همه چیز درباره بازاریابی تلفنی و نحوه موفقیت در آن

همه چیز درباره بازاریابی تلفنی و نحوه موفقیت در آن

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزشی دیگر درباره؛ همه چیز درباره بازاریابی تلفنی و نحوه موفقیت در آن

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


همه چیز درباره بازاریابی تلفنی و نحوه موفقیت در آن بازاریابی تلفنی (Telemarketing) چیست؟

به‌طور کلی؛ بازاریابی تلفنی یک شیوه بازاریابی مستقیم است. که در آن فروشنده با مشتریان احتمالی خود با استفاده از تماس تلفنی ارتباط برقرار می‌کند. و پس از ارائه توضیحاتی درباره محصولات یا خدماتی که دارد، از مشتری تقاضای خرید می‌کند.


همه چیز درباره بازاریابی تلفنی و نحوه موفقیت در آنانواع روش‌های فروش تلفنی

به‌طور کلی بازاریابی تلفنی شامل؛ دو بخش عمده یعنی حوزه B2B و B2C می‌شود. لازم است بدانید کسب و کارهایی که محصولات یا خدمات خود را به‌طور مستقیم به مشتریان بفروشد به‌عنوان B2C شناخته می‌شود. و به معاملات تجاری بین دو شرکت اصطلاحاً B2B گفته می‌شود. در کسب و کارهای جدید بازاریابی تلفنی به منظور ارائه پیشنهاد یا قرار ملاقات استفاده می‌شود. هر چند این کار در ابتدای راه کمی سخت به نظر می‌رسد. و جلب اعتماد کسب و کارهای بزرگ برای شرکت‌های نوپا دشوار است.

همه چیز درباره بازاریابی تلفنی و نحوه موفقیت در آن

چگونه از تبلیغات تلفنی برای ارتباط با مشتریان استفاده کنیم؟ (B2C)

در بازاریابی تلفنی B2C قبل از هر تماس، ضروری است مخاطبان مورد نظر خود را شناسایی کنید. عدم انجام این کار فقط به تلف شدن زمان منجر خواهد شد. پس بهتر است علاوه بر تهیه یک لیست تماس مرتبط با کسب و کار خود، یک پرسونا از مشتری‌های خود ایجاد کنید و نیازها و تصورات آنها پیرامون کسب و کار خود را تا حدودی حدس بزنید. در واقع هر چه بیشتر در مورد مشتری‌های خود بدانید، شانس بیشتری برای فروش محصولات خود به دست می‌آورید.

اگرچه ایجاد تماس‌های کور و بی‌هدف در فروش تلفنی B2C راهی کم هزینه و در برخی مواقع موثر است. اما احتمال اینکه در همان ابتدای مکالمه مخاطب کنترل اعصاب خود را از دست دهد نیز وجود دارد. از سوی دیگر جنس صدای شما، وجود لحنی دوستانه و در عین حال مودبانه در آن و توجه به صحبت‌های مخاطب نیز می‌تواند در تحریک مخاطب و ایجاد یک مکالمه دو طرفه موثر باشد. و نرخ تبدیل تماس‌ها افزایش دهد.

چگونه از بازاریابی تلفنی برای ارتباط با سایر کسب و کارها استفاده کنیم؟ (B2B)

برخلاف حوزه B2C که فضای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. و مخاطبان پراکنده‌ای دارد، در بازاریابی B2B یا بازاریابی صنعتی، بازار هدف متمرکزتر و کسب اطلاعات از شرکت‌ها کمی آسان‌تر است. و حتی می‌توان بدون تماس تلفنی از طریق فضای مجازی نیز در رابطه با کسب و کارهای مختلف اطلاعات زیادی به دست آورد. با این حال فروش محصولات و متقاعد کردن کسب و کارها با استفاده از بازاریابی تلفنی به‌مراتب دشوارتر از ایجاد ارتباط با مشتریان در خانه است. چراکه شرکت‌ها هنگام خرید محصولات و خدمات به معیارهای مختلفی توجه می‌کنند. و شما را با رقبای‌تان مقایسه می‌نمایند.


برای شروع تبلیغات تلفنی چه کنیم؟

بازاریابی تلفنی فراتر از تماس‌های پشت سر هم، بی‌هدف و بی‌نتیجه است. گاهی لازم است شما چندبار با یک شماره تماس بگیرید. و در اولین تماس تنها به نیازهای او گوش دهید. و کمی در مورد سلایق او اطلاعات کسب نمایید.

همه چیز درباره بازاریابی تلفنی و نحوه موفقیت در آن

1. ایجاد یا خرید یک لیست تماس از مخاطبان

2. کسب شناخت کافی از محصولات و خدمات خود.

3. تحقیق و بررسی بازار محصولات و خدمات


✅اصول و تکنیک‌های بازاریابی تلفنی موفق

از جمله فنون فروش تلفنی موفق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همه چیز درباره بازاریابی تلفنی و نحوه موفقیت در آن

1. با لحن بیان مناسب بتوانید، مخاطبان خود را متقاعد کنید.

لحن مناسب تاثیر بسیار زیادی دارد!

2. از کلمات مثبت و انرژی بخش استفاده کنید.

یکی از فنونی که هر بازاریاب تلفنی موفق در حین مکالمه باید از آن استفاده کند، بکارگیری کلمات مثبت و عبارات زیبا و انرژی‌بخش، به شکلی سلیس و با سرعتی ثابت است. لحن صدای یک بازاریاب نباید تغییر کند. و با شنیدن پاسخ منفی حق قطع کردن تلفن بر روی مشتری را ندارد. در مجموع می‌توان گفت که حس مثبتی که مخاطبان از این مکالمه با شما دریافت می‌کنند. در ذهن آنها باقی خواهد ماند. که حتی می‌تواند منجر به معرفی شرکت و محصولات شما به دیگران شود.

3. از پرحرفی و طرح سوالات طولانی بپرهیزید.

بهترین رویکرد در تماس‌های بازاریابی این است که به‌جای پرحرفی، سؤالاتی کوتاه و واضح از مخاطب بپرسید و به جواب‌ها دقت کنید.

4. نکاتی که مشتری به شما می‌گوید را یادداشت کنید.

در یک بازاریابی تلفنی موفق تنها شما گوینده نیستید. پس در حین مکالمه با مشتریان یک کاغذ و قلم در کنار خود داشته باشید. و نکاتی که در طول صحبت با شما بیان می‌کنند را یادداشت نمایید. تا آن‌ها را فراموش نکنید. این کار موجب می‌شود تا مخاطب تصور کند. که شما به حرف‌های او دقت می‌کنید. و برای صحبت‌هایش ارزش قائل هستید.

5. سعی کنید قبل از اعلام قیمت مزایای محصول را به مشتریان خود توضیح بدهید.

با وجود اینکه مشتریان همیشه به دنبال قیمت یک محصول هستند. اما اعلام زود هنگام آن می‌تواند به پایان سریع مکالمه منجر شود. در حقیقت شما باید پیش از اعلام قیمت ابتدا مزایایی محصول خود را با توجه به نیازهای مخاطب شرح دهید.

6. تا جایی که ممکن است، پاسخگوی سوالات مشتریان هم باشید.

در بازاریابی تلفنی شما و کارکنان‌تان باید برای پاسخگویی به تماس‌های مشتریان نیز آماده باشید. و با داشتن اطلاعات کاملی در رابطه با محصول یا خدمات خود، برای پرسش‌های احتمالی مخاطبان پاسخ‌هایی را آماده کرده باشید. به یاد داشته باشید که عباراتی نظیر «نمی‌دانم»، «اجازه دهید سوال کنم» و حتی تعلل و ابهام در پاسخگویی می‌تواند از عوامل شکست بازاریابی تلفنی باشند.

7. کمپین بازاریابی تلفنی خود را ارزیابی کنید.

افزون بر موارد فوق، تیم بازاریابی باید ارزیابی کند. که کمپین اهداف خود را به دست آورده است. یا خیر. این ارزیابی می‌تواند با روش‌هایی نظیر ضبط تماس‌های تلفنی، درصد تماس‌های موفق در هر روز یا محاسبه نرخ تبدیل تماس‌ها و تعیین مناطق جغرافیایی که کمپین تبلیغات تلفنی در آنها موفق‌تر عمل کرده است، صورت گیرد.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا