کلیات راه و روش‌ های ترویج و توزیع محتوا

کلیات راه و روش‌ های ترویج و توزیع محتوا

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزش جدید درباره؛ کلیات راه و روش‌ های ترویج و توزیع محتوا

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


ترویج و توزیع محتوا، همان مرحله‌ای از بازاریابی محتوا است. که بسیاری از شرکت‌ ها از انجامش عاجزند. همین که محتوا تولید می‌شود، آن را روی وبلاگ و صفحات اجتماعی شرکت قرار می‌دهند. و تصور می‌کنند که کار تمام شده است!

ساختن جامعۀ هدف

در هر دو مراحل، استراتژی محتوا و ایده پردازی در محتوا، حتماً دربارۀ مخاطبان‌تان کلی تحقیق کرده‌اید. اینجاست که تمام آن کارهای سخت بالاخره نتیجه می‌دهند. اگر آن تحقیقات باعث شدند محتوایی تولید شود، که به سراغ مخاطب مورد نظر شما برود. شما در مسیر صحیح برقراری ارتباط با مشتریان خود قرار دارید. تکنیک‌هایی که به آنها اشاره خواهیم کرد، به شما کمک می‌کنند؛ این رابطه را مستحکم کنید.

کلیات راه و روش‌ های ترویج و توزیع محتوا

+بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار (Influencer Marketing)

افراد تاثیرگذار، در هر صنعتی سودمند هستند. آنها افرادی هستند که از قبل، مخاطبان و طرفداران فراوانی داشته. و هر لحظه که اراده کنند، به این جامعه هدف دسترسی دارند. همچنین، جامعه هدف شما به حرف این افراد تاثیرگذار گوش می‌کند.

توسعه روابط با افراد تاثیرگذار، راهی دیگر برای ساختن جامعه مخاطبان است. مخصوصاً اگر در تلاشید که برند خود را برای اولین بار به عموم معرفی کنید. اگر برنامه‌ریزی خود را به خوبی انجام داده‌اید، می‌توانید به این نوع بازاریابی به عنوان بخشی از فرآیند ترویج محتوا نگاه کنید. در بسیاری از موارد، برای شناسایی مخاطبان بالقوه خود که با نوع محتوای شما هماهنگی دارند می‌توانید از ابزار  Followewonk استفاده کنید.

کلیات راه و روش‌ های ترویج و توزیع محتوا

+بازاریابی از طریق بخش دیدگاه‌ها

مزیت اصلی بازاریابی نظرات این است، که شما نامتان را به عنوان کسی که به یک موضوع خاص علاقه داشته. و درباره آن اطلاعات دارد، درج می‌کنید. این کار باعث می‌شود در دراز مدت برای خودتان اعتبار خلق کنید. همچنین، اگر دیدگاه‌های شما جالب باشند، نویسندگان و خوانندگان مایل خواهند بود، از شما بیشتر بشنوند و بدانند.

+نوشتن پست مهمان

مجبور نیستید محتوای‌تان را حتماً روی سایت خودتان بگذارید. از طریق وبلاگ نویسی به صورت مهمان می‌توانید در یک سایت دیگر که از نظر تعداد بازدیدکنندگان در وضعیت خوبی قرار دارد. محتوای خود را به صورت پست یا نظر منتشر کنید. البته، این روش هم درست مانند؛ بازاریابی دیدگاه‌ها، شهرت بدی پیدا کرده است. زیرا؛ بسیاری از افراد با انتشار محتوای بی‌کیفیت و نامناسب، باعث شده‌اند ذهنیت عمومی نسبت به این روش منفی شود.

اما اجرای صحیح این روش، می‌تواند روشی قدرتمند برای توزیع محتوا، بالا بردن اعتبار و گسترش مخاطبان باشد. پست کردن محتوا به صورت مهمان درست همانند؛ روش‌های دیگر ممکن است بسیار وقت گیر و انرژی‌بر باشد، اما پتانسیل بالایی داشته. و نتایج آن فوق‌العاده خواهد بود.

❓چگونه وبلاگ نویسی به صورت مهمان را شروع کنیم؟

  1. به دنبال سایت‌هایی بگردید که اعتبار صفحه (PA) و اعتبار دامنه (DA) خوبی دارند. و گفتگوهای خوب و پرمحتوا در آنها صورت می‌گیرد.
  2. شروع به کامنت گذاشتن در آن سایت‌ها کرده. و از این طریق با دیگر افراد ارتباط برقرار کنید.
  3. با استفاده از ایده‌های هیجان انگیز، توجه نویسندگان و ویراستارهای آن سایت‌ها را به خود جلب کنید. از لینک گذاشتن خودداری کنید، الان وقت کسب اعتبار است، نه درج لینک!
  4. هر چه تابحال منتشر کرده‌اید را ترویج کنید.
  5. این مراحل را تکرار کنید.

+ارتباط با بیرون/ روابط عمومی

یکی دیگر از روش‌های ترویج محتوا که وابستگی فراوانی به ارتباطات قوی دارد، این است. که از فعالان رسانه‌ای و وبلاگ‌نویس‌ها بخواهید درباره شما بنویسند. ترجیح شما احتمالاً این خواهد بود که نویسنده مورد نظر به کار یا محتوای شما علاقه داشته. و این علاقه را در میان مخاطبان خود نیز ایجاد کند.

در ازای این کار، شخص ترویج دهنده نیز از شما انتظاراتی دارد. در بیشتر مواقع، این انتظارات به صورت دسترسی خاص به اطلاعات، دریافت بعضی خدمات به صورت رایگان، یا پیشنهادهای ویژه برای خوانندگان آنها خواهند بود. در هنگام ترویج محتوا به این روش، به این موارد توجه کافی داشته باشید.

+رسانه‌های اجتماعی

مناسب بودن محتوای شما برای قشر خاصی از مخاطبان، به معنی دیده شدن آن نیست. اینجاست که باید؛ برای ترویج و توزیع محتوا از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید. اگر تیم‌های محتوا و شبکه‌های اجتماعی شما ارتباطی تنگاتنگ داشته باشند، احتمالاً شما در حال تولید همان محتوایی هستید که آنها می‌خواهند به اشتراک بگذارند.

قدرت رسانه‌های اجتماعی در برقراری ارتباط است. و به جای تیم محتوا، از تیم شبکه‌های اجتماعی خود باید بخواهید، که محتوای شما را به اشتراک بگذارد. اصلی‌ترین مزیت استفاده از این شبکه‌ها این است که می‌توانند؛ محتوای شما را در معرض دید مخاطبان جدید قرار دهند.

+ترویج و توزیع محتوا با پرداخت پول

ترویج محتوا به صورت پولی می‌تواند، شامل استفاده از ابزارهایی مانند گوگل ادوردز، جذب مخاطب با پرداخت پول به شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا حتی شبکه‌های پخش محتوا از جمله آپارات باشد. در همه این روش‌ها از تکنیکی به نام تبلیغات pay-per-click یا پرداخت به ازای کلیک استفاده می‌شود.

پرداخت پول برای قرار گرفتن درنتایج جستجو

به این کار، به اصطلاح SEM گفته می‌شود. که مخفف عبارت؛ Search Engine Marketing (بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو) است. همان طور که باید حدس زده باشید، یکی از کارهایی که در SEM انجام می‌شود، قرار دادن تبلیغات در صفحاتِ نتایج جستجو مثل گوگل است. SEM یکی از بهترین راه‌های قرار دادن محتوا در مقابل چشمان مخاطب است. دو تا از معروف‌ترین ابزارهای انجام این کار، Google AdWords و Bing Ads هستند.

SEM زمانی بهتر کار می‌کند، که صرفاً به عنوان ابزاری برای گرفتن کلیک یا لایک به آن نگاه نکنید، بلکه به کارهای بعدی همانند؛ ثبت نام در یک سایت، دانلود یک برنامه یا استفادۀ موقتی از خدمات یک سایت هم فکر شود. منظور ما این نیست، که از این روش نمی‌توان برای ترویج محتوا استفاده کرد، بلکه برای افزایش ترافیک سایت، پیشنهاد می‌شود کار را ابتدا از تبلیغات داخل شبکه‌های اجتماعی شروع کرده. و سپس؛ به کانال‌های SEM برسید.

+تبلیغات نمایشی

این روش که از آن گاهی به عنوان بنرهای تبلیغاتی هم یاد می‌شود، نوعی از تبلیغات است. که به شما اجازه می‌دهد، محتوای گوناگون از متن گرفته تا ویدیو را به صورت یک نوار در معرض دید کاربر قرار دهید. بعضی از ابزارهای مورد استفاده در این نوع ترویج و توزیع محتوا، Google Display Network و Facebook Atlas هستند.

کلیات راه و روش‌ های ترویج و توزیع محتوا

تبلیغات نمایشی زمانی به کار می‌روند، که بخواهیم کاربری را برای بار دوم یا چندم به سوی خود جذب کنیم. اگر کاربر قبلاً از وب‌سایت شما دیدن کرده باشد، با استفاده از کوکی‌هایی که در مرورگر او ذخیره شده، می‌توانید با این روش در فضای وب‌سایت‌های دیگر نیز کالا یا خدمت خود را به او نمایش دهید.

❓چگونه با تبلیغات نمایشی محتوای خود را ترویج کنیم؟

  1. مخاطب هدف خود را شناسایی کنید.
  2. برای هدفگیری مخاطبان، یک کمپین راه بیندازید.
  3. تبلیغات خود را قدرتمند و متقاعدکننده طراحی کنید.

+بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

یکی از راه‌های انجام این کار، جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل با یک Call to Action مناسب است. می‌توانید بعد از جمع‌آوری این آدرس‌ها، برای صاحبان این ایمیل‌ها خبرنامه‌های روزانه، هفتگی یا ماهیانه بفرستید. و در آنها خلاصه‌ای از آنچه در این مدت در وب‌سایت شما رخ داده را شرح دهید.

اگر محتوایی که تولید می‌کنید، به صورت مستمر بوده. و ساختار یکسانی دارد، می‌توانید برای نمایش خودکار آن محتوا به کاربران، از خوراک‌دهنده‌های RSS هم استفاده کنید.

روش‌های راه‌اندازی یک فید RSS بسته به سیستم مدیریت محتوای‌تان ممکن است متفاوت باشد. اگر از ابزاری همانند وردپرس یا دروپال استفاده می‌کنید، کار چندان سختی در پیش ندارید. کافی است. آدرس خوراک XML را وارد Feed Manager خود کنید. اگر از CMS شخصی خود استفاده می‌کنید، شاید لازم باشد از تیم IT خود بخواهید که کدهای لازم را وارد کنند. علاوه بر فیدپرس، FeedBurner هم از ابزار‌های خوب انجام این کار محسوب می‌شود.

+شبکه‌های توزیع محتوا

یکی از مزیت‌های اصلی این روش، دسترسی به جامعۀ بزرگی از مخاطبان است. می‌توانید نوع محتوای خود را مشخص کرده و دقیقاً تعیین کنید، چه نوع افرادی قرار است. آن را ببینند. مشکل این روش‌ هم این است که این نوع از ترویج محتوا معمولاً، به صورت Spam به نظر می‌رسد.

+هم افزایی یا Syndication

دیده شدن محتوای شما در یک وب‌سایت بزرگ‌تر یا معتبرتر، همواره یکی از بهترین راه‌های گسترش مخاطبان محسوب می‌شود. مرحلۀ اول این کار، نوشتن محتوایی فوق‌‌العاده قوی برای مخاطبان است.

یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌هایی که افراد درباره هم‌افزایی محتوا دارند، این است که شاید این کار باعث شود موتورهای جستجو این محتوا را به صورت تکراری یا Duplicate شده ببینند. اما توجه داشته باشید که اگر سئوی سایت خود را به خوبی انجام داده باشید، چنین مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.


⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا