مقایسه مرکز تلفن ویپ و سانترال

مقایسه مرکز تلفن ویپ و سانترال

این مقاله؛ در خصوص مقایسه مرکز تلفن ویپ و سانترال میباشد. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.🌸

“همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن ثابت آسیاتک ” استفاده کنید.🌐☎


مراکز تلفن تحت شبکه ویپ VoIP بیشتر تحت؛ Web Base هستند. اما؛ مراکز تلفنی قدیمی تر معمولا؛ دارای ساختار کاری پیچیده ای هستند.

📞مزایای ویپ:

به راحتی می توانید، تلفن خود را به پورت های شبکه متصل کنید. و از سیم کشی مجدد هم، در این خصوص بی نیاز خواهید شد. حتی میتوانید، با نصب تلفن های نرم افزاری بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود؛ از امکانات مرکز تلفنی ویپ بهره ببرید. این مراکز از استانداردی با عنوان SIP بهره می برند. که باعث؛ پشتیبانی هر دستگاهی میشود. تلفن های ویپ در انواع و اقسام مدل ها با امکانات متنوع تولید و عرضه می شوند. چون از پروتکل SIP استفاده میشود. کلیه تماس ها، در تمامی نقاط جهان قابل دریافت هستند.

☎معایب سانترال:

اگر قصد استفاده از برند پاناسونیک را دارید، حتما باید گوشی هایی با همان برند را نیز تهیه کنید. و حق انتخاب برند دیگری ندارید! و برند های دیگر نیز سازگاری با دستگاه شما ندارند.

دلایلی برای راه اندازی مرکز تماس ویپ:

1/ سهولت در راه اندازی و نصب سیستم

مراکز تلفنی ویپ، از رابط کاربری بر پایه وب بهره می برند. به همین دلیل از هر جایی که دسترسی به شبکه وجود داشته باشد. به وسیله یک مرورگر، امکان استفاده از سیستم را خواهید داشت. و می توانید، تنظیمات و تغییرات مد نظرات را از این طریق اعمال کنید. برخلاف سانترال!

2/ کاهش قابل ملاحظه ی هزینه ها با مرکز تماس ویپ

استفاده از مرکز تماس ویپ به شما این امکان را می دهد. تا همه ارتباطات درون سازمانی خود را از طریق اینترنت انجام دهید. و در این صورت دیگر نیاز به پرداخت هزینه های مکالمه بر روی خطوط سازمانی وجود ندارد. و تمامی مکالمات شما به صورت رایگان برقرار می گردد.

3/ حذف سیم کشی اختصاصی خطوط تلفن

در مراکز تلفنی ویپ، به دلیل استفاده از بستر شبکه و IP به هیچ عنوان نیاز به کابل کشی اختصاصی وجود ندارد. میتوانند، از شبکه LAN به عنوان مسیر ارتباطی تلفن استفاده کنند. در ساختار مراکز تلفنی ویپ، در صورتی که هیچ نوع سیم کشی نیز وجود نداشته باشد، از طریق اتصال به شبکه بی سیم Wi-Fi امکان برقراری ارتباط و استفاده از سیستم فراهم می گردد.

4/ نداشتن محدودیت در برند

در سانترال، باید از گوشی های تلفن و سایر سیستم های مکمل، از برند مشابه با مرکز تلفن استفاده گردد. اما در مراکز تلفنی ویپ به دلیل اینکه تمامی اجزا مرتبط بر اساس استاندارد SIP تولید می شوند، محدودیت های عنوان شده به طور کامل از بین می رود.

مقایسه مرکز تلفن ویپ و سانترال

5/ بالا رفتن میزان بازدهی پرسنل

مراکز تلفنی ویپ به دلیل استفاده از بستر IP امکان اتصال با سرورها، وب سایت ها، اپلیکیشن ها و سایر نرم افزارها را به شما می دهد. در این صورت می تواند با اتصال مرکز تماس ویپ با نرم افزار CRM یا ERP به محض برقراری تماس از سوی مشتری، کاربر می تواند، اطلاعات تماس مخاطب را به همراه پرونده کاملی از مشخصات مشترک در لحظه و بر روی مانیتور خود مشاهده کند.

6/ قابلیت های بیشتر با هزینه کمتر

در بسیاری از جهات قابلیت های مراکز تلفن ویپ قابل قیاس با سانترال نیستند. و امکاناتی بسیار زیادی در اختیار شما قرار می دهد. از جمله ی این امکانات  پاسخگوی خودکار، پیامگیر صوتی، پنل مانیتورینگ، گزارش گیری کامل، ماژول ارسال پیام صوتی، ضبط مکالمات، سیستم رضایت سنجی اپراتورها است.

7/ قابلیت جابجایی

اگر کاربری بخواهد به هر علتی در فضایی جز محل کار یا پشت میز خودش ارتباط برقرار کند. کافیست تلفن خود را به نزدیک ترین سوکت شبکه متصل نماید. و دیگر نیازی به سیم کشی مجدد وجود ندارد.

8/ قابلیت استفاده از سافت فون

Soft Phone به نرم افزاری گفته می شود. که با نصب بر روی کامپیوتر، تمامی امکانات یک گوشی تلفن کامل را به شما می دهد. در این صورت کاربر می تواند با استفاده از رایانه خود، تمامی تماس های ورودی و خروجی خود را دریافت کند. و با ار یک از کاربران داخلی ارتباط برقرار کند.

9/ سهولت در استفاده

استفاده از پنل کاربری مراکز تلفنی ویپ و همچنین گوشی های ساخته شده. بر اساس پروتکل SIP بسیار ساده بود. و همچنین به جهت برقراری ارتباط هر چه بهتر بین سیستم ها و کاربران، بطور پیوسته این سیستم ها در حال بروز رسانی و نوآوری می باشند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا