هرآنچه که باید درباره PBX بدانید!

هرآنچه که باید درباره PBX بدانید!

در این مقاله قصد داریم، به موضوع هرآنچه که باید درباره PBX بدانید! بپردازیم. پس همراه با وبوآپ بمانید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن اینترنتی ” استفاده کنید. ☎


PBX چیست؟

PBX مخفف Private Branch Exchange و به معنای؛ سیستم تجاری ارتباطات سازمانی است. آن را بصورت یک شبکه تلفن داخلی برای یک کسب و کار یا سازمان در نظر بگیرید. سیستم تلفن PBX، ویژگی هایی مانند انتقال تماس (Call Forwarding)، صف تماس (Call Queue)، منشی خودکار (Auto-attendant)، پست صوتی (Voicemail) و… را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد. سیستم های PBX با استفاده از VoIP، خطوط تلفن آنالوگ و یا خطوط تلفن دیجیتال امواج صوتی را جابجا می کنند.

هرآنچه که باید درباره PBX بدانید!

انواع سانترال تحت شبکه:

شامل موارد زیر میباشد.

+سانترال تحت شبکه سنتی یا PBX آنالوگ

اینگونه از سیستم ها، قدیمی ترین نوع از سیستم های سانترال تحت شبکه هستند. که سالیان زیادی را صرف خدمت به شرکت ها و سازمان ها کرده اند. این دستگاه از طریق خطوط تلفن قدیمی (POTS) به PSTN (شبکه تلفنی عمومی) متصل می شوند. تماس های تلفنی در این گونه از سانترال ها، حتی انتقال فکس، با استفاده از خطوط تلفن به صورت فیزیکی اداره می شود. سیستم تلفن PBX آنالوگ اجازه می دهد. تا تماس ها به صورت محلی ساخته شده و انتقال داده شوند. آنها همچنین، از خطوط خارجی استفاده می کنند تا تماس های ورودی و خروجی را اداره کنند.

+سانترال تحت شبکه ویپ

سانترال تحت شبکه یا IP PBX، نسخه ای جدیدتر از این سیستم های ارتباطی است. که عملکرد مشابهی با یک PBX سنتی دارد. با این حال، ویژگی های بسیاری را نیز به کسب و کار شما اضافه می کند. علاوه بر این، گزینه ای مقرون به صرفه تر میباشد. بجای استفاده از خطوط تلفن سنتی، IP PBX از پروتکل اینترنت استفاده می کند. صدا به داده هایی دیجیتالی تغییر می یابد تا از طریق اینترنت منتقل شود، و در مقصد دوباره به امواج صوتی تبدیل می شود تا قابل شنیدن باشد.

سیستم های PBX ویپ:

به دو نوع ابری و محلی تقسیم می شوند. سیستم های سانترال تحت شبکه اینترنتی به دو نوع ابری و محلی تقسیم می شوند که هر کدام بسته به نیاز شما می توانند؛ ویژگی های متفاوتی را در اختیارتان قرار دهند.

+سانترال تحت شبکه ابری

مرکزتلفن ابری که آن را به عنوان Hosted PBX یا سانترال تحت شبکه میزبانی شده نیز می شناسند. یکی از زیر مجموعه های سیستم تلفن اینترنتی است. که با اتصال اینترنتی به سرورهای ارائه شده توسط شرکت های خدمات رسان ویپ عمل می کند. این نوع از سیستم ها به جز تلفن های ویپ و اتصالات اینترنتی، به تجهیزات خاص دیگری که در محل شرکت نصب شوند، نیاز ندارند.

+سانترال تحت شبکه اینترنتی محلی

این سیستم کمی نسبت به سانترال های ابری متفاوت است. اینگونه از مرکزتلفن ها نیز از VoIP برای مدیریت سیستم تماس های تلفنی استفاده می کنند. با این حال، سرورها برای مدیریت تماس های خروجی و ورودی در محل شرکت نگهداری می شوند. در اینجا، ویژگی های موجود اساسا یکسان هستند. این سیستم تلفنی، از اتصال به اینترنت استفاده می کند، می تواند از دستگاه های تلفن همراه پشتیبانی کند و مزایای مانند پست صوتی را ارائه دهد.

هرآنچه که باید درباره PBX بدانید!

مزیت سیستم های تلفن PBX ابری

  • راه اندازی آسان
  • امکان توسعه پذیری
  • پشتیبانی از کارمندان محلی و دورکار
  • نیازی به تجهیزات گران قیمت سخت افزاری و کارکنان حرفه ای IT نخواهید داشت.
  • پشتیبانی از یک سیستم ارتباطی یکپارچه ساده و کاربر محور
  • بهبود و تقویت تیم های پشتیبانی از مشتریان
  • شما می توانید سانترال تحت شبکه خود را با CRM و دیگر نرم افزار های مدیریتی ادغام کنید.

مزایای سانترال تحت شبکه محلی

  • هزینه های عملیاتی کم، نسبت به راه اندازی سیستم های تلفنی سنتی.
  • داشتن کنترل بیشتر به واسطه داشتن تجهیزات.
  • حفظ رابطه خود را با شرکت ارائه دهنده خدمات تلفنی قبلی.
  • نیازی به دریافت مجوزهای ماهانه یا سالانه نخواهید داشت.
  • امنیت بالاتر
  • کیفیت صدای بهتر

رابطه سانترال تحت شبکه با بودجه شما

استفاده از سانترال تحت شبکه ابری یا محلی به شما این امکان را می دهد. که به راحتی خطوط ارتباطی خود را، بدون هزینه اضافی و به راحتی، افزایش یا کاهش دهید. اگر شما از یک پیکربندی آنالوگ استفاده می کنید، باید هزینه های نصب و راه اندازی بخش های جدید را در نظر بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا