آموزش رفع خطای Optimize images در GTmetrix

آموزش رفع خطای Optimize images در GTmetrix

در این آموزش از سری آموزش های gtmetrix قصد داریم، به رفع خطای Optimize images در GTmetrix بپردازیم. پس برای اطلاعات بیشتر ازین موضوع همراه ما باشید.

برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید در این صفحه اقدام نمایید. 

بهینه سازی تصاویر یعنی چه؟

زمانی که از عبارت بهینه سازی تصاویر استفاده می‌کنیم، دو روش کلی برای بهینه سازی تصاویر مد نظر ما است. روش اول بهینه سازی، سایز تصاویر (Serve scaled images) می باشد. و روش دوم  کاهش حجم تصاویر (Optimize images) است. که به افزایش سرعت لود سایت کمک میکند. روش اول به طور غیرمستقیم بر روی بهبود سئو سایت تاثیر دارد.

روش دوم بهینه سازی عکس، استفاده از Attributهایی مانند title و alt در عکس ها می باشد. که به طورمستقیم بر روی سئو تاثیرگذار می باشد. دربخش PageSpeed در ابزار gtmetrix اشاره به بهینه نبودن سایز و حجم تصاویر دارد. ما در این مقاله به قسمت Optimize images می پردازیم.

علت خطای Optimize images در GtMetrix چیست؟

این خطا زمانی رخ میدهد. که تصاویر مورد استفاده شما به اندازه کافی فشرده سازی نشده باشند. این خطا باعث کاهش سرعت لود سایت شما شده. و از طرفی پهنای باند ماهانه هاست راهم زودتر به اتمام می رسد، زمان یک سایت دیر لود شود. باعث می شود. تا کاربر ازعملکرد سایت شما ناراضی شود. زیرا؛ جدا از اینکه زمان زیادی از کاربر برای لود سایت گرفته می شود، از ترافیک اینترنت کاربران هم برای دانلود فایل های سایت بیشتر استفاده می شود.

💢برای بهینه سازی تصاویر، استفاده از یکی از روش های زیر پیشنهاد می شود.

روش اول – بهینه سازی تصویر در فتوشاپ

بهترین راه برای رفع خطای Optimize images قبل از آپلود تصاویر در سایت می‌باشد. شما می توانید، با استفاده از نرم افزار فتوشاپ سایز و حجم تصاویر را بدون افت کیفیت، بهینه کنید.

روش دوم – بهینه سازی تصویر با استفاده از ابزارهای آماده

روش دیگری که با استفاده از آن می توان این خطا را برطرف کرد. استفاده از ابزار های آماده است. در این زمینه سایت های قدرتمندی وجود دارند. که ما چند نمونه از آنها را معرفی میکنیم.

1) optimizilla.com

2) compressor.io

3) tinypng.com

برای سفارش طراحی سایت به این لینک مراجعه کنید.

✅روش پیشنهادی

پیشنهاد ما برای بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر استفاده از نرم افزار فتوشاپ می باشد. زیرا هیچ کدام از ابزار های آماده کارایی لازم برای کاهش حجم تصاویر مانند فتوشاپ را ندارند. با استفاده از روش های بیان شده در این مقاله، شما میتوانید؛ به راحتی خطای Optimize images را برطرف کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا