همه چیز درباره کلاهبرداری تلفنی

همه چیز درباره کلاهبرداری تلفنی

در این بخش از مقاله، به موضوع همه چیز درباره کلاهبرداری تلفنی خواهیم پرداخت. پس همراه وبوآپ بمانید.🌼

⭐همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن ثابت آسیاتک ” استفاده کنید.⭐


کلاهبرداری چگونه صورت میگیرد؟

زمانیکه شخصی کلاهبردار است. از تمام تاکتیک ها و مکالماتی که با شما دارد، استفاده میکند. طوری باشما صحبت میکند، که فقط بله و خیر بگویید! این عامل باعث می شود، فرد کلاهبردار از این صدای ضبط شما، علیه خودتان استفاده کند!!

زمانیکه شماره ی ناشناسی با شما تماس گرفت. و سعی داشت که از شما با سوال های پرتعداد کلمه بله یا خیر و یا هرکلمه ی خاص دیگری بگیرد. هوشیار باشید. و تماس را در همان لحظه خاتمه دهید.

در موارد دیگری تماسی؛ فرد مورد نظر در تلاش است. با گفتن جملاتی از قبیل بدهکار کردنتان در تلاش باشد. تا هویت شمارا شناسایی نموده. و یا به شماره ی کارت های اعتباری شما برسد. پس در این مواقع نیز؛ تلفن را قطع نمود. و حتی سخن دیگری نیز به زبان نیاورد.

موارد بعدی کلاهبرداری، در تلاش است. به نحوی شما را برنده جایزه یا مبلغی اعلام نماید! (که جدیدا خیلی هم رایج شده😑) تا از این طریق در فریب شما موفق شود. و همچنین؛ به شماره ی کارت بانکی شما برسد. در تمامی این مکالمات باید بدون وقفه ای تماس را خاتمه داد.

‼خیلی احتیاط کنید …

قسمت دیگری که وجود دارد. این است. از طریق سیستم شما بخواهد تمام افکار خود را پیاده کنند. به این صورت که کلاهبردار در تلاش است. تا شما را به قسمتی از کامپیوتر بکشاند. و از شما بخواهد چند عمل در کامپیوتر را انجام دهید. تا علاوه بر شناسایی هویت شما به حک کردن و یا کشیدن پول از حساب بانکی بپردازد.

افراد کلاهبردار می توانند؛ با در اختیار داشتن اطلاعات شخصی شما را تهدید نموده. و از شما اخاذی کنند. پس در موارد بالا، هیچگاه اعتماد نکنید. شماره کارت های خود و یا عملی مانند؛ تنظیمات رایانه و گفتن کلمه خاص بپرهیزید. که این عوامل به شدت دردسرسازاند. و باید پلیس را در جریان بگذارید.

📌نتیجه:

+در موارد دیگری نیز مانند؛ اعلام نمودن اینکه یکی از اعضای خانواده، فامیل، آشنا در خطر است. و از شما بخواهد، به کمک آن بشتابید.

❌پس به سادگی اعتماد نکنید. و بهانه دست کلاهبردار ندهید!❌

کلاهبرداری از تمام طریق سایت های غیر مجاز واتساپ، تلگرام، شیپور، دیوار، اینستاگرام و یا سایر شبکه های اجتماعی دیگر و همچنین؛ مکالمه های تلفنی ممکن است.

یک کلاهبردار تمام جزئیات کار کلاهبرداری را در نظر گرفته. و در تلاش است. با فریب دادن شما حتی با پرداخت وام و یا موارد این چنینی از شما کلاهبرداری کند. پس مراقب شماره ها و یا افراد و سخنان مشکوک باشیم.

حتی با پیامک نیز که دارای متنی با وعده وعید است. شما را گول بزنند. تا به هدف خود برسند. پس کلاهبرداری شگرد های مختلف و فراوانی دارد. که باید؛ خودمان با هوشیاری مراقب این قضایا باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا