راه اندازی سیستم تلفنی الستیکس

راه اندازی سیستم تلفنی الستیکس

این مقاله در خصوص؛ راه اندازی سیستم تلفنی الستیکس میباشد. پس با وبوآپ همراه باشید.

“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.🌐📞


راه اندازی کردن یک سیستم تلفنی با محصولات کدباز؛ از پیچیده ترین کار هایی میباشد. که یک متخصص ممکن است. آن را انجام دهد. الستیکس بر روی کیفیت تماس کمترین نقش را دارد.

نکات مهم در راه اندازی الستیکس:

در ادامه به یکسری نکات ضروری در این باره میپردازیم. پس باما همراه شوید.

راه اندازی سیستم تلفنی الستیکس

1/ انتخاب یک سرور مناسب

میتوان از یک Rassbperry pi کوچک تا یک سرور HP پرقدرت را انتخاب کرد. الستیکس بطور پیش فرض هیچ محدودیتی برای تعداد مکالمات ندارد. این محدودیت سخت افزار و مهم تر از آن نرم فزار میباشد. که ظرفیت سیستم را تعیین می کند.

2/ سرور خود را 2 تکه کنید.

اجازه ندهید، سرور خیلی بزرگ شود. اگر قرار شد، برای جایی با 600 داخلی و 300 مکالمه همزمان سیستم تلفنی با استریسک راه اندازی کنید. این کار را با نصب 2 الستیکس کنار هم انجام دهید. پروتکل DUNDi کنار هم به راحتی و به صورت یکپارچه کار میکنند.

3/ هارد SSD برای ضبط مکالمات

ضبط مکالمات، بیشترین بار را روی سیستم و پردازنده شما می آورد. از طرفی ضبط صدا و از طرف دیگر درگیری سیستم با نوشتن روی هارد دیسک باعث مشکلات سیستم با ضبط مکالمه می شود. اگر از هارد های معمولی استفاده می کنید. از ضبط مکالمه بر روی این سیستم استفاده نکنید.

4/ هارد های SSD برای صندوق صوتی

صندوق صوتی نیز وضعیتی مشابه ضبط مکالمات دارد. اگر سیستمی راه اندازی می کنید. که دارای کاربران زیاد و صندوق های صوتی فراوان است. استفاده از هارد های SSD را در اولیت قرار دهید.

5/ استفاده از IPPhone معتبر

IPPhone ها نقش بسیار مهمی در کیفیت صدای شما را دارند. متاسفانه در بازار ما گوشی های بی کیفیت و متفرقه بسیار زیاد یافت می شود.

راه اندازی سیستم تلفنی الستیکس

6/ استفاده از کارت صدا

 یک تلفن نرم فزاری یا همان سافت فون تضمین کننده کیفیت صدا نیست. این فقط به دلیل کارت صدای ضعیف روی لپ تاپ یا کامپیوتر شماست. راهکار هم این است. که برای کامپیوتر و یا لپ تاپ خود یک کارت صدا بخرید. این کیفیت صدای سافت فون شما را تضمین می کند.

7/ استفاده از گیت وی و کارت های شهری

ارتباط با شهری، بخش مهمی از یک سیستم تلفنی ویپ را در بر می گیرد. فراموش نکنید کیفیت پایین ساخت و تجهیزات مورد استفاده در این تجهیزات قطعا در کیفیت صدا، قطعی مکالمه، اکو و بازگشت صدا تاثیر گذارد خواهد بود.

8/ کارت اکو کنسلر

اگر خطوط شهری زیادی دارید. مثلا؛ 32 خط شهری آنالوگ و یا خط شهری E1 و همچنین در نظر دارید از کارت در پروژه استفاده کنید. حتما از کارت های دارای قابلیت اکوکنسلر سخت افزاری استفاده کنید. به دلیل زیر ساخت های ضعیف مخابراتی و دیتا در شبکه داخلی کشور مکالمات بسیاری دارای نوسان، نویز و اکو هستند، ماژول های سخت افزاری اکو کنسلر کمک بسیاری به داشتن یک صدای یکدست می کنند.

9/ سیستم تلفنی ویپ را بدون VLAN بندی شبکه، راه اندازی نکنید!

سیستم تلفنی ویپ را بدون  VLAN راه اندازی نکنید(سیستم های دارای بیش از 20 داخلی)، VLAN یک امکان روی بستر شبکه است که معمولا توسط سوئیچ های Smart ارائه می شود، این امکان باعث بوجود آمدن یک منطقه اختصاصی برای ترافیک تلفنی (ویپ) شبکه شما می شود، بسیاری از مشکلات بوجود آمده در پروژه ها به دلیل اختلالات شبکه داخلی یک مجموعه است پس فرموش نکنید راه اندازی ویپ در یک مجموعه بدون VLAN بندی شبکه دارای ایرادات بسیاری خواهد بود، این نکته را به عنوان قانون در تمامی پروژه ها در نظر بگیرید.

10/ استریسک هیچ تاثیری در کیفیت صدای شما ندارد!

لینوکس یا استریسک جزء محبوب ترین نرم افزار های دنیا هستند. میلیون ها نفر در سراسر دنیا به صورت حرفه ای در حال استفاده از این سیستم ها میباشند. پس احتمال وجود برخی ایرادات سطحی در این نرم افزار های بسیار ضعیف است. وقتی با این تفکر و رعایت نکات بالا یک سیستم تلفنی راه اندازی می کنید. در صورت بروز مشکل آن را راحت تر خواهید یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا