همه چیز درباره پیجینگ و اینترکام تحت شبکه

همه چیز درباره پیجینگ و اینترکام تحت شبکه

در این مقاله قصد داریم، به موضوع همه چیز درباره پیجینگ و اینترکام تحت شبکه بپردازیم. پس همراه با وبوآپ بمانید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید. ☎


پیجینگ چیست؟

پیجینگ ها سامانه ای، شامل بلندگوهای متصل به هم میباشند. که از طریق یک دستگاه مرکزی به نام آمپلی فایر مدیریت و از طریق میکروفون جهت مخابره پیام های صوتی برای فراخوانی، اعلام هشدار، پخش اذان، اعلام خبر و گزارش، پخش موسیقی، پخش رادیو و … استفاده می گردد.

اینترکام چیست؟همه چیز درباره پیجینگ و اینترکام تحت شبکه

عملکرد اینترکام ها بسیار شبیه به سیستم های پیجینگ هستند. و بیشتر اوقات بخشی جداناپذیر از سیستم پیچینگ میباشند. در سیستم های اینترکام بر خلاف پیچینگ، ارتباطات صوتی دو طرفه است.

انواع پیجینگ شامل:

  • پیجینگ آنالوگ: برای ارتباط با سخت افزارهای مرتبط خود از زوج سیم استفاده میکنند. و محدودیت هایی به سیستم های تحت شبکه دارند.
  • پیجینگ تحت شبکه: سیستم های پیجینگ تحت شبکه مبتنی بر IP هستند. و تمام تجهیزات مرتبط از طریق بستر شبکه با هم ارتباط برقرار می کنند.

از پیجینگ و اینترکام در چه مکان هایی استفاده می شود؟

دستگاه های پیجینگ و اینترکام معمولا؛ در بیمارستان ها، کارخانجات، اماکن عمومی، مناطق نظامی، شرکت ها، نمایشگاه ها و … استفاده می شود.

اجزای اصلی سیستم پیجینگ

  • آمپلی فایر: آمپی فایرها وظیفه مدیریت پخش پیام های صوتی را دارند. و با انواع توان خروجی عرضه می گردند.
  • میکسر: جزئی از تجهیزات غیر ضروری سیستم های پیجینگ هستند. وظیفه این سخت افزار میکس، افکت و تقویت صداهای خروجی است.
  • بلندگو: بلندگوها در انواع مختلف شیپوری، سقفی، دیواری و … با انواع توان خروجی عرضه می شوند.

اجزای اصلی سیستم های اینترکام

اینترکام مانند؛ سیستم های پیجینگ از یک مرکز مدیریتی استفاده می کند. ما در این مطلب به اینترکام های تحت شبکه مبتنی بر پروتکل SIP می پردازیم.  اینترکام یک ارتباط دو طرفه است. سخت افزارهای مورد استفاده در اینترکام شبیه به سیستم پیجینگ هستند. با این تفاوت که یک سخت افزار دیواری یا رومیزی که دارای هندست یا اسپیکر هست در محل شخص مخابره شونده وجود دارد.

همه چیز درباره پیجینگ و اینترکام تحت شبکه

پیجینگ تحت شبکه

پیجینگ های تحت شبکه مبتنی بر IP ویژگی های بسیار بیشتری را نسبت به تجهیزات آنالوگ دارند. تمامی تجهیزات اعم از بلندگو، میکروفون و آمپلی فایرها بر بستر شبکه ارتباط برقرار می کنند. و به همین دلیل امکان ارتباط با نرم افزار و سخت افزارهای دیگر را دارند.

پیجینگ های نرم افزاری و سخت افزاری و اینترکام تحت شبکه مبتنی بر پروتکل SIP

این نوع مراکز معمولا بر پایه سیستم های متن باز استریسک یا موارد مشابه پیاده سازی می شوند. با توجه به اینکه پلتفرم های متن باز امکان پیاده سازی هر سناریویی را به برنامه نویسان می دهند، بینهایت امکانات متنوع برای کاربران خواهند داشت.

بیشترین بهره وری سازمان ها با استفاده از ارتباط پیجینگ، اینترکام و مرکز تلفن تحت شبکه

سامانه هایی که مبتنی بر پروتکل SIP هستند. همیشه در کنار هم می توانند بهترین ویژگی و بالاترین بهره وری را برای مدیران هر مجموعه داشته باشند. سیستم های تلفنی تحت شبکه با امکانات بی شماری که دارد. در کنار سخت افزارهای دیگر می تواند، مدیریت تمام ارتباطات صوتی را بر عهده بگیرد.

آیفون تصویری هوشمند

یک ساختمان هوشمند می تواند به جای استفاده از یک آیفن تصویری آنالوگ از یک اینترکام تصویری تحت شبکه مبتنی بر پروتکل سیپ استفاده نماید.

نتیجه گیری

بصورت کلی پیجینگ ها سیستم هایی هستند که بر روی پلتفرم های نرم افزاری و سخت افزاری پیاده سازی می شوند. اجزای اصلی پیجینگ شامل آمپلی فایر، بلندگوها و میکروفون می باشد. این سیستم می تواند در قالب آنالوگ با قابلیت های محدود و سنتی و همچنین به صورت تحت شبکه با قابلیت های بسیار زیاد و منعطف در اختیار سازمان ها قرار بگیرد.

اینترکام نیز معمولا بخشی از سیستم های پیجینگ می باشند. اینترکام ها سخت افزارهایی مشابه آیفن های صوتی یا تصویری خانگی هستند. که بر روی دیوار نصب می شوند. و وظیفه مکالمه دو طرفه در اماکن عمومی، سازمان ها، کارخانجات و … را برعهده دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا