همه چیز درباره بازاریابی سبز و نحوه موفقیت در آن

همه چیز درباره بازاریابی سبز و نحوه موفقیت در آن

با درود فراوان خدمت همراهان همیشگی وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزشی دیگر درباره؛ همه چیز درباره بازاریابی سبز و نحوه موفقیت در آن

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


بازاریابی سبز چیست؟

بازاریابی سبز یعنی بازاریابی محصولات و خدماتی که بصورت پایدار، به بهبود محیط زیست کمک می‌کنند. و استفاده از آن‌ها از نظر محیط زیستی بهتر است.

همه چیز درباره بازاریابی سبز و نحوه موفقیت در آن


بازاریابی سبز برای چه مشتریانی موثر و مفید است؟

بازاریابی سبز برای افرادی موثر و مفید است. که به محیط زیست خود اهمیت می‌دهند. و حاضرند هزینه بیشتری بپردازند. اما؛ محصولاتی را خریداری کنند، که با محیط زندگی آن‌ها سازگار باشد.


بازاریابی سبز خود را چگونه آغاز کنیم؟

در واقع بازاریابی سبز زمانی شروع می‌شود، که اقدام محیط زیستی شما مورد توجه مشتریان قرار گیرد، به اندازه کافی جذاب باشد. و آن‌ها را ترغیب کند، تا باز هم از شما خرید کنند. این اولین گام شما برای شروع بازاریابی سبز است. بازاریابی سبز، رویکردی همه جانبه است. و باید در همه فعالیت‌های شما دیده شود.


چگونه کمپین بازاریابی سبز خود را توسعه دهیم و در آن موفق شویم؟

بازاریابی سبز، دارای رویکردی جامع است. یعنی اینکه؛ شما به عنوان مدیر یک مجموعه که قصد دارید اصول بازاریابی سبز را در کسب و کار خود پیاده‌سازی کنید، باید در تمامی مراحل کار خود، از قواعد آن پیروی کنید. و تمامی جوانب آن را مورد بررسی قرار دهید. البته؛ قبل از آنکه به بررسی عوامل موفقیت در بازاریابی سبز بپردازم، لازم می‌‍دانم این نکته را بیان کنم که مسئولیت‌پذیری، مهم‌ترین ویژگی افرادی است. که در مسیر بازاریابی سبز قدم برمی‌دارند. این افراد علاوه بر توجه به رشد کسب و کار خود، به دنیا و محیط زیست خود نیز اهمیت می‌دهند. و در تلاشند تا آسیب‌های زیست محیطی را به حداقل برسانند.

همه چیز درباره بازاریابی سبز و نحوه موفقیت در آن

اول: رویکرد شما در بازاریابی سبز باید جامع باشد.

بازاریابی سبز باید جامع باشد. و کل کسب و کار شما را دربر گیرد. یعنی؛ به عنوان مثال، اینکه صرفا فرایند تولید محصولات ما سازگار با محیط زیست باشد کافی نیست. بلکه این سازگاری باید در فرایندهای دیگر کسب و کار مانند بسته‌بندی، توزیع و تبلیغ محصولات نیز مشاهده شود.

دوم: داشتن صداقت و شفافیت شرط اصلی موفقیت شما است.

باید صداقت داشته باشیم و از طرح ادعاهای دروغین و بی اساس پرهیز کنیم. صداقت و شفافیت مهم‌ترین اصل برای موفقیت یک کسب و کار است. بنابر این، برای موفقیت در بازاریابی سبز، باید شفاف و صادق باشید.

🍀سبز شویی یا green washing  چیست؟

«سبزشویی» یعنی؛ اینکه یک شرکت یا سازمان به دوستدار محیط‌زیست بودن تظاهر کند در صورتیکه از طریق فعالیت‌های خود، در حال تخریب محیط‌زیست است. متاسفانه؛ در کشورهای جهان سوم از جمله ایران به دلایل گوناگون ازجمله ضعف در قوانین زیست محیطی، بیشتر فعالیت‌های بازاریابی سبز، سبز شویی هستند.

سوم: آموزش مخاطبان خود را خیلی جدی بگیرید.

به مشتریان خود حق بدهید، که در مورد سابقه، فرایند تولید، عرضه و… محصولات شما بپرسند. و بدانند تا بدرستی آن را ارزیابی کنند. این کوچک‌ترین حق مشتریان است. که بدانند؛ چرا هستیم، چگونه هستیم. و چه هدفی داریم. مهم‌ترین کاری که در بازاریابی بایستی انجام دهید، آموزش مشتریان است.

چهارم: توسط موسسه‌های معتبر محیط زیستی تایید شوید.

برای آنکه شما بتوانید این صلاحیت‌ها را دریافت کنید، باید شاخص‌های محیط زیستی مختلفی را داشته باشید. به عنوان مثال، شما می‌توانید در زمینه‌های مصرف پایین انرژی و بازیافت‌پذیری محصول خود مورد تایید این شرکت‌ها قرار گیرید.

پنجم: با مشتریان خود تعامل پایدار و صمیمانه برقرار کنید.

اگر می‌خواهید در کمپین بازاریابی سبز خود، موفق شوید، باید اجازه دهید، تا مشتریان شما هم در این اقدام مثبت شما شریک باشند. به عنوان مثال شما می‌توانید خیلی راحت از مشتریان خود بخواهید که پس از خرید محصول شما، در اینستاگرام خود یک عکس از آن منتشر کنند. و هشتگ‌های مرتبط با حفظ محیط زیست و برند خود را زیر آن اضافه کنند.


بازاریابی سبز چگونه می‌تواند به کسب و کار ما آسیب بزند؟!

عدم صداقت مهلک‌ترین اشتباهی است، که می‌تواند کمپین بازاریابی شما را با شکست مواجه کند. و برند و اعتبار شما را زیر سوال ببرد. به یاد داشته باشید، عموم مردم نسبت به شعارهای محیط زیستی مشکوک هستند. و درصورتی‌که متوجه تناقض یا فریبی در کارهای شما شوند، شدیدا واکنش نشان خواهند داد. بخصوص در این دوره و زمانه که شبکه‌های اجتماعی بستر بسیار مناسبی را برای انتشار شایعات فراهم کرده‌اند.


فروشندگان در بازاریابی سبز چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

 اگر شما قصد دارید محصول سبز تولید کنید، لازم است علاوه بر سازگار بودن آن با محیط زیست، بر کیفیت آن نیز تاکید داشته باشید. در غیر این صورت، اگر تنها هدف شما ارائه محصولی باشد که با محیط زیست سازگاری دارد، آنوقت ممکن است. به فروش و سود مورد نظرتان هیچ وقت دست پیدا نکنید.


⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا