نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟

نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟

با درود فراوان خدمت همراهان همیشگی وبوآپ🌼 همراه شما هستیم، با پاسخ به سوالات؛ نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


📉نرخ تبدیل (conversion rate) چیست؟

در یک تعریف بسیار ساده، نرخ تبدیل یعنی اینکه شما به چند نفر از مخاطبانتان فروخته‌اید! البته ممکن است. هدف شما صرفاً فروش نباشد. ممکن است. هدف شما این باشد، که کاربر پس از ورود به سایت با شما تماس بگیرد، فرم مشاوره شما را پر کند یا حتی از صفحه خاصی بازدید کند.

با این تفاسیر، نرخ تبدیل یعنی چند نفر از افرادی که وارد سایت شما شده‌اند، عمل مورد نظر شما را انجام داده‌اند.

نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟


گوگل ادز چگونه می‌فهمد کاربر به مشتری نهایی تبدیل شده؟

توجه داشته باشید که گوگل باید بفهمد چه عملی مد نظر ماست. که کاربر باید در سایت ما انجام دهد. در واقع باید به گوگل بگوییم که چه چیزی برای ما تبدیل محسوب می‌شود. چگونه؟ با استفاده از اضافه کردن چند خط که که اصطلاحاً به آن‌ها تگ (Tag) می‌گوییم. کافی است. شما این کدها را به سایت خود اضافه کنید. تا گوگل ادز به کمک آن بتواند نرخ تبدیل را رصد (track) کند.

کافی است. تگی که گوگل ادز در اختیارتان قرار می‌دهد. را به کد این دکمه اضافه کنید. در این صورت، با هر بار کیک کاربر روی این دکمه، تگ شما فعال می‌شود. (اصطلاحاً فایر می‌شود) و گوگل می‌فهمد یک تبدیل اتفاق افتاده است.


چگونه نرخ تبدیل را برای کمپین‌های خودمان فعال کنیم؟

به صورت کلی همانگونه که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، 4 نوع راه‌اندازی تبدیل در گوگل ادز داریم.

نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟

1. راه‌اندازی نرخ تبدیل برای وب‌سایت

در این روش شما با استفاده از سیستم رصد کردن نرخ تبدیل در گوگل ادز، نرخ تبدیل را برای سایت خودتان راه‌اندازی کنید. با انتخاب این روش، گوگل ادز تنظیماتی را از شما می‌خواهد. و لازم است. باتوجه به هدفی که دارید، ابن تنظیمات را تعیین کنید.

نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟

2. راه‌اندازی نرخ تبدیل برای اپلیکیشن موبایل

در صورتیکه از کمپین‌های نصب اپلیکیشن استفاده می‌کنید، می‌توانید نرخ تبدیل را برای عملیاتی مانند؛ پرداخت درون‌برنامه‌ای، خرید یا نصب اپلیکیشن اندازه‌گیری کنید. که کاربران در اپلیکیشن شما انجام می‌دهند. در این روش می‌توانید نرخ تبدیلی که در ابزارهای گوگل آنالیتیکس، گوگل پلی یا سایر ابزارهای تحلیلی مانند ادجاست تعریف کرده‌اید را در گوگل ادز ایمپورت نمایید.

نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟

3. راه‌اندازی نرخ تبدیل برای رصد کردن تماس‌ها

در گوگل ادز این امکان وجود دارد. که شما تماس گرفتن کاربران را به عنوان تبدیل مورد نظرتان درنظر بگیرید.

نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟

این تماس‌ها ممکن است. از طریق افزونه‌‌هایی باشد که به تبلیغ خودتان اضافه کرده‌اید. همچنین ممکن است. در سایت خودتان دکمه‌ای را برای تماس کابران آماده کرده باشید که کاربر با کلیک روی آن بتواند با شما تماس بگیرد. در این صورت شما می‌توانید بفهمید که کدام کلمات کلیدی تماس بیشتری را برای شما ایجاد کرده‌اند. و اصطلاحاً زنگ خور بیشتری داشته‌اند! البته به دلیل تحریم‌ها و عدم امکان استفاده از کد پیش شماره‌ ایران، نمی‌توانیم از این قابلیت استفاده کنیم.

4. وارد کردن کانورشن از سایر ابزارها

در نهایت این امکان برای شما وجود دارد. که کانورشن‌های مورد نظرتان را در سیستم‌هایی خارج از گوگل ادز تعریف بکنید.

نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟

به عنوان مثال؛ شما می‌توانید در حساب گوگل آنالیتیکس سایت خودتان اهداف را تعریف کنید. و سپس این هداف را در سیستم گوگل ادز ایمپورت (Import) نمایید.


چگونه تگ‌های کانورشن را به سایت/اپلیکیشن خود اضافه کنیم؟

به صورت کلی 3 راه برای افزودن تگ‌های کانورشن به سایت یا اپلیکیشن خودتان دارید که در ادامه هر 3 روش را برایتان توضیح می‌دهیم.

1. خودتان تگ‌های کانورشن را اضافه کنید.نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟

در این روش شما باید با دستان خودتان تگ‌های مورد نظرتان را ار گوگل ادز دریافت و سپس؛ در سایت خودتان اضافه کنید. گوگل ادز به صورت کلی 3 نوع تگ را در اختیار شما قرار می‌دهد:

+کد اصلی گوگل ادز (Global site tag)

کد اصلی گوگل ادز است. که قبل از هر کاری باید به سایت خودتان اضافه کنید. تا بتوانید نرخ تبدیل را رصد کنید. علاوه بر آن، گوگل ادز با استفاده از این کد می‌تواند لیستی از افرادی که وارد سایت شما شده‌اند، ایجاد کند.

برای شروع لازم است. این کد را به تگ head صفحه اصلی سایت خود اضافه کنید. این کد همانند شکل زیر است. (ممکن است اعدادی که در کد شما قرار دارند، با این تصویر متفاوت باشند، زیرا این کد برای هر حساب کاربری به صورت اختصاصی ایجاد می‌شود).

نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟

پس از اضافه کردن کد بالا به هد سایت، لازم است. نوع عملی (Event Snippet) که قرار است کاربر انجام دهد. را هم مشخص کنید. به صورت کلی، تبدیل در یکی از حالات زیر اتفاق می‌افتد:

  • کاربر صفحه مشخصی از سایت ما را ببیند.
  • کاربر روی دکمه یا لینک مشخصی کلیک کند.

برای هر حالت بالا، لازم است. کد جداگانه‌ای به سایت خود اضافه کنید.

+کد کانورشن گوگل ادز برای بازدید از صفحه (page view event)

شما می‌توانید، به گوگل بگویید زمانی ورودی سایت شما به مشتری تبدیل شود که از صفحه خاصی از سایت شما بازدید کند. برای این کار کافی است. «کد بازدید» را به صفحه مورد نظر خود، بلافاصله پس از کد اصلی گوگل ادز (global site tag) اضافه کنید.

نمونه‌ای از این کد را در شکل زیر مشاهده می‌فرمایید.

نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟

به عنوان مثال، فرض کنیم کاربر پس از اتمام خرید یک محصول، وارد صفحه‌ای می‌شود. که در آن موفقیت آمیز بودن سفارش را اعلام کرده‌اید. کافی است. کد بازدید را در این صفحه به سایت خود اضافه کنید. در این صورت کاربری که پس از خرید وارد این صفحه شد، یک مشتری نهایی برای شما محسوب می‌شود.

+کد کانورشن گوگل ادز برای کلیک روی دکمه یا لینک (click event)

شما می‌توانید به گوگل بگویید؛ زمانی کاربر سایت را به عنوان مشتری نهایی در نظر بگیرد. که روی دکمه یا لینک مشخصی از سایت شما کلیک کند. برای این کار کافی است. «کد کلیک» را به دکمه یا لینک مورد نظر خود اضافه کنید.

نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟

شکل بالا نمونه‌ای از این کد است. پس از آنکه کد بالا را در قسمت head سایت خود و بلافاصله پس از کد اصلی گوگل ادز (global site tag) اضافه کردید، لازم است تابع gtag_report_conversion را روی دکمه یا لینک مورد نظر خودتان فراخوانی کنید. در صورتی که آشنایی کافی با افزودن کد به المان‌های سایت‌تان ندارید، می‌توانید از توسعه‌دهنده سایت خودتان کمک بخواهید.

2. از وبمستر خود کمک بگیرید.نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟

دومین راهی که گوگل ادز پیش روی شما می‌گذارد، این است. که تگ‌های کانورشن را برای توسعه‌دهنده سایت خودتان ایمیل کنید. در این صورت حتی به دانش مقدماتی برنامه‌نویسی هم نیازی ندارید.

برای این کار کافی است. تگ موردنظرتان را انتخاب و سپس؛ از گوگل ادز بخواهید آن را برای ایمیل توسعه‌دهنده‌تان ارسال کند.

3. از تگ منیجر استفاده کنید.نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟

به شما اطمینان می‌دهم که استفاده از تگ منیجر بهترین و ساده‌ترین راه برای راه‌اندازی تگ‌های کانورشن و ریمارکتینگ در گوگل ادز است. تگ منیجر یکی از مهم‌ترین و کاربری‌ترین ابزارهایی است. که به شما اجازه می‌دهد هر نوع تگی از هر ابزاری که دلتان می‌خواهد، را با چند کلیک به سایت یا اپلیکیشن خودتان اضافه کنید.


حالا این نرخ تبدیل چه کمکی به ما می‌کند؟

به جرأت می‌توان گفت که فعال‌سازی نرخ تبدیل مهم‌ترین کاری است، که باید پس از راه‌اندازی کمپین خود انجام دهید. با این کار متوجه می‌شوید که دقیقاً روی چه کلماتی فروش دارید. و چه کلماتی منجر به فروش نمی‌شوند. در نتیجه می‌توانید هزینه‌ها را روی کلماتی متمرکز کنید. که فروش بیشتری دارند. و کلماتی که فقط برای شما هزینه‌بر هستند. و هیچ فروشی از آنها حاصل نمی‌شود را متوقف کنید. واقعاً فوق‌العاده است!

همچنین شما می‌توانید ارزش هر تبدیل را تعیین کنید. یعنی؛ به گوگل بگویید که به عنوان مثال، هر فروش شما چه ارزش و سودی برای شما دارد. سپس؛ از گوگل بخواهید که قیمت کلمات را به گونه‌ای تنظیم و بهینه کند. که بیشترین سود فروش را داشته باشید.

البته برای این کار، لازم است. استراتژی قیمت‌گذاری خود را تغییر دهید و یکی از استراتژی‌های هدفگیری بر اساس نرخ بازگشت سرمایه (Target ROAS bidding) یا هدفگیری برای به حداکثر رسیدن نرخ تبدیل (Maximize conversions) را انتخاب کنید.

نرخ تبدیل گوگل ادز چیست؟ کدام کلمات کلیدی بیشتر می‌فروشند؟


⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا