معیارهای ساخت لینک شامل چه چیزهایی است؟

معیارهای ساخت لینک شامل چه چیزهایی است؟

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزش دیگری درباره؛ معیارهای ساخت لینک شامل چه چیزهایی است؟

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


قدرت دامنه

قدرت دامنه یک ارزش تجمعی از کل دامنه است. در واقع، به جای آن که ارزش صفحات را در نظر بگیریم، ما کل دامنه را در نظر می گیریم. تا بتوانیم قدرت آن را درک کنیم. این گزینه معمولاً؛ با عنوان اعتبار دامنه (Domain Authority) یا اعتبار صفحه (Page Authority) نمایش داده می شود. پیج رنک یا رتبه صفحه بر اساس تعداد و کیفیت لینک های موجود در سایت، توسط گوگل محاسبه می شود. این معیار در مقیاس 0 الی 10 سنجیده می شود. و اگر سایتی پیج رنک 10 داشته باشد از نظر گوگل بهتر است.

ما می توانیم؛ از پیج رنک صفحه اصلی یک سایت برای به دست آوردن قدرت آن استفاده کنیم. اگرچه از لحاظ فنی این موضوع تنها نشان دهنده پیج رنک یک صفحه است. اما هنوز هم شاخص و نشان دهنده قدرت یک دامنه است. زیرا، اکثر لینک ها به صفحه اصلی سایت اشاره خواهند داشت. و پیج رنک از آنجا به سمت صفحات داخلی سایت جریان دارد.

ابزارهایی برای سنجش قدرت دامنه

معیارهای ساخت لینک شامل چه چیزهایی است؟


قدرت صفحات سایت

موقعیت هایی وجود دارد؛ که در آن شما می توانید در برخی از صفحات یک سایت اقدام به ساخت لینک کنید. این صفحات برای یک آیتم خاص ایجاده نشده اند. و مانند؛ پُست های وبلاگ یا اخبار موجود در آن جدید نیستند. نمونه ای از این صفحات می تواند لیستی از انواع مختلف محصولات باشد. در اینگونه موارد، باید قدرت صفحه مورد نظر را بسنجید. تا مطمئن شوید، که این لینک ارزش به دست آوردن را دارد. دو معیار اصلی در این شرایط وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرند. این معیارها شامل؛ پیج رنک و اعتبار صفحه است.

اعتبار صفحه نیز معیار دیگری از سایت MOZ است. که بسیار شبیه اعتبار دامنه می باشد. اعتبار صفحه به جای اینکه بر روی کل دامنه اعمال شود، تنها بر روی یک صفحه اعمال می شود. هر چقدر پیج رنک/اعتبار صفحه بیشتر باشد، لینکی که از آن صفحه به دست می آید، با ارزش تر خواهد بود. و به سئو سایت شما کمک زیادی خواهد کرد.

ابزارهایی برای اندازه گیری قدرت صفحه

  • افزونه پیج رنک برای کروم
  • تولبار گوگل برای پیج رنک (مخصوص مرورگر اینترنت اکسپلورر)
  • MozBar برای اندازه گیری اعتبار صفحه

معیارهای ساخت لینک شامل چه چیزهایی است؟


انکر تکست (Anchor Text)

انکر تکست می تواند؛ موضوع صفحه ای که به آن لینک داده شده است را به گوگل معرفی کند. اگر شما به صفحه ای لینک دهید، که از عبارت تبلیغات در گوگل استفاده می کند. به احتمال زیاد آن صفحه حاوی اطلاعاتی در مورد تبلیغ در گوگل و نحوۀ کارکرد آن است است. گوگل می تواند، از این اطلاعات به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی خود استفاده کند. در این مورد خاص، ممکن است، گوگل تصمیم بگیرد. این صفحه را برای عبارت “تبلیغات گوگل” یا عبارت های هم معنی در رتبه بندی بالا قرار دهد.

به خاطر ماهیت در حال تغییر انکر تکست و نحوه استفاده از آن، بهتر است. در هنگام ساخت لینک کاملاً؛ هوشیار باشید. سعی کنید لینک های زیادی با انکر تکست یکسان نسازید، به خصوص اگر لینک ها دارای کیفیت بالایی نیستند. شما باید سعی کنید، لینک هایی که می سازید؛ تا حد ممکن طبیعی به نظر برسند. این موضوع اغلب به معنی ساخت لینک هایی است. که از برند یا نام شرکت شما به عنوان انکر تکست استفاده می کنند.

ابزارهایی برای اندازه گیری انکر تکست

معیارهای ساخت لینک شامل چه چیزهایی است؟


تعداد لینک ها

در هنگام ساخت لینک؛ باید تعداد لینک هایی که ایجاد کرده اید را پیگیری نمایید. همچنین باید سایت خود را با سایت رقبایتان مقایسه کنید. تا متوجه شوید چقدر از آنها عقب هستید یا چقدر از ایشان پیشی گرفته اید.

تعداد خام لینک هایی که به سایت شما اشاره دارند یک سیگنال قوی برای رتبه بندی است. با اینحال، باید به خاطر داشته باشید که کیفیت، بسیار مهم تر از تعداد لینک هایی است، که به دست می آورید. تعداد لینک ها به عنوان یک معیار، در دو روش اصلی می تواند برای شما مفید باشد:

  • اندازه گیریِ پیشرفت/ موفقیت کمپین لینک بیلدینگ
  • مقایسه کردن وبسایت خود با وبسایت های رقیب

هر دوی این موارد باید به همراه کیفیت لینک ها در نظر گرفته شود، تا مفید واقع گردند. زمانی که تعداد لینک های سایت خود را با سایت رقیب می سنجیم، ممکن است نشان دهنده یک خلاء باشد که تفاوت های رتبه بندی را به خوبی توضیح می دهد.

ابزارهایی برای اندازه گیری لینک ها

  • Open Site Explorer
  • Majestic SEO
  • ahrefs

معیارهای ساخت لینک شامل چه چیزهایی است؟


ساخت لینک در دامنه اصلی (Root Domains)

لینک گرفتن از روت دامین (دامنه اصلی) سیگنالی بسیار قوی تری برای گوگل به حساب می آید. زمانی که صحبت از لینک گرفتن از روت دامین به میان می آید، منظورمان تعداد دامنه های متمایزی است که به سایت ما لینک داده اند.

تعداد لینک هایی که از دامنه اصلی بدست می آیند، سیگنال قدرتمندی نسبت به تعداد لینک های خام به شمار می آیند. زیرا؛ تعداد لینک از دامنه های متفاوت شاخص بهتری از محبوبیت سایت است. لینک های متعدد از یک دامنه یکسان می تواند نتیجه موارد مختلفی باشد. لینک گرفتن از محتواهای متعدد در یک سایت روشی برای انجام این کار است. اما؛ شاید رایج ترین روش برای ساخت لینک های متعدد از یک سایت، استفاده از لینک های Sitewide باشد.

لینک های Sitewide به لینک هایی اطلاق می شود، که در قسمت هایی همچون هدر، فوتر یا سایدبار یک سایت قرار می گیرند. به طور کلی، این نوع لینک ها همانند؛ لینک های داخل محتوا ارزشمند نیستند. لینک های Sitewide می توانند؛ در برخی از موارد به عنوان اسپم در نظر گرفته شوند. که در نتیجه برای گوگل ارزشی نخواهد داشت.

در حقیقت ممکن است، سایتی به خاطر استفاده بیش از حد از این لینک ها جریمه شود. بنابراین؛ بهتر است. با اینگونه لینک ها با احتیاط رفتار کنید! و تنها در سایت های با کیفیت اقدام به ساخت لینک کنید.

ابزارهایی برای اندازه گیری لینک های روت دامین

  • استفاده از سایت Open Site Explorer (بر روی تب Linking Domains کلیک کنید)
  • استفاده از سایت Majestic SEO
  • استفاده از سایت Ahrefs

مرتبط بودن صفحات لینک دهنده

بیشتر سایت ها دوست دارند ترافیک هدفمندی را به وبسایت خود وارد کنند. و در نهایت بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کنند. به همین خاطر لینک سایت شما باید در وب سایتی قرار بگیرد، که مشتریان احتمالی را به سایت شما منتقل کند. این بدین معنی است؛ که ارزش لینک ها فراتر از سئو است. و می تواند منبع مستقیم کسب درآمد باشد.

همانطور که در بخش انکر تکست توضیح دادیم، نشانه ها حاکی از آن است. که گوگل دیگر مانند سابق به انکر تکست لینک ها اهمیت نمی دهد. در عوض ممکن است، با تجزیه و تحلیل کل صفحه و مرتبط بودن لینک ها سایت ها را رتبه بندی کند. اگر این موضوع تایید شود، ساخت لینک در صفحات مرتبط به سیگنال رتبه بندی قوی تبدیل خواهد شد.

در حال حاضر، بهترین کار این است که بر روی کیفیت لینک ها تمرکز کنید. طوری که لینک ها نه تنها از لحاظ کیفیتی مناسب باشند، بلکه بتوانند ترافیک خوبی را به وب سایت شما منتقل کنند.


موقعیت لینک ها بر روی یک صفحه

بهتر است؛ لینک های خود را در فوتر قرار ندهید. بیشتر کاربران به انتهای صفحه نگاه نمی کنند. و حتی اگر نگاهی به فوتر بیندازند لینک موجود در آن را به عنوان یک لینک مفید نمی شناسند. گوگل می تواند موقعیت لینک را تشخیص دهد. و بر همین اساس ارزش آن را شناسایی می کند. اگر لینک در فوتر یک صفحه قرار داشته باشد، گوگل ارزش آن لینک را کمتر می داند. زیرا, معتقد است، اینگونه لینک ها ارزش چندانی برای کاربران ندارند.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا