همه چیز درباره رقص گوگل و تاثیرات آن بر روی SEO

همه چیز درباره رقص گوگل و تاثیرات آن بر روی SEO

درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌼 همراه شما هستیم، با آموزش دیگری درباره؛ همه چیز درباره رقص گوگل و تاثیرات آن بر روی SEO

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


گوگل دنس یا رقص گوگل چیست؟

گوگل دنس یا همان رقص گوگل (Google Dance) یکی از روش‌هایی است، که گوگل، برای به چالش کشیدن نتایج جستجو و انجام بهترین رتبه‌بندی (Ranking) استفاده می‌کند.

همه چیز درباره رقص گوگل و تاثیرات آن بر روی SEO


آیا رقص گوگل الگوریتم است؟همه چیز درباره رقص گوگل و تاثیرات آن بر روی SEO

رقص گوگل یا همان گوگل دنس جزو الگوریتم‌های معروفی مثل؛ گوگل پاندا، گوگل پنگوئن و مرغ مگس‌خوار محسوب نمی‌شود. اگر از نظر فنی و موشکافانه نگاه کنیم، بله همین بالا و پایین کردن هم یک الگوریتم پیچیده است. اما بیشتر کارشناسان سئو آن را در فهرست آپدیت‌های بزرگ الگوریتم گوگل قرار نمی‌دهند.

به زبان خیلی ساده، گوگل با بالا آوردن موقتی یک سایت یا محتوای تازه به آن فرصت می‌دهد. تا بیشتر در معرض دید کاربران قرار گیرد. واکنش کاربران در دوره‌ای که این سایت بالا است به دقت زیر نظر ربات‌های گوگل قرار می‌گیرد و اگر این محتوای تازه توانست کاربران را راضی کند، رتبه آن ارتقا پیدا می‌کند. اگر نه، به سر جای اول خود یا حتی پایین‌تر سقوط می‌کند.

گوگل با این روش از کاربران کمک می‌گیرد، تا محتوایی را که شایستگی دیده‌ شدن دارد، بشناسد. و جایگاه بهتری را به آن اختصاص دهد.

اگر ۳۰ مطلب مشابه با کلید واژه یکسان وجود داشته باشد، الگوریتم‌های پیشرفته گوگل شروع به رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌های اصلی می‌کند اما در عین حال این ۳۰ نتیجه جستجو در دوره‌های زمانی متغیری و برای تعداد محدودی از کاربران بالا و پایین می‌شوند.

همه چیز درباره رقص گوگل و تاثیرات آن بر روی SEO

اگر مطلبی با عنوان جذاب‌تر تحت تاثیر رقص گوگل به صورت موقت به صفحه اول نتایج رسید. و سپس تعداد کلیک بالایی را جذب کرد. و بعد از آن هم کاربران زمان بیشتری را در آن صفحه ماندند، گوگل متوجه می‌شود این مطلب لیاقت کسب رتبه بالاتر را دارد.


گوگل دنس قدیم و گوگل دنس جدید

گوگل قدیم به نسبت ساده‌تر بود. و به راحتی فریب می‌خورد. در سال‌های نه چندان دور هر بار فهرست کردن (index) همه وبسایت‌ها و رتبه‌بندی آن‌ها در سرورهای گوگل تقریباً ۳۶ روز زمان نیاز داشت. تغییرات در رتبه‌بندی بعد از این دوره‌های ایندکس کردن به وضوح قابل مشاهده بودند.

همه چیز درباره رقص گوگل و تاثیرات آن بر روی SEOایندکس شدن وبسایت‌ها به شیوه‌ای هوشمندتر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. الگوریتم‌ها روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند. و رفتار کاربران بیش از گذشته روی رتبه‌بندی نتایج جستجو تاثیر می‌گذارد. رقص گوگل جدید دیگر به معنای تغییرات دوره‌ای همزمان با بروزرسانی دیتابیس سرورهای گوگل نیست. گوگل دنس جدید یک فرصت‌‌سازی عمدی برای دیده شدن همه است.


رقص گوگل تا چه اندازه تاثیر گذار است؟

صدها عامل مختلف روی رتبه سایت‌ها تاثیر می‌گذارند. بعضی مثل؛ کمیت و کیفیت بک‌لینک، توجه به نکات اصلی سئو و مطابقت محتوا با نیاز کاربران تاثیر بیشتری دارند و بعضی دیگر تاثیر بسیار کمتری دارند. رقص گوگل یک به‌روزرسانی بزرگ در الگوریتم نیست که بر اساس آن بتوان گفت چه فاکتورهایی تاثیر بیشتری پیدا کردند. یا چه عواملی باعث کاهش رتبه می‌شوند.

رقص گوگل در واقع یک روش برای محک زدن محتوا از نگاه کاربران است. به همین دلیل است که از دیدن وبسایت‌هایی با طراحی و رابط کاربری ضعیف یا بدون رعایت نکات اولیه سئو در صفحه اول نتایج گوگل نباید تعجب کرد. با نگاه منصفانه می‌توان فهمید که محتوای همین سایت‌ها چقدر برای کاربران کاربردی و جذاب بوده است.


 رقص گوگل چقدر طول می‌کشد؟

این دوره امکان دارد چند روز تا چند ماه طول بکشد. هیچ عدد و رقم دقیقی درباره دفعات یا مدت زمانی که گوگل نتایج جستجو را بالا و پایین می‌کند وجود ندارد. اگر از رتبه فعلی محتوای سایت خود راضی نیستید کافی است. آنها را بروزرسانی کنید. و منتظر بمانید ربات‌های خزنده گوگل متوجه تغییرات شوند. به همین راحتی رقص شروع می‌شود! هرچه بروزرسانی، تازگی محتوا، بک‌لینک‌سازی و به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد، نوسان رتبه بیشتر خواهد بود.

همه چیز درباره رقص گوگل و تاثیرات آن بر روی SEO


کدام وبسایت‌ها بیشتر تحت تاثیر رقص گوگل دارند؟

متخصصین گوگل درباره این موضوع هیچ اطلاعات دقیقی ارائه نمی‌کنند. اما تجربه وبمسترها و کارشناسان سئو نشان می‌دهد، سایت‌هایی که وضعیتی مثل موارد زیر دارند بیشتر دچار گوگل دنس می‌شوند.

  • سایت‌هایی که تازه راه‌اندازی شده‌اند و به سرعت در حال توسعه هستند.
  • سایت‌هایی که محتوایی با کلمات کلیدی جدید و کم رقابت منتشر می‌کنند.
  • سایت‌هایی که لینک‌سازی سریع و ناگهانی انجام داده‌اند.

چطور می‌توان در دوره رقص گوگل رتبه بالاتر گرفت؟

استفاده از ابزارهای تحلیل و آمارگیری گوگل یعنی؛ گوگل وبمسترتولز و گوگل آنالیتیکس کمک زیادی به پیدا کردن نقاط ضعف و قوت می‌کنند. دانستن و عمل کردن به چند نکته زیر هم می‌تواند کمک زیادی به کسب رتبه بالاتر بعد از گوگل دنس کند.

  • از عنوان‌های جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید.
  • توضیحات متا را جدی بگیرید.
  • استفاده از ایموجی در عنوان می‌تواند جلب توجه کند.
  • لینک‌‌سازی داخلی را به درستی انجام دهید تا نرخ تعامل بیشتری به دست آورید.
  • در تهیه محتوا همیشه راضی کردن کاربران را در اولویت قرار دهید.

چرا رتبه صفحات سایت من همواره در حال بالا و پایین شدن است؟همه چیز درباره رقص گوگل و تاثیرات آن بر روی SEO

یکی از دلایل نوسان رتبه در نتایج جستجو می‌تواند؛ رقابت در کلیدواژه مورد نظر شدید نیست و بقیه هم در سطحی مساوی قرار دارند، باشد.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

در این شرایط رتبه‌بندی دقیق سخت‌تر می‌شود. بالا و پایین شدن مداوم در رتبه‌بندی به این معنی است، که هنوز هیچ‌کدام از نتایج نتوانسته‌اند در وهله اول رضایت کاربران و در وهله دوم رضایت گوگل را به دست بیاورند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا