند.

  1. درک مفاهیم پشت جملات و کلمات صفحات وب (ارتباط دادن مفاهیم به محتوا)
  2. درک منظور کاربر از عبارت جستجو شده (درک عبارت‌های مترادف، معادل و نامفهوم)
  3. رتبه‌بندی نتایج بر اساس وضعیت فعلی (تغییر مفاهیم نسبت به زمان و مکان)

با توجه به اطلاعات منتشرشده در این سه مسئله حالا گوگل با الگوریتم رنک برین و سیستم تطبیق عصبی (Neural Matching) بهترین نتایج را به کاربر نشان می‌هد.

الگوریتم رنک برین (Rank brain) چیست؟

 


آیا رنک برین بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار است؟الگوریتم رنک برین (Rank brain) چیست؟

بله هست! نه تنها رنک برین بلکه الگوریتم‌های دیگری مانند؛ پنگوئن، پاندا، کبوتر هم بخشی از الگوریتم مرغ مگس‌خوار هستند. در واقع مرغ مگس خوار، یک الگوریتم کلی جستجوست که شامل چندین بخش است. هر کدام از این بخش‌ها یک معیار را بررسی می‌کنند. تا در مجموع بهترین نتیجه را به کاربر نمایش دهند. رنک برین جستجوها را از نظر مفهوم و تطابق معنایی را بررسی می‌کند.


تطبیق عصبی چیست؟ و چه تفاوتی با رنک برین دارد؟

الگوریتم رنک برین (Rank brain) چیست؟

انتشار خبر استفاده گوگل از تطبیق عصبی (Neural matching) باعث شد، شایعات زیادی درباره آن ایجاد شود. حتی خبرهایی منتشر شد؛ که Neural matching یک الگوریتم جدید یا به‌روزرسانی هسته است. که هر دو خبرهایی اشتباه بودند. تطبیق عصبی، نه یک الگوریتم جدید بود. و نه یک روش جدیدی برای رتبه‌بندی نتایج جستجو، بلکه روشی است. برای شناخت الگوها در یادگیری ماشین و کمک می‌کند. تا ارتباط بین مفاهیم و کلمات را درک شود. ممکن است. کمی گیج شده باشید.


برای بهبود رتبه از نظر رنک برین چه کارهایی باید کرد؟

هر بار که گوگل با به کار بردن هوش مصنوعی آپدیتی ارائه می‌کند، بسیاری از فعالان دیجیتال مارکتینگ مدعی می‌شوند؛ سئو در حال مرگ است. این ادعا بعد از به‌روزرسانی الگوریتم رنک برین هم مطرح شد. اگر کمی منصفانه به روند تغییرات سئو در سال‌های گذشته توجه کنیم؛ می‌بینیم که سئو از تکنیک‌های کلاه سیاه فاصله گرفت و بیشتر به سمت محتوای با ارزش رفت. در حال حاضر هم صدها نکته و روش برای سئو وجود دارد. که به این زودی‌های از بین نخواهند رفت.

در ادامه به ۴ کاری که برای بهبود سئو سایت از نظر الگوریتم رنک برین قابل‌اجرا هستند، اشاره می‌کنیم.

۱. تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید.الگوریتم رنک برین (Rank brain) چیست؟

بخش مهمی از رنک برین درباره درک مفهوم عبارت‌هایی است. که توسط کاربران جستجو می‌شود. پس باید محتوایی که می‌نویسیم برای عبارت‌هایی متنوع آماده شده باشد. چیزی که می‌تواند کمک بزرگی در این قسمت به ما بکند، تحقیق کلمات کلیدی است.

تحقیق کلیدواژه در دو مرحله اهمیت دارد:

  •  تحقیق کلیدواژه‌‌‌های کلی برای تدوین استراتژی.
  • تحقیق کلیدواژه‌ها برای هر محتوا.

در هر دو مرحله باید لیستی از کلمات کلیدی که بیشتر از همه سرچ می‌شوند. را جمع‌آوری و دسته‌بندی کرد. با داشتن کلید‌واژه‌ها، درجه‌بندی و مشخص کردن ارتباطشان، می‌توانید عبارت‌های کاربرپسند‌تر و در وهله دوم گوگل‌پسندتری بنویسید.

۲. به زبان مردم بنویسید.الگوریتم رنک برین (Rank brain) چیست؟

برای نوشتن به زبان مردم باید این چند نکته را رعایت کنید:

  • از کلماتی استفاده کنید که اکثر مردم استفاده می‌‌کنند.
  • جملات را تا جایی که درک آن سخت نشود، کوتاه کنید.
  • ساده بنویسید.

کاربران در اینترنت_به‌جز مواردی که به دنبال محتوای تخصصی هستند_ از ساده‌ترین کلمات و جملات استفاده می‌کنند. پس شما هم محتوای خود را برای کاربری آماده کنید. که به دنبال پیچیدگی‌‌های الکی و فارسی سخت نیست.

۳. محتوایی جامع و با تنوع کلیدواژه منتشر کنید.الگوریتم رنک برین (Rank brain) چیست؟

در بسیاری از موضوعات می‌توان محتوای جامعی منتشر کرد، که نیاز خیلی از کاربران با اهداف مختلف را برطرف کند. برای مثال همین مقاله را می‌توانستیم به ۴ مقاله با عناوین زیر تقسیم کنیم:

  • آشنایی با الگوریتم رنک برین
  • یادگیری ماشین چیست؟
  • تأثیر تطبیق عصبی در سئو
  • راهکارهای بهبود سئو از نظر الگوریتم رنک برین

اما سعی کردیم یک مقاله جامع با عنوان «الگوریتم رنک برین» بنویسیم. و هر جا نیاز بود، موضوعات فرعی را هم توضیح دهیم. حالا امکان دارد کاربران با سرچ عبارت‌های زیر به این مقاله برسند:

  • سئو رنک برین
  • افزایش رتبه با تحقیق کلمات کلیدی
  • تطبیق عصبی چیست؟
  • الگوریتم هوش مصنوعی گوگل

نوشتن از موضوعات فرعی اما مرتبط به رنک برین، کمک می‌کند، کلید‌واژه‌های جستجو شده بیشتری را به همین محتوا ربط دهد.

۴.  ارتباط موضوعی و ساختاری محتوا را حفظ کنید.الگوریتم رنک برین (Rank brain) چیست؟

یک بحث گسترده در استراتژی محتوا «ساختار موضوعی» است. ساختار موضوعی در این‌جا یعنی ارتباط دادن محتواها از نظر موضوع و مفهوم و بعد از آن لینک‌سازی داخلی به شکل درست.

معروف‌ترین مدل ساختار موضوعی، مدل خوشه‌ای (Topic Cluster) است. در این مدل برای موضوع اصلی محتوایی جامع آماده می‌شود و همه موضوعات فرعی مرتبط، حول همین محتوای اصلی منتشر می‌شوند.


اصل «یک کلیدواژه، یک محتوا» چه می‌شود؟

در بازاریابی محتوایی و سئو اصلی وجود دارد، به نام «یک کلیدواژه، یک محتوا»؛ یعنی برای هر عبارتی که کاربران جستجو می‌‌کنند، یک محتوای منحصر به فرد منتشر کنید. تا رتبه بالایی بگیرد. خب! حالا که الگوریتم رنک برین مفاهیم را بر کلمات ترجیح می‌‌دهد، آیا هنوز هم این اصل پابرجا است؟

پاسخ این سؤال بستگی به نوع محتوا دارد. اگر محتوا‌های شما موضوعاتی هستند. که کاربران با عبارت‌های متنوع اما با یک هدف و منظور آن را جستجو می‌کنند، این اصل کمک زیادی به شما نمی‌‌کند. در این حالت رنک برین با در نظر گرفتن صدها فاکتور و سیگنال دیگر، بهترین نتیجه را به کاربر نشان می‌دهد. حتی اگر کلیدواژه جستجو شده را نداشته باشد. اما در حالتی که تنوع عبارت جستجو شده هر مفهوم زیاد نیست. و عبارت‌های جستجو شده دقیق‌تر هستند. پیروی از این اصل توصیه می‌شود.


⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا