در توضیح درباره UTM باید گفت که، مخفف شده عبارت Urchin Tracking Module میباشد. و به معنی ماژول ردیابی اورچین است. کدهای UTM قابلیت اضافه شدن به URL ها را دارند.
UTM در گوگل آنالیتیکس
کدهای UTM میتواند به URL ها اضافه شود. این کدها به گونه ای طراحی شده اند. که بتوانند اطلاعات بیشتری از هر لینک را برای کمپین های بازاریابی در گوگل آنالیتیکس ارائه دهند. تگ گذاری آدرس ها با استفاده از کدهای UTM انجام شده. و اطلاعاتی مانند؛ ترافیک از رسانه های اجتماعی را بطور کامل و جامع بررسی میکند.
همچنین میتوانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن ثابت آسیاتک ” استفاده کنید.
پارامترهای گوگل آنالیتیکس برای UTM عبارتنداز:
- Campaign Source
- CampaignMedium
- Campaign Name
- Content
- Term
شیوه ساخت UTM در گوگل آنالیتیکس
اگر جیمیل داشته باشید. و گوگل آنالیتیکس را به پلتفرم مربوطه متصل کنید. گوگل ادز نیازی به شخصی سازی برچسب های utm ندارد. گوگل ادز ابزاری برای تگ گذاری خودکار دارد. که میتواند دیتاها را با استفاده از کلیک و ID در گوگل آنالیتیکس مبادله کند. قطعات نرم افزاری بایکدیگر همگام سازی شده. و داده ها میتوانند؛ مستقیما از منبعی به منبع دیگر منتقل شوند. هنگام شروع کار با گوگل ادز، برچسب گذاری اتومات تنظیم شده. و میتوانید در تنظیمات حساب آن را غیرفعال کنید. بهترین راه برای ساخت دستی utm؛ Google’s URL Builder است. زیرا میتواند لینک هایی را بسازد. که کارایی در شبکه های اجتماعی، پست بلاگ مهمان یا فعالیت های روابط عمومی را پیگیری کند. Campaign URL Builder لینکهای قابل ردیابی سفارشی برای اندازه گیری عملکرد تبلیغاتی در گوگل آنالیتیکس ایجاد می کند. که کار با این ابزار خیلی ساده میباشد.
برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.
چگونه کدهای UTM در گوگل آنالیتیکس پیاده سازی میشود؟
کار دشوار و پیچیده ای نیست! تنها کافیست نکات زیر را رعایت کنید.
- پارامترهای utm داده های اضافی دارند. که از طریق لینک منتقل شده. و باید بعداز URL قرار بگیرند.
- اولین پارامتر utm در لینک همیشه با علامت سؤال انگلیسی (?) شروع میشود. و هر کدام از این پارامترها نام های متفاوتی دارند.
- برای استفاده از چند پارامتر utm، بین آنها از علامت & استفاده کنید.
- علامت هشتک یا #، برای نشان دادن لینک هایی است. که مخاطب به قسمت خاصی از صفحه هدایت میشود.
- از مساوی (=) برای مقدار دادن به هر پارامتر استفاده میشود.
- خط تیره (-) برای جدا کردن عبارات بکار میرود.
بررسی کدهای UTM
باید سایت را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید. و بعد از ورود به اکانت شخصی به قسمت داده ها بروید. و در صفحه Overview گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید. در این بخش به قسمت Acquisition – All Traffic رفته و گزینه Source / Medium را انتخاب کنید.
دیجیتال مارکتینگ به داده های دقیق متکی است. یعنی تنها زمانی میتوانید موفق باشید، که هرکدام از فعالیت های بازاریابی را بشکل دقیق تحلیل کرده باشید. با استفاده از پارامتر utm در گوگل آنالیتیکس میتوان به داده های بیشتری از عملکرد سایت دسترسی داشت. و این داده ها امکان این را میدهد. که بدانید چه زمانی و کجا باید سرمایه گذاری خود را بیشتر و دقیقتر کنید.
+برای اطلاع دقیق از طراحی سایت میتوانید به این صفحه مراجعه کنید.+