آموزش حذف و پاکسازی یک قالب وردپرس به صورت قدم به قدم

آموزش حذف و پاکسازی یک قالب وردپرس به صورت قدم به قدم

حذف و پاکسازی یک قالب

در این مقاله از وبوآپ، روش صحیح حذف و پاکسازی یک قالب وردپرس را به صورت قدم به قدم، به شما کاربران گرامی توضیح خواهیم داد. تا بتوانید، قالب مورد نظر خود را به طور کامل حذف نمایید.

برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید در این صفحه اقدام نمایید.

چرا باید قالب های غیرفعال وردپرس را حذف نمود؟

اگر در وب سایت وردپرس شما، قالب هایی وجود دارند. که غیرفعال هستند، و استفاده ای از آنها ندارید، پیشنهاد می شود. که پاکسازی شوند. درواقع چندین دلیل برای پاکسازی قالب های غیرفعال در وردپرس وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

  • فایل های قالب وردپرس، بر اساس PHP نوشته شده اند. و همین موضوع باعث می شود. تا هکران بتوانند، خیلی راحت، کد های مخرب و بدافزار های مورد نظر خود را پس از نفوذ به سایت، در این نوع فایل ها پنهان کنند.
  • فایل های قالب وردپرس، مکانی بسیار مناسب برای قرارگیری Backdoor ها توسط هکران می باشد.
  • نگهداری قالب های غیرفعال در وب سایت، باعث می شود، که روند بکاپ گیری وب سایت وردپرس، طولانی تر شود. و افزونه های امنیتی، وقت بیشتری را صرف اسکن وب سایت کنند.
  • اعلان آپدیت های متعددی برای قالب های غیرفعال ارسال می شود. که گاهی؛ این اعلانات می تواند آزار دهنده باشد.

در ادامه موضوع حذف و پاکسازی یک قالب داریم؛

چه تفاوتی میان غیرفعال سازی و حذف کردن یک قالب وردپرس وجود دارد؟

وردپرس به شما اجازه می دهد. که بتوانید، تنها یک قالب را به عنوان قالب فعال وب سایتتان نگهدارید؛ در این صورت شما می توانید، قالب های بی نهایتی را بر روی وب سایت وردپرس خود نصب کنید؛ اما این قالب ها بر روی وب سایت فعال نیستند. و تنها فایل های آن ها بر روی وب سایت وردپرس شما نصب می باشد. و آپدیت های متعددی را از طرف سازنده آن قالب ها دریافت می کنید.

برای سفارش طراحی سایت به این لینک مراجعه کنید.

آیا حذف یک قالب قدیمی و غیرفعال وردپرس امن است؟

بله! حذف و پاکسازی یک قالب غیرفعال وردپرسی که شما درحال استفاده از آن نیستید، کاملاً امن می باشد.

هر وب سایت وردپرسی، حداقل به یک قالب نیاز دارد. تا بتواند عملکردی مناسب را داشته باشد؛ آن قالب، همان قالبی است. که بخش های مختلف وب سایت را نشان می دهد.

شما می توانید، با مراجعه به منوی نمایش / پوسته‌ها  قالب فعلی و فعال وب سایت خود را مشاهده کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، قالب دوهزار و شانزده برای ما فعال است. زیرا؛ حاشیه ای مشکی رنگ در دور آن وجود دارد. و در ابتدای آن، کلمه “فعال” قرار گرفته است.

حذف و پاکسازی یک قالب

اگر شما؛ درحال استفاده از child theme (قالب فرزند) در وب سایت وردپرسی خود هستید، باید قالب والد (Parent theme) را نیز نگهداری کنید. صرف نظر از قالب هایی که ذکر کردیم، دیگر قالب های غیرفعال نصب شده؛ بر روی وب سایت وردپرسی خود را می توانید، بدون هیچ نگرانی حذف کنید.

آماده سازی قبل از پاکسازی قالب وردپرس

اگر شما قالبی را که می خواهید پاکسازی کنید، شخصی سازی کرده اید. و می خواهید که تنظیمات شخصی سازی نگهداشته شوند، می توانید، یک بکاپ کامل از وردپرس خود تهیه نمایید. همچنین؛ می توانید پوشه آن قالب را بر روی کامپیوتر خود، به عنوان یک فایل بکاپ از قالب دانلود کنید.

برای اینکار، با استفاده از یک اتصال FTP یا فایل منیجر پنل مدیریت هاست وب سایت وردپرسی خود، وارد پوشه /wp-content/themes شده و پوشه قالب غیرفعال مورد نظر را بر روی کامپیوتر خود دانلود کنید.

حذف و پاکسازی یک قالب

در ادامه موضوع حذف و پاکسازی یک قالب

حذف کردن یک قالب وردپرس

در اینجا، چندین راه مختلف برای حذف یک قالب وردپرس وجود دارد. که ما در ابتدا قصد داریم. تا ساده ترین آن را توضیح دهیم.

1. پاکسازی و حذف یک قالب وردپرس توسط پیشخوان مدیریت وردپرس
این راه، در واقع یکی از ساده ترین راه ها برای پاکسازی و حذف یک قالب وردپرس می باشد. و پیشنهاد می شود که در اکثر مواقع، از این راه استفاده نمایید. برای اینکار، ابتدا وارد منوی نمایش / پوسته ها شده. و بر روی قالبی که می خواهید. آن را حذف کنید، کلیک کنید. سپس؛ از کلیک بر روی قالبی که می خواهید، آن را حذف کنید، وردپرس یک پنجره پاپ آپ باز می کند. که در آن اطلاعاتی از قالب نمایش داده می شود. حال کافیست تا مانند تصویر زیر، بر روی گزینهپاک کردن کلیک کنید.

حذف و پاکسازی یک قالب

2. حذف یک قالب وردپرس از طریق اتصال FTP
این راه، کمی حرفه ای است. اما نکته مثبت این راه این است. که شما می توانید در مواقعی که دسترسی به پیشخوان وردپرس ندارید، اقدام به حذف و پاکسازی قالب ها بکنید. برای اینکار، در ابتدا به اکانت FTP هاست وب سایت خود متصل شده. و سپس به پوشه /wp-content/themes بروید. حال پس از وارد شدن به پوشه ذکر شده، کافیست تا پوشه قالبی که می خواهید، آن را حذف کنید، راست کلیک کرده. و سپس آن را Delete کنید.

حذف و پاکسازی یک قالب

3. حذف یک قالب وردپرس با استفاده از فایل منیجر هاست
اگر شما میانه خوبی با استفاده از FTP ندارید، می توانید از ابزار فایل منیجر کنترل پنل هاست وب سایتتان برای انجام این کار استفاده کنید. بسته به کنترل پنل هاستتان، آیکون فایل منیجر متفاوت است. اما در ادامه، ما در کنترل پنل Cpanel فایل منیجر را با کلیک بر روی آیکونی که در تصویر زیر مشخص شده است، باز می کنیم.

حذف و پاکسازی یک قالب

در ادامه حذف کردن یک قالب وردپرس

پس از، وارد شدن به فایل منیجر کنترل پنل هاست وب سایتتان، دایرکتوری ها و پوشه های سرور وب سایتتان باز می شود. و محیط آن، محیطی شبیه FTP است. و کار هایی که در FTP انجام می دهید، را نیز می توانید؛ در این بخش انجام دهید. حال پس از اینکه وارد فایل منیجر کنترل پنل هاست وب سایتتان شدید، نیاز دارید تا به بخش /public_html/wp-content/themes بروید.

حذف و پاکسازی یک قالب

چه اتفاقی می افتد اگر به صورت اتفاقی یک قالب را حذف کنیم؟

اگر شما به صورت اتفاقی، یک قالب را از روی وب سایت وردپرس خود حذف کنید، خیلی راحت می توانید، با استفاده از بکاپ هایی که از قبل تهیه کرده اید، آن قالب را ریکاوری و بازیابی کنید. اگر که، بکاپی از آن تهیه نکرده اید، می توانید، یک نسخه جدید از همان قالب را دانلود کرده. و سپس مجدداً فایل های آن را در وردپرس نصب کنید.

مورد منفی که در رابطه با مورد دوم وجود دارد، این است. که در راه دوم، شما هرگونه شخصی سازی که بر روی قالب انجام داده بودید. را از دست می دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا