استفاده از www یا بدون www در وردپرس

استفاده از www یا بدون www در وردپرس

امروز در این آموزش از وبوآپ تصمیم داریم به این موضوع که؛ آیا از www در وردپرس استفاده کنیم یا استفاده نکنیم؟ بپردازیم. باما همراه باشید.

⭐برای بهره مند شدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐

WWW چیست؟

www مخفف عبارت World Wide Web هست. که به معنی جهان وب، وب جهان‌ گستر، یا به طور ساده وب را شامل میشود. و یک سامانهٔ اطلاعاتی از پرونده‌ های ابرمتنی متصل‌ به‌ هم است. که از طریق شبکهٔ جهانی اینترنت قابل دسترسی هستند. از لحاظ فنی هیچ دلیلی وجود ندارد، که نام سایت حتماً با www آغاز شود.

استفاده از پیشوند www یک توافق است. که بین سازمان‌های ارائه دهنده خدمات وب انجام شده است. تا تمامی نام‌های میزبان از یک پروتکل تبعیت کنند. در مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس موزیلا با فشردن همزمان کلیدهای ctrl و Enter پیشوند “http://www.” و پسوند “com.” به انتهای URL اضافه می‌شوند.

آیاتاثیری در سئو سایت با وجود WWW دارد؟

دلیلی وجود نداره که استفاده از www یا بدونwww تاثیری مستقیم و یا حتی غیرمستقیم در سئو سایت شما داشته باشد. اما؛ تنها نکته ای که در این بین برای استفاده ازwww یا بدونwww در وردپرس وجود داره، این خواهد بود. که اگر ما تصمیم گرفتیم؛ تا از WWW استفاده کنیم. باید حتما کاری کنیم. که کاربرانی که به آدرس سایت ما بدون WWW وارد میشوند به آدرس با WWW ریدایرکت شوند. اون هم نه هر نوع ریدایرکتی بلکه ریدایرکت به صورت 301 که الزاما حتما باید در اون رعایت شده باشد.

به بیان ساده تر اگر ما وضعیت WWW رو در سایت خودمون مشخص نکرده باشیم، سایت ما با دو آدرس hostno.ir.com/blog و www.hostno.ir/blog در دسترس قرار داره. پس, در این صورت موتور جستجو مطالبی که در هر دو حالت بخواد تا ایندکس کند رو به عنوان دو سایت ممکن است؛ شناسایی کند. و همین موضوع باعث افت رتبه و امتیاز ما خواهد شد.

وارد پیشخوان وردپرس شده. و به مسیر تنظیمات> همگانی مراجعه کرده. و در دو فیلد نشانی وردپرس (URL) و نشانی سایت (URL) که مشابه تصویر زیر در اون مشاهده میکنید آدرس سایت خودتون رو مشخص کنید. که با www باشه و یا بدونwww و دقت کنید. که در هر دو فیلد این گزینه را به صورت یکسان تعیین کنید.

استفاده از www یا بدون www در وردپرس

تاثیری در سئو سایت با وجود WWW دارد؟

بعد از اینکه آدرس وردپرس خودتون را به WWW یا بدون WWW تغییر حالت دادید. تعیین کنید کاربرانی که وارد سایت شما میشوند از وضعیت فعلی به وضعیت دیگه به صورت 301 ریدایرکت شوند. یعنی؛ اینکه اگر از www در آدرس استفاده کردید. و کاربری با مراجعه به آدرس بدونwww وارد وبسایت شما شده است. به صورت خودکار و ریدایرکت 301 به همون صفحه باwww هدایت شود، این حالت برای وضعیت معکوس هم برقراره و باید در هر دو حالت تعیین کنید.

تا ریدایرکت 301 انجام بگیره، پس وارد هاست خودتون شده. و در مسیری که وردپرس را نصب کردید دنبال فایلی به نام htaccess. باشید، اگر در مسیری که در public_html یا هر پوشه دیگری قرار داره. و وردپرس رو در اون نصب کردید این فایل رو مشاهده نمیکنید. روی دکمه Settings که در بالا گوشه سمت راست File Manager ّاست. شما قرار داره کلیک کنید. و تیک مربوط به Show Hidden Files رو فعال کنید.

تا فایل های مخفی به شما نمایش داده شوند. حالا که فایل htaccess. به شما نمایش داده شد روی اون راست کلیک کرده. و گزینه Edit رو انتخاب کنید. تا اون رو ویرایش کرده. و وضعیت ریدایرکت رو بر اساس دو حالت زیر هنگام استفاده از wwwیا بدونwww در وردپرس مشخص کنید.

1- ریدایرکت در حالت بدون www به حالت با www

در این حالت تنظیمات آدرس وردپرس سایت شما به صورتwwwهستند. و ما باید کاری کنیم. تا وقتی کاربری به آدرس سایت که بدونwww هستش مراجعه کرد. به صورت خودکار به آدرس سایت با wwwدر حالت ریدایرکت 301 هدایت بشه. بنابراین؛ کد زیر را در مکان مناسبی از فایل htaccess. خود قرار دهید.

2- ریدایرکت در حالت با www به حالت بدون www

در این حالت تنظیمات آدرس وردپرس سایت شما به صورت بدونwww هستند. و در اونها ازwwwاستفاده نشده است. بنابراین؛ ما باید کاری کنیم تا وقتی کاربری به آدرس سایت که باwwwهستش مراجعه کرد. به صورت خودکار به آدرس سایت بدونwwwدر حالت ریدایرکت 301 هدایت بشه. بنابراین؛ کد زیر را در مکان مناسبی از فایل htaccess. خود قرار دهید.

به جای hostno.ir هم کافیه تا آدرس دامنه خودتون را قرار داده. و فایل مورد نظر را ذخیره کنید. تا ریدایرکت 301 برای هر دو حالت آدرس سایت با wwwو یا بدونwww انجام گیرد.

برای موتورهای جستجو هم این حالت ثابت رو مشخص کنیم. بنابراین؛ به کنسول جستجوی گوگل که در آدرس Search Console گوگل مراجعه کرده. و سپس، آدرس دامنه خودتون که در گوگل ثبت کردید رو انتخاب کنید. تا به اون هدایت شوید.

ریدایرکت در حالت با www به حالت بدون www

در این مرحله شما باید آدرسی که قصد دارید. تا در اولویت گوگل قرار بگیره. و برای نمایش URL سایت در نتایج جستجو از اون استفاده بشه رو تعیین کنید. بنابراین؛ ابتدا روی نماد چرخ دنده کلیک کنید. و سپس، از منوی باز شده گزینه Site Settings رو انتخاب کنید.

بعد از این قسمت وارد مرحله ای خواهید شد. که در اون میتونید تا اولویت بندی برای نمایش URL های سایت باwww یا بدونwww در موتور جستجوی گوگل را تعیین کنید. بنابراین؛ در بخش Preferred domain اولویت مورد نظر خودتون رو که شامل سه بخش زیر هستند مشخص کنید:

  1. نیاز به تعیین اولویت بندی ندارید.
  2. نمایش URL های سایت باWWW
  3. نمایش URL های سایت بدونWWW

حالا بعد از اینکه وضعیت مورد نظرتون را انتخاب کردید. کافیه تا روی دکمه Save که مشابه تصویر زیر سه گزینه قابل استفاده قرار داره کلیک کنید. و چند روی منتظر بمونید تا URL ّای شما اصلاح بشن. و یا اینکه اگر احیانا آدرس های ایندکس شده شما بعضا در دو حالت www و بدون www قرار دارند اصلاح شده. و همگی یکپارچه شوند.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا