شاخص ترویج کننده خالص یا همان NPS چیست؟

شاخص ترویج کننده خالص یا همان NPS چیست؟

این مقاله؛ در خصوص شاخص ترویج کننده خالص یا همان NPS چیست؟ بوده. برای آگاهی بیشتر از این موضوع، همراه وبوآپ باشید.

همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن آسیاتک ” استفاده کنید.


شاخص ترویج کننده خالص (NPS )

Net Promoter Score یا به اختصار، NPS شاخص ترویج کننده خالص نامیده می‌شود. که درک مشتری از نام تجاری را اندازه‌گیری کرده. و همچنین؛ می‌تواند رشد یا کاهش درآمد را پیش‌بینی کند. و از اصلی‌ترین روش‌ها را در شرکت‌ ها و همینطور، وفاداری مشتریان را ارزیابی می‌کند. بدون ارزیابی میزان موفقیت سازمان‌ها در کمک به مشتریان، نمی‌تواند درآمد و ROI را در مرکز تماس خود افزایش دهند. و شاخص ترویج کننده خالص (NPS)، بسیار تاکتیکی و استراتژیک و مهم میباشد.

شاخص ترویج کننده خالص یا همان NPS چیست؟

NPS چگونه محاسبه می‌شود؟

NPS معیاری استاندارد برای اندازه‌گیری تجربه مشتری و ارزیابی وفاداری مشتری میباشد. و یک نظرسنجی بوده. که مشتریان پس از تماس با مرکز تماس از طریق تلفن، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی یا چت زنده انجام می‌دهند.

  • ۰-۶ دفع‌کننده یا Detractor مشتریان ناراضی که می‌توانند به نام تجاری شما آسیب برسانند.
  • ۷-۸ منفعل یا Passive در صورت رضایت هم مشتریان مشتاقی نیستند.
  • ۹ تا ۱۰ ترویج کننده یا Promoter مشتریان وفاداری که به رشد شما کمک می‌کنند.
شاخص ترویج کننده خالص یا همان NPS چیست؟

راهکار بهبود NPS مرکز تماس و تجربه مشتریان

شاخص ترویج کننده خالص یا همان NPS چیست؟

NPS قلب تپنده استراتژی مرکز تماس است. این اولین روشی است که مشتریان تجربه خود را بررسی می‌کنند، بنابراین برای بهبود وفاداری و حفظ مشتری بسیار مهم است. هنگامی که NPS به درستی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند به شما بگوید که کارشناسان شما چقدر خوب عمل می‌کنند و شرکت در کدام قسمت برتری دارد و امکان بررسی رضایت مشتری وجود دارد.

مراکز تماس که از NPS به عنوان بخشی از چارچوب راهبردی QA خود استفاده می‌کنند، افزایش بازگشت سرمایه را تشخیص داده و از رقبا جلوتر می‌مانند. نکته اصلی این است که چگونه می‌توانید شاخص ترویج کننده خالص را پیاده‌سازی و بهبود دهید. در زیر هفت مرحله برای بهبود NPS مرکز تماس و در نتیجه تجربه کلی مشتری آمده است.

۱/ بررسی تیم QA روزانه NPS

گزارش منظم شاخص ترویج کننده خالص ایجاد کنید. که مروج، منفعل و مخالفان شما را مشخص نماید. این گزارش باید شامل سؤالات و پاسخ‌ها باشد. و نمودار تغییرات در طول زمان را نشان دهد. با انجام این کار، می‌توانید محرک‌های کلیدی را که مستقیماً بر نمره NPS شما تأثیر می‌گذارد.

2/ گوش دادن به تماس‌ ها

مدیران مرکز تماس شما باید بطور مرتب به تعاملات ضبط‌شده‌ای که نمره خوبی دادند. و آن‌هایی که کامل از این نقطه دور هستند، گوش دهند. به این ترتیب، می‌توانید ببینید کدام اقدامات به درستی انجام میشود. و کدام نتایج مثبت به دست آورده. یا ثابت مانده است.

3/ پاسخ به بازخورد مشتریان

به بازخورد مشتریان چه خوب و چه بد پاسخ دهید. با مروج خود همراه باشید. تا از وفاداری آن‌ها تشکر کرده. و تعهد مستمر خود را برای کمک به آن‌ها نشان دهید و با عوامل مزاحم و منفعل پیگیری کنید.

4/ شناسایی عوامل ضعیف

عوامل ضعیف را می‌توانید از طریق بازخورد منفی شناسایی کنید. و برای ایجاد تغییرات، بر اساس آن بازخورد و احساس عمل کنید.

✅برای “ خرید اسکای روم ” به این صفحه مراجعه کنید.✅

شاخص ترویج کننده خالص یا همان NPS چیست؟

5/ خدمت‌رسانی و پاسخگویی بهتر

با سیستم IVR، پاسخگویی به مشتریان با سرعت بیشتری انجام میشود. و مشتریان تنها با دنبال کردن دستورالعمل‌ها و انتخاب درست از فهرست، می‌توانند پاسخ خود را دریافت کنند. در نتیجه علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، مدت انتظار مشتری، حجم تماس‌های ورودی و تعداد مشتریان منتظر در صف انتظار نیز کاهش می‌یابد. و رضایت مشتری از شما بیشتر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا