آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌼 همراه شما هستیم، با آموزشی دیگر درباره؛ آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


آمیخته بازاریابی (Marketing Mix) چیست؟

آمیخته بازاریابی در واقع، هر کسب و کاری با بخش‌های مختلف آمیخته بازاریابی سر و کار دارد، بدون آنکه لزوماً این مفهوم را بشناسد؛ میباشد.

آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟


آمیخته بازاریابی 4p چگونه به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند؟

آمیخته بازاریابی چهار پی یعنی: محصول مناسب را در مکان و زمان مناسب، با یک قیمت مناسب به دست مشتری برسانیم. . برای درک بهتر این موضوع بیایید هر چهار P به‌طور جداگانه بررسی کنیم.

اولین P: محصول (Product)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

منظور از محصول، کالا یا خدماتی است. که به مشتری عرضه می‌کنیم. محصول لزوماً یک چیز قابل لمس و فیزیکی نیست.

 

 

دومین P: قیمت (Price)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

منظور از قیمت، همان هزینه‌ای است، که مشتری پرداخت می‌کند. تا از محصول (کالا یا خدمات) ما استفاده کند.خیلی از مردم فکر می‌کنند که اگر هزینه‌هایی که صرف تولید محصول شده حساب کنیم، و درصد سود مورد نظرمان را به آن اضافه کنیم، می‌شود قیمت محصول!اما اصلاً اینطور نیست! قیمت‌گذاری روی محصول یکی از چالش‌هایی است که کسب‌وکارها همیشه با آن سروکار داشته‌اند، و کارشناسان مختلف بازاریابی روش‌های مختلفی را برای آن پیشنهاد کرده‌اند. وظیفۀ ما این است که ضمن توجه به شرایط بازار، قیمت رقبا، ارزش محصول و هزینۀ تولید تا عرضۀ کالا، بهترین روش را برای قیمت‌گذاری روی محصولمان انتخاب کنیم.

سومین P: مکان محصول یا توزیع (Place)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

این‌که چه کانالی برای عرضۀ محصول (کالا یا خدمات) شما بهتر است، به نوع کسب‌وکار و بازار هدف شما بستگی دارد.

 

 

چهارمین P: ترویج (Promotion)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

در این مرحله شما باید دربارۀ محصولتان صحبت و آن را تبلیغ کنید!  ما باید سعی کنیم از طریق تبلیغات درست با مخاطبمان حرف بزنیم، محصولمان را به او نشان دهیم و او را به سمت خرید محصول هدایت کنیم.


آمیخته بازاریابی 7p درچه موردی است؟

مدل 7P علاوه‌بر 4 بخشی که در مدل آمیخته بازاریابی 4P داشتیم، از سه بخش دیگر هم صحبت می‌کند. که عبارتنداز: نیروی انسانی، فرایند و شواهد فیزیکی.

پنجمین P: نیروی انسانی (People)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

نیروی انسانی، شامل تمام کسانی است. که در فعالیت‌های مختلف کسب‌وکار شما به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم، شرکت داشته‌اند. این نیروی انسانی است. که کسب‌وکار شما را شکل می‌دهد، پس از تاثیر آن‌ها و تصویری که از شما در ذهن مخاطبان می‌سازند، نباید غافل شوید.

 

 

ششمین P: فرایند (Process)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

منظور از فرایند مسیری است. که محصولات (کالا یا خدمات) تا رسیدن به دست مشتری طی می‌کنند.  تمامی مراحل بالا، فرایند کسب‌وکار را تشکیل می‌دهند. توجه کنید که اگر هر کدام از بخش‌های این فرایند دچار مشکل شوند، کل فرایند آسیب می‌بیند. و ممکن است متوقف شود.

 

هفتمین P: شواهد فیزیکی (Physical Evidence)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

ساختمان شرکت، دکوراسیون شرکت، ظاهر پرسنل، ظاهر وب‌سایت، فونت‌هایی که در سایت استفاده می‌کنیم، و در کل محیطی که در آن فعالیت می‌کنیم، همگی به‌نوعی شواهد فیزیکی برند ما را تشکیل می‌دهند.


8p دیگر آمیخته بازاریابی عبارتند از:

در ادامه همراه باشید.

هشتمین P: بسته‌بندی (Packaging)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

جذابیت بسته بندی تاثیر زیادی در فروش محصول خواهد داشت. مثلاً؛ بسته‌بندی زیر را ببینید. خلاقیتی که در این بسته‌بندی به‌کار رفته، فروش آن را چند برابر خواهد کرد.

 

 نهمین P: امنیت (Privacy)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

حفاظت از اطلاعات شرکت و مشتری‌ها، یکی از دیگر از مواردی است، که باید به آن توجه داشته باشید. مشتری‌ها با اعتماد کردن به شما اطلاعاتشان را در اختیارتان قرار می‌دهد. و حفاظت نکردن از آن‌ها به ضرر خودتان خواهد بود.

 

دهمین P: علایق شخصی (Personal Interest)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

هرچه‌قدر که بیشتر با مشتری ارتباط برقرار کنید، بیشتر می‌توانید تبلیغات و ترویج محصولات خود را به سلیقه و علایق او نزدیک کنید.

یازدهمین P: پرداخت (Payment)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

شما می‌توانید روش‌های مختلفی برای پرداخت منظور کنید، تا هر مشتری روش دل‌خواه خود را از میان آن‌ها انتخاب کند.

 

دوازدهمین P: شبکه‌های اختصاصی (Personal Networks)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

منظور از شبکه‌های اختصاصی، همان شبکه‌های اجتماعی مخصوص کسب‌وکار شما است. فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، گوگل‌پلاس و… نمونه‌ای از شبکه‌های اجتماعی هستند. شما با این فعالیت در این شبکه‌ها با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنید، محصولاتتان را معرفی می‌کنید. تبلیغ می‌کنید. و خیلی کارهای دیگر…

 

سیزدهمین P: تفسیر عمومی (Public Commentary)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

یکی از نکات مهم در عصر کارآفرینی و تجارت آنلاین تفسیری است. که عموم مردم از ما دارند. به‌عبارت دیگر باید توجه کنید. که مردم شما را با کدام ویژگی بیشتر می‌شناسند.

 

چهاردهمین P: ایجاد اشتیاق (Passion)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

ایجاد شور و اشتیاق در مخاطب، نسبت به خرید و تجربۀ محصولات جدید کاری است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا انجام می‌دهند. این حس اگر ادامه پیدا کند، می‌تواند تعصب ایجاد کند.

 

پانزدهمین P: بررسی و آنالیز (Probe)آمیخته بازاریابی یا همان Marketing Mix چیست؟

آنالیز مرحله به مرحله را جدی بگیرید. با بررسی مداوم روند انجام کار، نقاط ضعف و نقاط قوت خود را پیدا می‌کنید. و می‌توانید آن‌ها را بهبود ببخشید.


آمیخته بازاریابی 4c چیست؟

در 4c بازاریابی، بر خلاف گذشته که تمرکز روی محصول و بازاریابی محصول بود، توجه اصلی روی مشتری و خواسته‌های او متمرکز شده است. به عبارت دیگر، اینجا شما بیشتر به علایق مشتری توجه دارید، تا علایق خودتان و شرکتتان.

اجزای تشکیل‌دهندۀ 4C:

اولین C: مصرف‌کننده (Consumer)

یعنی؛ شما باید مشتری‌تان را بشناسید و بر اساس نیازها و تمایلات او، محصول و ارزش پیشنهادی خود را جا بیاندازید. در این‌جا بد نیست به فیدبک‌ها و نظرات مشتریان با دقت گوش کنید. و کالا یا خدماتی را ارائه کنید که مشتری آن را واقعاً می‌خواهد.

دومین C: هزینه (Cost)

اینجا دیگر منظورمان قیمت یک محصول یا همان Price نیست. بلکه؛ جنبه‌های مختلفی از محصول است. که ممکن است؛ برای خریدار، هزینه ایجاد کند.

سومین C: سهولت (Convenience)

این بخش از مدل 4c، خیلی شبیه به بخش Placement در مدل 4p است. منتها مشتری‌محورتر شده است. و روی این تمرکز دارد که چطور محصول را به ساده‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن، به دست مشتری برسانیم.

چهارمین C: ارتباطات (Communications)

آخرین بخش مدل 4c، به ارتباطات و نقش آن در ترویج کسب‌وکار شما توجه دارد. در واقع چهارمین c می‌خواهد بگوید؛ که فقط آگاه شدن مشتریان از برندتان کافی نیست. شما باید بتوانید در کنار جذب مشتری‎های جدید، روابطتان با مشتری‌های فعلی را نیز حفظ کنید. و به طور منظم با آن‌ها در ارتباط باشید.


⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا