سلام به همراهان همیشگی وبوآپ! همراه شما هستیم، با آموزشی دیگر. قرار است، به موضوع؛ آشنایی با کلمات کلیدی در سئو بپردازیم.
برای بهره مند شدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.
کلمات کلیدی سئو به دو دسته زیر تقسیمبندی میشوند:
- کلمات کلیدی که قصد و نیّت کاربران را از جستجو در اینترنت مشخص می نماید. ( User Intent)
- کلمات کلیدی سئو که مبنای آن تعداد جستجوی آنها توسط کاربران موتورهای جستجو است. (Search Volume )
کلمات کلیدی User Intent:
کلمات کلیدی Search volume:
این نوع کلمات کلیدی بر اساس تعداد جستجوی آنها توسط کاربران موتورهای جستجو است. و به سه دسته تقسیم میشوند. دسته اول کلمات کلیدی اصلی یا Head،کلمات و عبارات اصلی و کوتاهی هستند، که به طور گسترده در اینترنت جستجو میشوند. و بیانگر دسته بندی خاص یا مفهوم کلی هستند. و متاسفانه قصد و نیت کاربران در آن مشخص نیست.
برای مثال؛ کلمه هاستینگ از جمله کلمات کلیدی اصلی است . دسته دوم کلمات کلیدی عبارتی یا Middle Tail کلمات کلیدی با نتایج مشخصتری نسبت به کلمات کلیدی اصلی هستند. ولی همچنان این کلمات کلی و نامفهوم هستند. در این نوع کلمات کلیدی کاربران به دنبال بهترین پیشنهاد از جانب موتورهای جستجو هستند.
برای مثال؛ کلمه ثبت دامنه که کاربر منتظر بهتریت پیشنهاد از سمت گوگل میباشد. و دسته سوم کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail هستند. که از ترکیب سه یا چهار کلمه ساخته میشوند. و کاربرانی که از آنها استفاده میکنند. به دنبال محصول یا موضوعی خاص با مشخصات واضح هستند. برای مثال؛ طراحی وب سایت شرکت وبوآپ که مشخصا کاربر را به سایت مورد نظر هدایت میکند .
گوگل برای بررسی و رتبه بندی سایت ها از الگوریتم های گوناگون استفاده میکند. یکی از الگوریتم های معروف آن الگوریتم پنگوئن (Penguin algorithm) است. که اگرچه فاکتورهای مورد بررسی این الگوریتم روی لینک ها و بک لینک ها تمرکز دارد. ولی بررسی کلمات کلیدی نیز از جمله مواردی است. که توسط این الگوریتم بررسی میگردد.
برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.